Με αφορμη αυτη τη συζητηση θελω να μοιραστω μια σκεψη. Διαβαζοντας μικρος τετοια μικιμαου, δεν με απασχολουσε καθολου ποιος εγραφε τις ιστοριες και ποιος εκανε τα σχεδια, αν και ειχα μια καποια απορια για το πως γινονται. Καθοτι ομως τα ονοματα τους δεν φαινονταν πουθενα, εξ ορισμου μου φαινοταν οτι ειναι κατι σαν "public domain" ιστοριες απο συλλογικη δουλεια ανωνυμων δημιουργων, οπως τα δημοτικα τραγουδια. Πιο μεγαλος ομως ειχα αρχισει να εντοπιζω χαρακτηριστικα στο σχεδιο ανα ιστορια και να ξεχωριζω με το ματι μου διαφορετικους σχεδιαστες, παροτι δεν ηξερα το ονομα τους, ουτε φανταζομουν οτι ειναι συγκεκριμενοι ανθρωποι, αλλα μαλλον ολοκληρα στουντιο.
Αντιθετως, ηξερα τα ονοματα των Morris και Uderzo του Λουκυ Λουκ και του Αστεριξ. Το γεγονος του οτι γιατι αυτων τα ονοματα εμφανιζονται, δεν ηταν ξεκαθαρισμενο στο μυαλο μου, αλλα πιθανοτατα επειδη ειχαν καπως πιο μεγαλη καλλιτεχνικη αξια απο τα "βιομηχανοποιημενα" Ποπαυ, Σεραφινο ή Μικυ Μαους που πιθανοτατα (συμφωνα με τη παιδικη μου φαντασια) εβγαιναν απο ομαδες ανωνυμων δημιουργων.
Επισης εχω να παρατηρησω οτι στις ιστοριες αυτες δεν παρατηρησα πουθενα ποτε κανενα ιχνος μολυβιας ή μελανιας. Ολες οι γραμμες ειναι εντελως σαφεις και καθαρες. Αυτο εμενα μου ελεγε οτι δεν εγιναν απο ανθρωπινο χερι, αλλα ισως εβγαιναν απο καποιο μηχανημα. Σε αντιθεση πχ με το Λουκυ Λουκ οπου οι γραμμες εναι πιο ατελεις και ζωντανες, και διαγραφουν τις κινησεις του χεριου του μακαριτη Morris.
Πιο μεγαλος στο γυμνασιο αρχισα να διαβαζω Μαρβελ, στα οποια υπαρχουν τα ονοματα των δημιουργων στην πρωτη σελιδα μαζι με τον τιτλο. Τοτε πρωτη φορα μου εκανε εντυπωση οτι τα σχεδια γινονται απο συγκεκριμενους καλλιτεχνες,και οτι πιθανοτατα και οι σχεδιαστες των ιστοριων του Μικυ Μαους εχουν ονομα και επιθετο και δεν ειναι ανωνυμα γραναζια μιας βιομηχανιας παραγωγης ιστοριων..