Τα ιδιωτικά πανεπιστημια, αδυνατώ να καταλάβω πώς θα στερήσουν απο εκεινον που δεν μπορεί να τα πληρωσει την πρόσβαση στο δημόσιο ΑΕΙ, εκτός κι αν μιλάμε για ιδιωτικοποιηση και των δημοσιων πανεπιστημίων.
Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα στερήσουν τη πρόσβαση στα δημόσια, αλλά θα τα υποβαθμίσουν. Αυτό σημαίνει οτι όσοι θέλουν να σπουδάσουν σοβαρά θα προτιμούν τα ιδιωτικά, άρα θα πρέπει να πληρώνεις για να έχεις ένα αξιόλογο πτυχίο. Με έναν παρόμοιο τρόπο έχουν υποβαθμιστεί τα τεχνολογικά ιδρύματα, που ιδρύθηκαν ως ανώτερες κρατικές τεχνολογικές σχολές και μαλώνουν ποιος έχει δικαίωμα υπογραφής και ποιος έχει πραγματικά τεχνολογικές και πρακτικές γνώσεις. Αν η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων γίνει κατα τρόπο διαφανή (ποιός ήρθε;) με αποτέλεσμα να υπάρξει υγιής ανταγωνισμός, τότε ναι, όχι μόνο δεν θα κάνουν κακό, αλλά θα καλυτερέψουν και τα δημόσια ΑΕΙ. Δεν είμαι ούτε κατά ούτε όμως υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. Απλά είμαι πολύ επιφυλακτική ως προς τον τρόπο που θα μπουν στην "εκπαιδευτική αγορά".
Για μένα πάλι η εκπαίδευση (παιδεία είναι κάπως γενικός ο όρος) πρέπει να είναι ποιοτική και αποδοτική.
Έχεις δίκιο, ο όρος εκπαίδευση είναι σωστός για το θέμα που μιλάμε. Η παιδεία αφορά ένα μεγαλύτερο φάσμα παιδαγωγικών ενεργειών για τη μόρφωση ενός ατόμου.
Αν κάποιος γονιός θέλει ντε και καλά να σπουδάσει το παιδί του μια από τις ειδικότητες που αναφέρεις, νομίζεις θα τον σταματήσει η ακύρωση της ίδρυσης μη κρατικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα; Δεν ξέρω αν έχεις ακούσει για το Ανατολικό μπλοκ και τις σχολές του!
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει επαγγελματικός προσανατολισμός στο εκπαιδευτικό σύστημα μέχρι και σήμερα. Και όσο μένει σάπιο το εκπαιδευτικό σύστημα δεν θα υπάρξει ποτέ. Αλλά σε αυτή τη χώρα έχουμε και άλλο κακό, το οποίο λειτουργεί σαν υποκατάστατο του ανύπαρκτου επαγγελματικού προσανατολισμού και λέγεται οικογενειακός επαγγελματικός προσανατολισμός. Στην ελληνική νοοτροπία υπάρχει πολύ έντονα το φαινόμενο της παρότρυνσης των γονέων να σπουδάσει το παιδί τους ντε και καλά σε πανεπιστήμιο ή η παρότρυνση των γονέων να ακολουθήσει το παιδί το επάγγελμα τους άσχετα αν το παιδί έχει ενδιαφέρον ή όχι για αυτό ή ακόμα και τρομοκρατούν το παιδί οτι αν δεν σπουδάσει θα μείνει άχρηστο. Εκεί στόχευε το σχόλιο μου.
Όσον αφορά τις σχολές που αναφέρεις ξέρω πολύ καλά τι ήταν τουλάχιστον την εποχή που ήμουν εγώ μαθήτρια και μετά φοιτήτρια. Ξέρω πολλούς γυμναστές παράδειγμα που είτε δουλεύουν στο δημόσιο σε άσχετα πόστα είτε δουλεύουν την κοινωνία γενικώς...
Αν είναι να είναι δωρεάν και να έχει αυτό το μαύρο χάλι που έχει σήμερα δε μου λέει τίποτα.
Πανεπιστήμια σε κάθε ραχούλα, καθηγητές και μαθητές δευτεροβάθμιας αδιάφοροι, βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ 3 (!!!), άνθηση παραπαιδείας κλπ. Αυτό δεν είναι δωρεάν εκπαίδευση αλλά δωρεάν κοροϊδία.
Η ίδρυση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε κάθε λόγγο και ραχούλα ήταν σκέτη κατασπατάληση πόρων σε λάθος κατεύθυνση πάντα στο όνομα της οικονομικής ανάπτυξης των ελληνικών επαρχιών. Κάθε κράτος που θέλει να σέβεται τον εαυτό του ξέρει πολύ καλά οτι αυτό δεν αποτελεί ανάπτυξη στις επαρχίες και είναι σκέτη κοροϊδία! Όταν δοθούν σωστά κίνητρα και πόροι εκεί που πρέπει στην επαρχία, ώστε να υπάρξει ανάπτυξη, τότε ο γονιός στην επαρχία δεν θα έχει πρόβλημα να σπουδάσει τα παιδιά του σε άλλες πόλεις ή ακόμα και στο εξωτερικό.
Η Εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι από τις πιο ακριβές.
Η παραεκπαίδευση στην Ελλάδα είναι απο τις πιο ακριβές. Γιατί τα φροντιστήρια έχουν γίνει η προέκταση των σχολείων και απο οτι διαβάζω εδώ και των πανεπιστημίων (δεν έκανα φροντιστήρια ποτέ όσο ήμουν φοιτήτρια και πέρα απο τα αγγλικά και ένα χρόνο πριν την εισαγωγή μου στο πανεπιστήμιο). Συμφωνώ με την
@Έλλη Μ οτι τα φροντιστήρια είναι παραεκπαίδευση και δεν έχει να κάνει με το ποιος τα παίρνει μαύρα και ποιος πληρώνει φόρους. Και σε αυτή την παραεκπαίδευση συμβάλει πολύ ο τρόπος διεξαγωγής των πανελληνίων εξετάσεων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Και αυτό θέλει πολύ ανάλυση επίσης...
Θα προτιμούσα ένα σύστημα εκπαίδευσης όπου να ενθαρρύνει αυτούς τους μαθητές να ασχοληθούν με άλλα πράγματα ή να τους κατευθύνει προς άλλες εργασίες. Κάποιος μαθητής που μπορεί να μην είναι επιμελής στα μαθήματα (καλώς ή κακώς το σημερινό σύστημα εισαγωγής ευνοεί τους επιμελείς μαθητές και όχι τους έξυπνους) μπορεί να έχει άλλες δεξιότητες.
Τώρα θα πω εγώ την εμπειρία μου, που έχω κληθεί να επιλέξω εργατικό προσωπικό στη εταιρεία που εργάζομαι για θέση χειριστή μηχανήματος σε συνδυασμό με χειρωνακτική εργασία. Έχω περάσει αρκετά άτομα απο συνέντευξη και εκτός οτι οι περισσότεροι δεν είχαν άδεια χειριστή μηχανήματος, παρόλο που ήξεραν να το χειρίζονται, δεν ήθελαν να κάνουν καθόλου χειρωνακτική εργασία. Όλοι με βασική υποχρεωτική εκπαίδευση ή και λύκειο. Και δεν μιλάω για μαύρη εργασία, αλλά μισθό με αναγνωρισμένη προϋπηρεσία, άδεια χειριστή μηχ/τος, επιδόματα κανονικά κτλ. Ένα θα πω, όσες δεξιότητες και αν έχεις αν θέλεις να είσαι διευθυντής χωρίς προσόντα και χωρίς να εργάζεσαι θα παραμείνεις σαβούρα και ας με παρεξηγήσει όποιος θέλει. Η πολιτική ορθότητα μας μάρανε σε αυτή τη χώρα. Και κάπου εδώ κολλάει αυτό που είπε πολύ ωραία ο
@ΜιΛάμπρος πιο πάνω οτι θα εισάγουμε εργατικό προσωπικό και εμείς θα το παίζουμε αφεντικά!
Και κάτι τελευταίο, ίσως και άσχετο με το θέμα, αλλά ειπώθηκε, οπότε θα το θίξω και εγώ. Με ποιο τρόπο η ένταξη ξένων γλωσσών στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί βασική εκπαίδευση;.... Η εκμάθηση ξένων γλωσσών αποτελεί εξειδίκευση και σίγουρα η γνώση ξένων γλωσσών είναι πολύ σημαντικό εφόδιο στην αγορά εργασίας. Αλλά απο που κι ως που το νήπιο, που δεν έχει μάθει ακόμα τη μητρική του γλώσσα, να μαθαίνει μία δεύτερη; Ας μάθουν πρώτα να μιλούν ελληνικά, που κοντεύει να εκφυλιστεί η γλώσσα, και μετά ας μάθουν όσες γλώσσες θέλουν. Η εκπαίδευση δεν σταματάει ποτέ.
Αυτά για την ώρα. Πάω να πιω ένα ποτηράκι κρασί τώρα στην υγειά σας