Ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων : υπέρ ή κατά ?

Φυσικά, με βάσεις 1,2,Χ δε χρειάζεται ούτε διαίρεση να ξέρεις για να περάσεις τις Γενικές Εξετάσεις.
Και άντε καλά μπήκες σε μια σχολή. Εκεί μέσα πως διάολο την τελείωσες ρε φίλε;
Βλέπω σε προγράμματα σπουδών συγκεκριμένων σχολών Μαθηματικά 1, Μαθηματικά 2, Βιομετρία όλα περασμένα και το παιδί δεν ήξερε να διαιρέσει 2 δεκαδικούς!
Κανεις δεν διαφωνεί σε αυτό και ολοι εχουμε εμπειρία απο ανθρώπους με αχρηστα χαρτιά, τυπικα προσόντα στα χαρτιά και πάλι και τυπικα προσόντα μηδεν κλπ κλπ. Αυτό ειναι άλλο θέμα όμως, ειναι παθογένειες του ιδιου του συστήματος κι όχι κύριο επιχειρημα υπερ της ιδρυσης μη κρατικών πανεπιστημιων (για την οποία, ίδρυση, μαλλον ουδετερη στάση εχω). Επικουρικο, ίσως.
Ειναι το αναλογο των πτυχιων ξενων γλωσσών που μοιράζονται δεξια κι αριστερα κι ειναι ισότιμα παντου. Ε, δεν ειναι τώρα, πώς θα το κάνουμε;!
 
Και για να μην παρεξηγηθώ σε εποχές πολιτικής ορθότητας, με τον όρο σαβούρα εννοώ μαθητές
σαβούρα (μην μας στερείτε το δικαίωμα να λέμε τα πράγματα με το πραγματικό τους όνομα)
 
Αυτό ειναι άλλο θέμα όμως, ειναι παθογένειες του ιδιου του συστήματος κι όχι κύριο επιχειρημα υπερ της ιδρυσης μη κρατικών πανεπιστημιων
Συμφωνώ απόλυτα, απλά επισημαίνω τις αδυναμίες ενός συστήματος που έχει αποτύχει εδώ και δεκαετίες και κάποιοι συνεχίζουν να πιστεύουν πως πρέπει να παραμείνει ως έχει.
Ούτε εγώ ξέρω πως θα λειτουργήσει όλο αυτό με τα μη κρατικά ιδρύματα. Ειλικρινά δεν το ξέρω.
Ίσως, λειτουργήσει σαν κίνητρο, ίσως το ήδη υπάρχον σάπιο σύστημα να απορροφήσει και τα καινούργια πανεπιστήμια και τα κάνει σαν τα μούτρα του.
Όμως είμαι βέβαιος πως χρειάζεται αλλαγή και η νέα νομοθεσία είναι η μόνη πολιτικά τεκμηριωμένη πρόταση (καλή η κακή). Από αντιπολίτευση και λοιπά κόμματα ακούγονται μόνο κραυγές, συνθήματα και καταστροφολογίες. Και μεταξύ μας... Δεν πείθουν!
 
Ειναι το αναλογο των πτυχιων ξενων γλωσσών που μοιράζονται δεξια κι αριστερα κι ειναι ισότιμα παντου. Ε, δεν ειναι τώρα, πώς θα το κάνουμε;!
Ισότιμα στο δημόσιο και στο βόλεμα.
Η αγορά ξέρει και δεν μας χρειάζονται πτυχία για να καταλάβουμε αν κάποιος ξέρει ή όχι μια ξένη γλώσσα.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Άσχετο: πιστεύω πως θα έπρεπε και να πληρώνονται όλα τα βιβλία της εκπαίδευσης, ακόμη και της πρωτοβάθμιας. Ένα πολύ μικρό, συμβολικό ποσό. Το πετάς και το κακοποιείς το βιβλίο σου; Δεν πειράζει: δικό σου είναι, το αγόρασες.

Επειδή έχω περάσει και από το σύστημα των δωρεάν βιβλίων στην εκπαίδευση, γίνεται κι εκεί μια κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος. Γίνεται μια ανεκδιήγητα κακή διαχείριση (διότι δημόσιο είναι, δεν υπάρχει άμεσα θιγόμενος ελεγκτής) όπου τα σχολεία απομένουν κάθε χρονιά με καλό απόθεμα το οποίο στέλνουν στην ανακύκλωση ώστε να πάρουν λίγα φράγκα τα οποία θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν, μέσα στην μεγάλη στενότητα.

Δεν θέλω να πιάσω το όλο στήσιμο και την στόχευση (απουσία αυτής) της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα μπορούσα να γράψω και γι' αυτό ένα βιβλίο και να ξεκινήσουμε εδώ ένα νήμα δίχως τελειωμό. Τα προβλήματα είναι βαθιά, δομικά, και κατά την γνώμη μου μόνο επιτείνονται, και πάλι, επειδή οι λιγότεροι φωνάζουν πιο δυνατά, σε οποιαδήποτε προσπάθεια εξορθολογισμού, καθαρά και μονον από ιδεοληψία.

Βέβαια, υπάρχει ισχυρότατη επιχειρηματολογία:
'ντάξ.
 
Άσχετο: πιστεύω πως θα έπρεπε και να πληρώνονται όλα τα βιβλία της εκπαίδευσης, ακόμη και της πρωτοβάθμιας. Ένα πολύ μικρό, συμβολικό ποσό. Το πετάς και το κακοποιείς το βιβλίο σου; Δεν πειράζει: δικό σου είναι, το αγόρασες.
Φάρε, στα λεγόμενα Μουσικά Σχολεία να δεις κατασπατάληση χρήματος!!
Μουσικά όργανα που σαπίζουν σε αποθήκες για χρόνια, φαγητά που πετιούνται ακριβώς μετά το μαγείρεμα διότι κανένα παιδί δε θέλει να φάει στο σχολείο...
Πάντα είχα την ίδια απορία με σένα. Δλδ σε κάποιον θα έρθει αυτός ο λογαριασμός στο τέλος...
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Το ίδιο και στα Γενικά Λύκεια. Εργαστήρια Φυσικής και Χημείας με τον καλύτερο εξοπλισμό, από τον οποίο δεν χρησιμοποιείται τίποτα, ΤΙ ΠΟ ΤΑ! μέσα στις 10ετίες.

Μιλάμε για τα πάντα όλα + προσωπικά κιτ εργαλείων για κάθε μαθητή. Μεγάλα ντουλάπια γεμάτα. Αγορασμένα π.χ. πριν 20 χρόνια, σκονισμένα κι αραχνιασμένα και παντελώς αχρησιμοποίητα.

Το χειρότερο είναι πως μαθητές της Φυσικής και της Χημείας που έχουν μια πρακτική φύση, και μπορεί να είναι αδιάφοροι και βαριεστημένοι στην θεωρία, εδώ θα μπορούσαν να βρουν ένα ενδιαφέρον, να κινητοποιηθούν και να μάθουν.

Φταίνε καί οι καθηγητές.
 
Τα ιδιωτικά πανεπιστημια, αδυνατώ να καταλάβω πώς θα στερήσουν απο εκεινον που δεν μπορεί να τα πληρωσει την πρόσβαση στο δημόσιο ΑΕΙ, εκτός κι αν μιλάμε για ιδιωτικοποιηση και των δημοσιων πανεπιστημίων.
Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα στερήσουν τη πρόσβαση στα δημόσια, αλλά θα τα υποβαθμίσουν. Αυτό σημαίνει οτι όσοι θέλουν να σπουδάσουν σοβαρά θα προτιμούν τα ιδιωτικά, άρα θα πρέπει να πληρώνεις για να έχεις ένα αξιόλογο πτυχίο. Με έναν παρόμοιο τρόπο έχουν υποβαθμιστεί τα τεχνολογικά ιδρύματα, που ιδρύθηκαν ως ανώτερες κρατικές τεχνολογικές σχολές και μαλώνουν ποιος έχει δικαίωμα υπογραφής και ποιος έχει πραγματικά τεχνολογικές και πρακτικές γνώσεις. Αν η ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων γίνει κατα τρόπο διαφανή (ποιός ήρθε;) με αποτέλεσμα να υπάρξει υγιής ανταγωνισμός, τότε ναι, όχι μόνο δεν θα κάνουν κακό, αλλά θα καλυτερέψουν και τα δημόσια ΑΕΙ. Δεν είμαι ούτε κατά ούτε όμως υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. Απλά είμαι πολύ επιφυλακτική ως προς τον τρόπο που θα μπουν στην "εκπαιδευτική αγορά".

Για μένα πάλι η εκπαίδευση (παιδεία είναι κάπως γενικός ο όρος) πρέπει να είναι ποιοτική και αποδοτική.
Έχεις δίκιο, ο όρος εκπαίδευση είναι σωστός για το θέμα που μιλάμε. Η παιδεία αφορά ένα μεγαλύτερο φάσμα παιδαγωγικών ενεργειών για τη μόρφωση ενός ατόμου.

Αν κάποιος γονιός θέλει ντε και καλά να σπουδάσει το παιδί του μια από τις ειδικότητες που αναφέρεις, νομίζεις θα τον σταματήσει η ακύρωση της ίδρυσης μη κρατικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα; Δεν ξέρω αν έχεις ακούσει για το Ανατολικό μπλοκ και τις σχολές του!
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει επαγγελματικός προσανατολισμός στο εκπαιδευτικό σύστημα μέχρι και σήμερα. Και όσο μένει σάπιο το εκπαιδευτικό σύστημα δεν θα υπάρξει ποτέ. Αλλά σε αυτή τη χώρα έχουμε και άλλο κακό, το οποίο λειτουργεί σαν υποκατάστατο του ανύπαρκτου επαγγελματικού προσανατολισμού και λέγεται οικογενειακός επαγγελματικός προσανατολισμός. Στην ελληνική νοοτροπία υπάρχει πολύ έντονα το φαινόμενο της παρότρυνσης των γονέων να σπουδάσει το παιδί τους ντε και καλά σε πανεπιστήμιο ή η παρότρυνση των γονέων να ακολουθήσει το παιδί το επάγγελμα τους άσχετα αν το παιδί έχει ενδιαφέρον ή όχι για αυτό ή ακόμα και τρομοκρατούν το παιδί οτι αν δεν σπουδάσει θα μείνει άχρηστο. Εκεί στόχευε το σχόλιο μου.

Όσον αφορά τις σχολές που αναφέρεις ξέρω πολύ καλά τι ήταν τουλάχιστον την εποχή που ήμουν εγώ μαθήτρια και μετά φοιτήτρια. Ξέρω πολλούς γυμναστές παράδειγμα που είτε δουλεύουν στο δημόσιο σε άσχετα πόστα είτε δουλεύουν την κοινωνία γενικώς...

Αν είναι να είναι δωρεάν και να έχει αυτό το μαύρο χάλι που έχει σήμερα δε μου λέει τίποτα.
Πανεπιστήμια σε κάθε ραχούλα, καθηγητές και μαθητές δευτεροβάθμιας αδιάφοροι, βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ 3 (!!!), άνθηση παραπαιδείας κλπ. Αυτό δεν είναι δωρεάν εκπαίδευση αλλά δωρεάν κοροϊδία.
Η ίδρυση εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε κάθε λόγγο και ραχούλα ήταν σκέτη κατασπατάληση πόρων σε λάθος κατεύθυνση πάντα στο όνομα της οικονομικής ανάπτυξης των ελληνικών επαρχιών. Κάθε κράτος που θέλει να σέβεται τον εαυτό του ξέρει πολύ καλά οτι αυτό δεν αποτελεί ανάπτυξη στις επαρχίες και είναι σκέτη κοροϊδία! Όταν δοθούν σωστά κίνητρα και πόροι εκεί που πρέπει στην επαρχία, ώστε να υπάρξει ανάπτυξη, τότε ο γονιός στην επαρχία δεν θα έχει πρόβλημα να σπουδάσει τα παιδιά του σε άλλες πόλεις ή ακόμα και στο εξωτερικό.

Η Εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι από τις πιο ακριβές.
Η παραεκπαίδευση στην Ελλάδα είναι απο τις πιο ακριβές. Γιατί τα φροντιστήρια έχουν γίνει η προέκταση των σχολείων και απο οτι διαβάζω εδώ και των πανεπιστημίων (δεν έκανα φροντιστήρια ποτέ όσο ήμουν φοιτήτρια και πέρα απο τα αγγλικά και ένα χρόνο πριν την εισαγωγή μου στο πανεπιστήμιο). Συμφωνώ με την @Έλλη Μ οτι τα φροντιστήρια είναι παραεκπαίδευση και δεν έχει να κάνει με το ποιος τα παίρνει μαύρα και ποιος πληρώνει φόρους. Και σε αυτή την παραεκπαίδευση συμβάλει πολύ ο τρόπος διεξαγωγής των πανελληνίων εξετάσεων για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Και αυτό θέλει πολύ ανάλυση επίσης...

Θα προτιμούσα ένα σύστημα εκπαίδευσης όπου να ενθαρρύνει αυτούς τους μαθητές να ασχοληθούν με άλλα πράγματα ή να τους κατευθύνει προς άλλες εργασίες. Κάποιος μαθητής που μπορεί να μην είναι επιμελής στα μαθήματα (καλώς ή κακώς το σημερινό σύστημα εισαγωγής ευνοεί τους επιμελείς μαθητές και όχι τους έξυπνους) μπορεί να έχει άλλες δεξιότητες.
Τώρα θα πω εγώ την εμπειρία μου, που έχω κληθεί να επιλέξω εργατικό προσωπικό στη εταιρεία που εργάζομαι για θέση χειριστή μηχανήματος σε συνδυασμό με χειρωνακτική εργασία. Έχω περάσει αρκετά άτομα απο συνέντευξη και εκτός οτι οι περισσότεροι δεν είχαν άδεια χειριστή μηχανήματος, παρόλο που ήξεραν να το χειρίζονται, δεν ήθελαν να κάνουν καθόλου χειρωνακτική εργασία. Όλοι με βασική υποχρεωτική εκπαίδευση ή και λύκειο. Και δεν μιλάω για μαύρη εργασία, αλλά μισθό με αναγνωρισμένη προϋπηρεσία, άδεια χειριστή μηχ/τος, επιδόματα κανονικά κτλ. Ένα θα πω, όσες δεξιότητες και αν έχεις αν θέλεις να είσαι διευθυντής χωρίς προσόντα και χωρίς να εργάζεσαι θα παραμείνεις σαβούρα και ας με παρεξηγήσει όποιος θέλει. Η πολιτική ορθότητα μας μάρανε σε αυτή τη χώρα. Και κάπου εδώ κολλάει αυτό που είπε πολύ ωραία ο @ΜιΛάμπρος πιο πάνω οτι θα εισάγουμε εργατικό προσωπικό και εμείς θα το παίζουμε αφεντικά!

Και κάτι τελευταίο, ίσως και άσχετο με το θέμα, αλλά ειπώθηκε, οπότε θα το θίξω και εγώ. Με ποιο τρόπο η ένταξη ξένων γλωσσών στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί βασική εκπαίδευση;.... Η εκμάθηση ξένων γλωσσών αποτελεί εξειδίκευση και σίγουρα η γνώση ξένων γλωσσών είναι πολύ σημαντικό εφόδιο στην αγορά εργασίας. Αλλά απο που κι ως που το νήπιο, που δεν έχει μάθει ακόμα τη μητρική του γλώσσα, να μαθαίνει μία δεύτερη; Ας μάθουν πρώτα να μιλούν ελληνικά, που κοντεύει να εκφυλιστεί η γλώσσα, και μετά ας μάθουν όσες γλώσσες θέλουν. Η εκπαίδευση δεν σταματάει ποτέ.

Αυτά για την ώρα. Πάω να πιω ένα ποτηράκι κρασί τώρα στην υγειά σας :))))
 
Και κάτι τελευταίο, ίσως και άσχετο με το θέμα, αλλά ειπώθηκε, οπότε θα το θίξω και εγώ. Με ποιο τρόπο η ένταξη ξένων γλωσσών στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί βασική εκπαίδευση;.
Με τον τροπο οτι αποτελει αντικειμενο διδασκαλίας της βασικης υποχρεωτικής εκπαίδευσης; Φανταζομαι.
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
Αυτό που μου κάνει εντύπωση, με αφορμή την εδώ κουβέντα, είναι ότι το δημόσιο γενικά, μοιάζει σαν ένας ανεξάρτητος οργανισμός που παρασιτεί πάνω μας και προσπαθούμε ανεπιτυχώς να το αποτινάξουμε. Το δημόσιο όμως είναι το κράτος μας, το πως το διαχειρίζεται η εκάστοτε κυβέρνηση χρόνια και χρόνια τώρα είναι μεγάλη κουβέντα, εμένα όμως αυτό που με θλίβει είναι ότι έχουν ευτελιστεί τα δημόσια αγαθά μας, και η δημόσια εκπαίδευση μέσα σε αυτά και δεν (μπορούμε να) κάνουμε τίποτα.

Μιας και η συζήτηση επεκτάθηκε πέρα από τα Πανεπιστήμια, στην εκπαίδευση γενικότερα, θα αναφέρω μια κουβέντα που είχα πρόσφατα και που με έκανε να σκεφτώ την συζήτησή μας εδώ. Άκουσα από μια μαμά να λέει ότι έγραψε το παιδί της σε ιδιωτικό δημοτικό σχολείο γιατί στο συγκεκριμένο δεν φοράνε μάσκες (αντιεμβολιάστρια εκείνη) και ένα άλλο προτέρημά του ήταν ότι αυτό το σχολείο δεν γιορτάζει την επέτειο της 17 Νοέμβρη. Είπε ακόμα ότι τους έχει προχωρήσει πολύ την ύλη και είναι ευχαριστημένη με την πρόοδο του παιδιού της, δεν αμφιβάλλω για αυτό και επίσης παρόλο που άφησε να εννοηθεί ότι η διοίκηση του σχολείου είναι κοντά στην ιδεολογία της, δεν θέλω να εστιάσω ούτε στα πιστεύω της. Ακόμα, επειδή γίνονται σε ένα ιδιωτικό σχολείο τα παραπάνω, δεν σημαίνει ότι γίνονται σε όλα ή δεν μπορούν να γίνονται σε δημόσιο σχολείο παρόμοια περιστατικά, οπότε δεν το ανάφερα ούτε για αυτούς τους λόγους.
Εκεί που θέλω να εστιάσω είναι σε κάτι που ρωτήθηκε παραπάνω, το πως θα ελέγχονται τα ιδιωτικά σχολεία και η ιδιωτική εκπαίδευση γενικότερα. Πιστεύω ότι αφού έχουν ευτελιστεί οι όποιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί, δεν θα μπορούν να κάνουν δουλειά παντού και όχι μόνο στο δημόσιο.
Και επίσης, με αφορμή το παράδειγμά μου, σκέφτομαι ότι η εκπαίδευση δεν είναι μόνο η μόρφωση, αλλά και η παιδεία και ότι αν δεν λύσουμε το όποιο πρόβλημα στην ρίζα του, οι ίδιες παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας θα συνεχίσουν να αναπαράγονται.
 
Επί του θέματος την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων την βλέπω σαν πρόοδο της κοινωνίας
με το σκεπτικό ότι παρέχει στα μέλη της ένα επιπλέον δικαίωμα επιλογής
κατά τη γνώμη μου αυτό είναι που ενοχλεί όσους εναντιώνονται.

Δε βλέπω πως θα μπορούσε να επηρεάσει την ποιότητα λειτουργίας των δημόσιων πανεπιστημίων
και με την ευκαιρία η δημόσια παιδεία δεν είναι δωρεάν γιατί απλά το κόστος μετακυλίεται στους φορολογούμενους
είτε στείλεις τα παιδιά σου σε φροντιστήριο είτε όχι (είτε έχεις παιδιά είτε όχι ).

Η ποιότητα των δημοσίων ιδρυμάτων θα βελτιωθεί όταν και αν το αποφασίσουν οι ιθύνοντες.

Την άποψη μου για την κατάσταση στα δημόσια ιδρύματα την έχω γράψει εδώ και καιρό - τότε που κρέμασαν ταμπέλα στον Πρύτανή της Ασοε
και τότε που ένας καθηγητής μαλλιοτραβήχτηκε με μαθήτρια του στο πάτωμα (δεν υπερβάλω,υπάρχει βίντεο) και κάτι ούγκανα έπειτα του έσπασαν το αυτοκίνητο - από τότε γίνανε και χειρότερα,ας μην επεκταθώ,η άποψή μου παραμένει σταθερή.
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
και με την ευκαιρία η δημόσια παιδεία δεν είναι δωρεάν γιατί απλά το κόστος μετακυλίεται στους φορολογούμενους


Η ποιότητα των δημοσίων ιδρυμάτων θα βελτιωθεί όταν και αν το αποφασίσουν οι ιθύνοντες.
Είναι η πρώτη φορά που θα συμφωνήσω μαζί σου, οι φορολογούμενοι πολίτες πληρώνουν, αλλά οι ιθύνοντες δεν σέβονται τους φορολογούμενους πολίτες.

Θα σχολίαζα και τα υπόλοιπα, αλλά δεν έχει νόημα.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Εκεί που θέλω να εστιάσω είναι σε κάτι που ρωτήθηκε παραπάνω, το πως θα ελέγχονται τα ιδιωτικά σχολεία και η ιδιωτική εκπαίδευση γενικότερα. Πιστεύω ότι αφού έχουν ευτελιστεί οι όποιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί, δεν θα μπορούν να κάνουν δουλειά παντού και όχι μόνο στο δημόσιο
π.χ. τα φροντιστήρια υπάγονται στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπ., όπως και τα Λύκεια. Εκεί είναι υπόλογοι κι από εκεί ελέγχονται, πράγμα που δουλεύει, από όσο έχω υπόψιν μου.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Λοιπόν, δεν ισχύει αυτό που έγραψα. Μόλις έλεγξα! :))))

Πράγματι, κάποια στιγμή υπάγονταν στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπ., όμως αυτό άλλαξε. Και γενικά δεν ελέγχονται πραγματικά από κάποιον.

Βέβαια, αυτός που ελέγχει τα φροντιστήρια, όπως κάθε ιδιωτική πρωτοβουλία, είναι το αφεντικό, το οποίο ως άμεσα θιγόμενος φροντίζει να δουλεύει καλά το εγχείρημα, διότι αν δεν δουλέψει, και σε αντίθεση με το δημόσιο σχολείο, η επιχείρηση θα κλείσει.
 
Όπως φαίνεται από το σχετικό Νομοσχέδιο που είναι προς ψήφιση, η εισαγωγή στα μη κρατικά Πανεπιστήμια για την ώρα θα γίνεται μέσω Πανελληνίων. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει κάποιος να πετύχει την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Αν είναι πιο κάτω δεν θα έχει δικαίωμα εγγραφής σε αυτά τα Πανεπιστήμια.
Την ελάχιστη βάση εισαγωγής θα την ορίζει, αν κατάλαβα καλά, το Πανεπιστήμιο, οπότε από αυτό και μόνο θα έχει και το ανάλογο επίπεδο.
Για παράδειγμα αν βάλει ως ελάχιστη βάση το 4, θα έχει το επίπεδο που έχουν τα αντίστοιχα κρατικά ΑΕΙ (βλ. Ορεστιάδα, Άνω Ραχούλα, Καρλόβασι και πάει λέγοντας).
Αν όμως αποφασίσει να βάλει υψηλή βάση εισαγωγής τότε νομίζω θα έχει πάλι το ανάλογο επίπεδο.
Με αυτά και μόνο μπαίνει κάποιο φρένο σε παραφιλολογίες και αφορισμούς, πως όποιος έχει τα χρήματα θα σπουδάζει αυτόματα και σε καλό πανεπιστήμιο ή θα γίνεται γιατρός/δικηγόρος/μηχανικός.
Φυσικά, αυτό μπορεί να αλλάξει, αλλά όπως είπα και σε προηγούμενο σχόλιο οι αφορισμοί και οι συνωμοσιολογίες δεν οδηγούν πουθενά.
Θα χρησιμοποιήσω άλλη μία φορά την παροιμία "ακόμα δεν το είδαμε, Γιάννη το βαφτίσαμε"...

Οπότε για την ώρα, αν ένα ίδρυμα θέλει να μαζέψει σαβούρα τότε ξέρουμε τι θα γίνει.
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
Λοιπόν, δεν ισχύει αυτό που έγραψα. Μόλις έλεγξα! :))))

Πράγματι, κάποια στιγμή υπάγονταν στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπ., όμως αυτό άλλαξε. Και γενικά δεν ελέγχονται πραγματικά από κάποιον.

Βέβαια, αυτός που ελέγχει τα φροντιστήρια, όπως κάθε ιδιωτική πρωτοβουλία, είναι το αφεντικό, το οποίο ως άμεσα θιγόμενος φροντίζει να δουλεύει καλά το εγχείρημα, διότι αν δεν δουλέψει, και σε αντίθεση με το δημόσιο σχολείο, η επιχείρηση θα κλείσει.
Η εκπαίδευση των παιδιών της χώρας επαφίεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία χωρίς κανένα έλεγχο; :εεε;: Ούτε τα δημόσια σχολεία ελέγχονται;

Όσον αφορά την ιδιωτική πρωτοβουλία και βέβαια πρέπει να δουλέψουν καλά, αλλά γενικότερα ο σκοπός τους είναι το κέρδος με ότι αυτό συνεπάγεται. Μου φαίνεται αδιανόητο να μην υπάρχει κάποιος εποπτικός έλεγχος. Για τους εργαζόμενους παράδειγμα υπάρχει η Επιθεώρηση Εργασίας, για τους ιδιώτες εκπαιδευτικούς δεν υπάρχει κανείς; γιατί τώρα που το γκούγκλισα είδα ότι έχουν πολλά θέματα από την.. ιδιωτική πρωτοβουλία (εκτός αν υπάρχει κάποια άλλη πληροφορία που δεν την ξέρω).
Υπάρχουν τόσα θέματα που μπορεί να προκύψουν, δεν υπάρχει κάποιο αρμόδιο όργανο; Παράδειγμα, στο συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο που έγραψα πιο πάνω, μαθαίνουν στα παιδιά διαφορετικά την Ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας (για να το πω ευγενικά και όχι πιο ωμά, όπως του πρέπει), αλλά επαναπαυόμαστε ότι η επιχείρηση κάνει καλά την δουλειά της.
 
Είδα
θυμήθηκα το νήμα
από το απόγευμα αναρωτιέμαι πως κατάφεραν να φτάσουν σε αυτό το σημείο την κατάσταση στα σχολεία
εν τω μεταξύ μου θύμισε αυτόν τον @ΚρίτωνΓ που γράφει εδώ
 
Που κολλάω εγώ σε όλο αυτό, τώρα; Από όσο ξέρω ούτε κατηγορούμαι για κάτι - πολύ περισσότερο για ασέλγεια (φευ - σέβομαι απεριόριστα τις γυναίκες και ποτέ δεν ασκώ εξουσία λόγω θέσης σε καμία από τις συνεργάτιδές μου).
Δεν μπορώ να υποθέσω κάτι - λέω: Μήπως επειδή είμαι και εγώ βιολόγος;
Εντάξει μπορεί να έχω τραγουδήσει και Ξυλούρη - αλλά μόνο όταν είμαι μόνος, και ποτέ μπροστά σε κάμερες (θα γίνω βάιραλ για το Λούμπεν αν το κάνω).
 
Top