Πεταλούδα
Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Μιας και το θέμα επεκτάθηκε στο φαγητό (εξάλλου το διάβασμα είναι πνευματική τροφή), να πω ότι το κάθε τι που τρώμε έχει και την δική του θρεπτική αξία. Έτσι, δεν μπορείς να βάλεις στην ζυγαριά να μετρήσεις πιο είναι το πιο σημαντικό. Στην φύση, όλα είναι χρήσιμα και χρειάζονται, για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά: από το πιο μικρό έντομο / φυτό, μέχρι το πιο μεγάλο ζώο / δέντρο. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τα ανόμοια.
Για να γυρίσω και στην λογοτεχνική σκοπιά του θέματος, με τι πνευματική τροφή θα θρέψουμε τον εαυτό μας, είναι καθαρά υποκειμενικό, «τι τραβάει η όρεξή μου». Κανείς δεν αμφισβητεί την υπέροχη λογοτεχνία που έγραψαν μεγάλοι δημιουργοί, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένας άνθρωπος που εκτιμάει τους κλασικούς, μπορεί να τους διαβάσει όλους. Το «μέτρο σύγκρισης», είναι προσωπικό, κάποια γραφή, δεν θα του ταιριάζει. Ή ότι κάποιος που διαβάζει αστυνομικά, δε μπορεί να διαβάσει κάτι άλλο, πέρα από αυτό το είδος. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε ανόμοια λογοτεχνικά είδη, όταν το κάθε ένα από αυτά έχει την δική του αξία. Και αναλόγως τις ανάγκες μας, επιλέγουμε την κάθε χρονική στιγμή, την «πνευματική» τροφή που μας λείπει.
Αν κάποιος πει ότι έχει διαβάσει, παράδειγμα, δύο βιβλία του Ντοστογιέφσκι και τέσσερα της Αγκάθα Κρίστι και ένας άλλος τέσσερα βιβλία του Ντοστογιέφσκι και δύο της Αγκάθα Κρίστι, είναι ο ένας πιο αξιόλογος από τον άλλον; Και ποιος είναι αυτός; Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, εγώ θα ήθελα να τους ρωτήσω και τους δύο, τι απεκόμισαν από αυτά που διάβασαν και κατά πόσο τους άγγιξαν.
Για να γυρίσω και στην λογοτεχνική σκοπιά του θέματος, με τι πνευματική τροφή θα θρέψουμε τον εαυτό μας, είναι καθαρά υποκειμενικό, «τι τραβάει η όρεξή μου». Κανείς δεν αμφισβητεί την υπέροχη λογοτεχνία που έγραψαν μεγάλοι δημιουργοί, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένας άνθρωπος που εκτιμάει τους κλασικούς, μπορεί να τους διαβάσει όλους. Το «μέτρο σύγκρισης», είναι προσωπικό, κάποια γραφή, δεν θα του ταιριάζει. Ή ότι κάποιος που διαβάζει αστυνομικά, δε μπορεί να διαβάσει κάτι άλλο, πέρα από αυτό το είδος. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε ανόμοια λογοτεχνικά είδη, όταν το κάθε ένα από αυτά έχει την δική του αξία. Και αναλόγως τις ανάγκες μας, επιλέγουμε την κάθε χρονική στιγμή, την «πνευματική» τροφή που μας λείπει.
Αν κάποιος πει ότι έχει διαβάσει, παράδειγμα, δύο βιβλία του Ντοστογιέφσκι και τέσσερα της Αγκάθα Κρίστι και ένας άλλος τέσσερα βιβλία του Ντοστογιέφσκι και δύο της Αγκάθα Κρίστι, είναι ο ένας πιο αξιόλογος από τον άλλον; Και ποιος είναι αυτός; Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, εγώ θα ήθελα να τους ρωτήσω και τους δύο, τι απεκόμισαν από αυτά που διάβασαν και κατά πόσο τους άγγιξαν.
Last edited: