Άργησα λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων, αλλά είμαι ακόμα εδώ (και αυτό το καλοκαίρι):
Παραθέτω δύο βιβλία τα οποία θα παρουσιάσω και σε εφημερίδα, αλλά δεν ξεχνώ από που ξεκίνησα. Δικό σας λοιπόν:
Ο ''Κώδικας της Δημιουργίας'' είναι η λογοτεχνική σειρά, που, από πέρσι, μονοπωλεί το ενδιαφέρον των αναγνωστών-φίλων της φαντασίας. Αποτελείται από τέσσερα βιβλία, εκ των οποίων τα δύο πρώτα (''Ο γολγοθάς της Εύας'' και ''Η πτώση του Αδάμ'') έχουν, ήδη, εκδοθεί από τον Εκδοτικό Οίκο ''Anubis'' και τα επόμενα δύο αναμένονται σύντομα.
Ο Έλληνας συγγραφέας, που επιλέγει το ψευδώνυμο ''Γιώργος Ζορμπάς'' (ως φόρο τιμής στον Νίκο Καζαντάκη και τον πολυθρύλητο ομώνυμο ήρωα του), τοποθετεί το έργο του σε ένα κόσμο όχι πολύ μακρινό από τον δικό μας. Όλα ξεκινούν από το ιστορικό σταυροδρόμι της Ελλάδας το 2015 και το δίλημμα ''Ευρώ ή Δραχμή;''. Μόνο που στον κόσμο των βιβλίων, προτιμήθηκε η επιστροφή στην Δραχμή, με ότι, βεβαίως, αυτό συνεπάγεται. Παρατηρείται, λοιπόν, η κοινωνία της Ελλάδας του 2021, εξαθλιωμένη, έξω από την Ευρωζώνη, χωρίς συμμάχους, χωρίς εγχώρια παραγωγή, χωρίς εισαγόμενα προϊόντα. Σε αυτήν την Ελλάδα, των νεο-αστέγων, των λεηλασιών, της ανεξέλεγκτης εγκληματικότητας, υπάρχει μία αχτίδα φωτός: Ο Νίκος Αυγερινός βρήκε την επιστημονική λύση στο αιώνιο ερώτημα της δημιουργίας του Σύμπαντος. Και μαζί με αυτό, τρόπο για την ατελείωτη παραγωγή ενέργειας, τον χειρισμό του χώρου και του χρόνου, το ταξίδι στο αχανές διάστημα. Ωστόσο, το σπουδαιότερο νέο είναι άλλο: Είναι Έλληνας.
Ο ΓΟΛΓΟΘΑΣ ΤΗΣ ΕΥΑΣ
Το πρώτο από τα δύο βιβλία της σειράς (640 σελίδες, ημ/νία πρώτης έκδοσης: Απρ. 2019) ξεκινάει με το πόδι του συγγραφέα κολλημένο στο γκάζι. Ρίχνει τον αναγνώστη απευθείας στα βαθιά και πιο συγκεκριμένα στην στιγμή της εργαστηριακής επαλήθευσης (;) της θεωρίας του Νίκου. Και μόλις τελειώνει το κεφάλαιο, ο συγγραφέας γυρίζει το χρόνο τρεις μήνες πίσω, ώστε να μάθει ο αναγνώστης πως έφτασε η ιστορία ως εδώ.
Το βιβλίο ακολουθεί αρκετές παράλληλες ιστορίες σε ολιγοσέλιδα κεφάλαια. Εκτός από τον αδέξιο, αλλά ιδιοφυή Νίκο (που βιώνει τον έρωτά του με την δαιμόνια δημοσιογράφο, Σοφία), ο αναγνώστης ακολουθεί την συνταρακτική ιστορία της οκτάχρονης Αυστριακής Εύας, που απήχθη με τον γιατρό πατέρα της από δυνάμεις της Συρίας, ενώ, γίνεται μάρτυρας του παρασκηνίου και των πολιτικών οσμώσεων στις Η.Π.Α., τη Ρωσία, τη Γερμανία, κράτη τα οποία ορέγονται το υψίστης σημασίας - από γεωστρατηγικής άποψης - κουφάρι της Ελλάδας. Και μέσα σε όλα, η CIA αναπτύσσει το πρώτο ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη, έναν ανίκητο μηχανικό στρατιώτη, με έναν και μόνο σκοπό, να δώσει τέλος στην Ισλαμική Αυτοκρατορία.
Ο ‘’Ζορμπάς’’ μέσα από την καταιγιστική δράση και διαδοχικές αλλαγές στην πλοκή τοποθετεί με μαεστρία τους δρομείς στην αφετηρία και ο νικητής θα κερδίσει τον κόσμο. Οι υπόλοιποι δρομείς θα χάσουν τα πάντα.
Η ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΔΑΜ
Το δεύτερο βιβλίο (616 σελίδες, ημ/νία έκδοσης: Ιουν. 2020) συνεχίζει από εκεί που τελειώνει το πρώτο. Οι περισσότεροι από τους χαρακτήρες που γνωρίσαμε στο πρώτο βιβλίο (αλλά και κάποιοι νέοι) είναι εδώ, πλην, όμως, η πλοκή επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις για αυτούς με την άνοδο της Ισλαμικής Αυτοκρατορίας, τα τρομοκρατικά χτυπήματα και την άνοδο στρατιωτικών πραξικοπημάτων. Ο αναγνώστης θα διαβάσει κεφάλαια που θα σφίξουν το στομάχι, ειδικά αυτή με την Εύα που καλείται να γίνει μέλος μουσουλμανικής οικογένειας και πιστή του Ισλάμ προκειμένου να παραμείνει ζωντανή, όσο η οικογένεια της από την Αυστρία κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες να την φέρει πίσω. Ο Νίκος προσεγγίζεται από την Ελλάδα με σκοπό την παραχώρηση της τεχνολογίας του, και η τεχνολογία των Αμερικανών δεν είναι τόσο ασφαλής, όσο φαινόταν, καθώς, όπως όλες οι νοημοσύνες, έτσι και οι τεχνητές, λειτουργούν κατά το δοκούν (εξ ου και το όνομα Αδάμ που έδωσε το πρώτο ρομπότ στον εαυτό του). Το αναγνωστικό κοινό συναντά και πάλι όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν το πρώτο βιβλίο page-turner: Πλοκή με αγωνία, σασπένς και ανατροπές. Ωστόσο, το δεύτερο βιβλίο είναι πιο ώριμο από το πρώτο, με πιο σαφείς προσανατολισμούς. Εύλογα, διότι οι ιστορίες έχουν, πλέον, στηθεί και ο ‘’Ζορμπάς’’ γνωρίζει τι ζητά από το κάθε στόρυ και τι ζητά από τον κάθε χαρακτήρα. Να σημειωθεί, ότι οι ήρωες του, ακριβώς λόγω της αληθοφάνειας τους, δεν είναι τέλειοι, δεν είναι άμεμπτοι. Αντίθετα, κάνουν - ενίοτε - κακές επιλογές, με γνώμονα το δικό τους συμφέρον. Τι πιο αληθοφανές από αυτό;
Ο ''Γιώργος Ζορμπάς'', το όνομα του οποίου θα αποκαλυφθεί μετά την έκδοση του τέταρτου και τελευταίου μέρους της σειράς, γράφει ένα συναρπαστικό θρίλερ συνωμοσίας. Ο αναγνώστης ανήμπορος να αντιδράσει, ως έρμαιο στα χέρια του συγγραφέα, δεν μπορεί παρά να διαβάσει λίγο ακόμα και άλλο λίγο και άλλο λίγο. Σε αυτό, βεβαίως, βοηθούν τα σύντομα κεφάλαια, αλλά και η ξεκούραστη γραφή του βιβλίου, παρά τον όγκο του.
Αν και τα δύο βιβλία μέχρι στιγμής ασχολούνται περισσότερο με καταστάσεις παρά με προσωπικότητες, ο αναγνώστης δεν θα παραπονεθεί καθώς και οι χαρακτήρες αναλύονται επαρκώς και με πειστικότητα. Το μεγάλο, ωστόσο, προσόν των βιβλίων είναι η απρόβλεπτη πλοκή, η ίντριγκα, το πολιτικό θρίλερ, η δράση, οι ανατροπές, η συνωμοσία, οι μηχανορραφίες. Ο συγγραφέας έχει στήσει μία σκακιέρα και ο αναγνώστης παρακολουθεί κρατώντας την αναπνοή του την κίνηση του κάθε πιονιού σε ένα πολυεπίπεδο παιχνίδι τακτικής με διακύβευμα ανθρώπινες ζωές. Το εγχείρημα του ''Γιώργου Ζορμπά'' να "παίξει σε πολλά ταμπλό'' ταυτόχρονα φάνταζε αρχικά παρακινδυνευμένο. Ωστόσο, τα καταφέρνει περίφημα τηρώντας πιστά το πλάνο και χωρίς να αδικεί καμία από τις ιστορίες του. Στα θετικά του έργου και η - ειδικά για το βιβλίο - δημιουργημένη ιστοσελίδα (www.thecodeofcreation.com), στην οποία ο αναγνώστης θα βρει και αρκετές πληροφορίες για τα βιβλία και τους χαρακτήρες.
Οι αναγνώστες θα χρειαστεί να αναμείνουν την έκδοση του επόμενου βιβλίου της σειράς, καθώς το τέλος του δεύτερου τους αφήνει να αγωνιούν.