Γλωσσικά ολισθήματα

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Σωστά τα λες, Μαρώ. Επίσης, να σημειώσω πως η αρχαία πρόληψη για "χασμωδιά" δεν οφείλει να στοιχειώνει και την δική μας ζωή.
 
Φάρε, μην το βλέπεις έτσι. Δεν ήταν ένα "κόλλημα", μια λόξα των αρχαίων. Σχετιζόταν με την προσωδία, το μέτρο, την αρμονία και εν τέλει με το Κάλλος (=την ομορφιά).
Η ομορφιά είναι κάτι πέρα από χρόνο και τόπο και κατά συνέπεια αφορά κι εμάς. Και βέβαια η ομορφιά δε στοιχειώνει, αλλά φωτίζει και χαροποιεί. ;)
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Απλά, η αντίληψη για την ομορφιά είναι τελείως υποκειμενική και διαφέρει από τόπο σε τόπο κι από χρόνο σε χρόνο.
 
Δε θέλω να ακουστώ "πλατωνική", ούτε και να με κοροϊδέψετε ( :ντροπή: ) αλλά, αν και η αντίληψη για την ομορφιά είναι υποκειμενική, το Κάλλος -ως....ας το πούμε ιδέα- είναι κάτι αντικειμενικό.
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Η ιδέες είναι υποκειμενικές από την φύση τους. Σχηματίζονται στο μυαλό του καθενός και υπάρχουν μέσα στο ιδιαίτερο, προσωπικό σύστημα αντιλήψεων κι αισθήσεών του.
 
Φάρε,
αυτό που θέλω να πω είναι ότι ανεξάρτητα στο αν συμφωνούμε ότι το χ πράγμα/βιβλίο/αντικείμενο είναι ωραίο, αποδεχόμαστε και οι 2 την έννοια της ομορφιάς, ασχέτως του πώς την ορίζει ο καθένας.
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Και διαφωνείς, λοιπόν, πως ό,τι είναι όμορφο για τον έναν μπορεί να είναι άσχημο για τον άλλον;

(φιλοσοφώντας το όπως οι αρχαίοι :)))) )
 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
τώρα σας διαβάζω και θα φέρω κι εγώ ένα παράδειγμα καθαρά χρηστικό...λέμε “πενθήμερη προθεσμία” και “πενταήμερη εκδρομή”, λέμε το “εννιάμερο” απ’ τα Χριστούγεννα στα Φώτα, τότε που δρούν άτομα σαν τον δικό μας Καλικάντζαρο (αλήθεια πού είναι αυτό το παιδί πάλι;)...τα “ενιάμερα” ενός θανάτου και η τελετουργία τους...αλλά και εννιαήμερη παράταση...οκταήμερο κι οκτάμερο αντίστοιχα...μηνιαίο και μηνιάτικο, και ναι η γλώσσα είναι κάτι εξαιρετικά ευέλικτο και υποκειμενικό πράγμα (ευτυχώς) και ορισμένοι τύποι που έρχονται απ’ την καθαρεύουσα είναι εξαιρετικά όμορφοι, εύηχοι και σύντομοι όπως και η ομορφιά ελάχιστη αντικειμενικότητα έχει...εγώ ας πούμε δεν θα άνοιγα τεράστιες τρύπες στ’ αυτιά μου για να κρέμονται οι λωβοί με διάφορα βαριά κοσμήματα όπως κάνουν ορισμένες αφρικανικές φυλές..δεν θα φορέσω 20ποντες γόβες για να δείξω τις γάμπες μου πιο ψηλές...δεν θα κάνω τατουάζ με χένα για να κοιμηθώ την πρώτη νύχτα του γάμου μου...δεν μ’ αρέσουν οι άντρες με μούσκουλα...σιχαίνομαι τις γυναίκες που βάζουν βαριές κολώνιες και τα μαλλιά τους έχουν χρόνια “λακίτιδα”*... ναι απόψε έχω μια διάθεση γραφικότητας στην οριοθέτησή μου και δεν με λένε Λουκά...


*η νόσος όπου το τριχωτό της κεφαλής καθηλώνεται σε ακινησία με την εφαρμογή τεράστιων ποσοτήτων λακ που γίνεται σε ρυθμό άπαξ της ημέρας σε κατα προτίμηση άλουστα και χτενισμένα σε κομμωτήριο μαλλιά (ακριβό το σπορ Μιχαλάκη για να το χαλάσεις έτσι απλά μ’ ένα συχνό λούσιμο...)
 
Και διαφωνείς, λοιπόν, πως ό,τι είναι όμορφο για τον έναν μπορεί να είναι άσχημο για τον άλλον;

(φιλοσοφώντας το όπως οι αρχαίοι :)))) )
Φάρε,
αυτό που θέλω να πω είναι ότι ανεξάρτητα στο αν συμφωνούμε ότι το χ πράγμα/βιβλίο/αντικείμενο είναι ωραίο, αποδεχόμαστε και οι 2 την έννοια της ομορφιάς, ασχέτως του πώς την ορίζει ο καθένας.
Αν ξαναδιαβάσεις προσεκτικά, θα δεις πως λέμε το ίδιο. :)))
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Η επιφύλαξή μου ήταν στο αν η "χασμωδία" είναι άσχημο πράγμα. Από εκεί και πέρα, ναι, μάλλον συμφωνούμε. :κόλλα5:
 
Λογικά, έχει "προστεθεί" δηλητήριο στα μανιτάρια απο την ώρα που γεννιούνται ή παράγεται μέσα στο σώμα τους (Δεν ξέρω η αλήθεια είναι τι κάνουν αυτοί οι μύκητες.). Οπότε στέκει λογικά. Αλλά εντάξει...σαν λέξη δεν είναι δα και όμορφη... Είναι εντελώς κακάσχημη. Το "δηλητηριώδης" είναι αισθητικά πανέμορφο.
 
Top