Δήλωση της Ρεπούση για "νεκρές γλώσσες"

Προσωπικά πιστεύω πως πρέπει να αλλάξει όλο το σύστημα από την αρχή, δεν ξέρω πώς πρέπει να γίνει, πάντως σίγουρα έτσι όπως είναι δε νιώθω ότι αποδίδει (τουλάχιστον ως μαθήτρια ποτέ δεν το ένιωσα). Αν καταργηθεί ο προγραμματισμός από το σχολείο θα πρέπει να καταργηθούν και οι σχολές πληροφορικής γιατί κάποια πράγματα τα θεωρούν δεδομένα εκεί (εσύ Φάρε φαντάζομαι τα ξέρεις καλύτερα αυτά). Πάντως παρόλο που τώρα είμαι της Γαλλικής, όταν πήγαινα σχολείο ήμουν τεχνολογική κατεύθυνση γιατί δεν μου άρεζαν τα αρχαία. Και δεν θυμάμαι να τα δίναμε ιδιαίτερη σημασία σαν μάθημα.. ίσως γι' αυτό να τα θεωρούν άχρηστα. Αλλά μιλάμε για το λύκειο μόνο, έτσι; στο γυμνάσιο καλό είναι να έχει απ' όλα για να δουν και τα παιδιά που έχουν κλήση.
 
Σε καμία περίπτωση σίγουρο 20αρι ο προγραμματισμός!!!!! Θα είχανε κανέναν σούπερ καλό καθηγητή μου φαίνεται!!
Ίσως ήμασταν λίιιγο nerds Αλίκη, μας τσάκωσες :χαχα: Τώρα τα σκέφτομαι και ντρέπομαι αλλά φαντάσου πως θεωρούσαμε οτι έχουμε άνετα τα 19.500 μόρια, τόση έπαρση. Σχεδόν δάκρυσα όταν είδα πως έβγαλα 18 χιλιάδες και κάτι ψιλά μόρια, λες και δεν πέρναγα εκεί που ήθελα. Εγωισμοί, ευτυχώς πέρασε εκείνη η εποχή :μαναι:
 
Αλίκη, κάποιο λάθος μάλλον κάνεις. Καταρχήν, όταν μιλάμε για Πληροφορική δεν μιλάμε για την χρήση του κομπιούτερ αλλά για το περιεχόμενο του κλάδου. Το μόνο μάθημα Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο είναι στην Γ' Κατεύθυνσης, 2 ώρες την εβδομάδα. Και από όσο κατάλαβα, με τις νέες αλλαγές θα το καταργήσουν αυτό.
Θυμάμαι πάντως στην τρίτη γυμνασίου να μαθαίνουμε την basic και να έχουμε ασχοληθεί αρκετά μ' αυτό... :μαναι:

Όσο για το θέμα του νήματος δεν συμφωνώ ότι θα έπρεπε να είναι προαιρετικά, αλλά όσον αφορά τη μείωση δεν έχω άποψη, γιατί δε θυμάμαι καν πόσες ώρες τη βδομάδα είχαμε αρχαία...
 
Η φράση "νεκρές γλώσσες" αναφέρεται σε γλώσσες που δεν μιλιούνται πλέον.
Νεκρές αποκαλούμε τις γλώσσες που δεν μιλιούνται πια, δεν είναι βρισιά... Νεκρή γλώσσα είναι τα λατινικά, νεκρή ίσως και τα αρχαία ελληνικά αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι άχρηστες.
Σαφώς και δεν είναι βρισιά το να αποκαλέσεις κάποια γλώσσα ως νεκρή. Για να δώσουμε ένα πιο πλήρες ορισμό, νεκρή γλώσσα ορίζεται ως η γλώσσα που δεν μιλιέται απο κανέναν άνθρωπο εν ζωή, ενώ την είχε μητρική του γλώσσα.

Και συμφωνώ πως τα Αρχαία Ελληνικά είναι μια συναρπαστικότατη (και πανδύσκολη) γλώσσα. Αρκετοί φιλόλογοι έχουν εκφράσει την άποψη πως πρόκειται για την ομορφότερη και πλουσιότερη γλώσσα που συνέθεσε ποτέ ανθρώπινος νούς. Αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε αν μη τι άλλο όλοι μας πρέπει να έχουμε κάποιες γνώσεις έστω γενικής παιδείας.


Παιδια η Ρεπουση ειπε για καταργηση ή για μείωση; Δε νομιζω να τεθηκε θεμα καταργησης
Αν δεν τέθηκε θέμα κατάργησης, τότε απο που να μειώσει; Απο τις 0 ώρες των παιδιών της Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης; Γιατί στην Γ΄λυκείου (όπου ορίζει ένας μαθητής σαφώς την κατεύθυνση που θέλει να πάρει), δεν διδάσκονται τα Α.Ε.

Τα παιδιά της β΄λυκείου και αντίστοιχα θετικών και τεχνολογικών αν δεν απατώμαι κάνουν ένα μάθημα γενικής παιδείας στα Αρχαία. Διορθώστε με αν κάνω λάθος. Εκεί τι περαιτέρω μείωση να κάνεις; Αλλά και στις χαμηλότερες τάξεις απο πόσες ώρες αποτελείται η διδασκαλία των Α.Ε στα σχολεία;
 
Last edited:
θα συμφωνούσα με την Ρεπούση αν μιλούσε σε ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον σε φοιτητές της γλωσσολογίας. το πνεύμα της όμως και η όλη ατμόσφαιρα καθώς και ο χρόνος και ο τρόπος της δηλώσεως (σε μια συζήτηση περί εκπαιδευτικής μεταρρυθμίσεως) φανερώνουν ότι το "νεκρές" δεν σήμαινε απλώς "χωρίς φυσικούς ομιλητές". τέλος πάντων, από κάτι τέτοια η Ρεπούση κέρδισε 1615 σταυρούς στις εκλογές. ποιος την ήξερε πριν από όλα αυτά; έμαθε κι αυτή μια χαρά να παίζει το παιχνίδι.

πάνω στο θέμα (κλισέ θα πείτε) προτείνω το "ποιος σκότωσε τον Όμηρο".
 
Last edited:
Όσο για το θέμα του νήματος δεν συμφωνώ ότι θα έπρεπε να είναι προαιρετικά, αλλά όσον αφορά τη μείωση δεν έχω άποψη, γιατί δε θυμάμαι καν πόσες ώρες τη βδομάδα είχαμε αρχαία...
Σε ό,τι αφορά τις ώρες διδασκαλίας των αρχαίων, αν και στην Α΄ Λυκείου είναι αρκετές (4 αν δεν κανω λαθος), μετά μειώνονται. Εμείς πρόπερσι (Β' Λυκείου) κάναμε δυο ώρες την εβδμάδα και περσι (Γ' Λυκείου) μόλις μία, την οποία μάλιστα χάναμε πολλές φορές λόγω των αργιών/εκδρομών/καταλήψεων κτλ. Και μιλάμε βέβαια για αρχαία γενικής. Όπως καταλαβαίνεις λοιπόν, είναι λιγάκι δύσκολο να μειώσουν κι αλλο τις ωρες. Το πιθανότερο θα ήταν να καταργήσουν το μάθημα
 
η συμπίεση των λατινικών σε μία τάξη, αυτή της Γ Λυκείου μόνο γέννημα κάποιου νοσηρού εγκεφάλου μπορεί να υποτεθεί. όποιος το σκέφτηκε προφανώς και επιδιώκει να μισήσουν οι μαθητές το μάθημα. δεν εξηγείται άλλως!
 
διαβάζω κάπου πως η δήλωσή της είναι:

«τα Αρχαία Ελληνικά χρειάζονται υποχρεωτικά μόνο για τα παιδιά που θα ακολουθήσουν κλασικές σπουδές, ενώ για τα υπόλοιπα παιδιά θα έπρεπε να είναι προαιρετικά» και ζήτησε την μείωση των ωρών διδασκαλίας τους.

Προσωπικά, με βρίσκει 100% σύμφωνο! :πάνω:
Μια από τα ίδια :πάνω:
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
Είδα ότι αφορμή για την δήλωση της Ρεπούση είναι σχετική συζήτηση της Βουλής για την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αν ξέρει κάποιος κάτι παραπάνω για το κατατεθέν νομοσχέδιο, ας μας ενημερώσει.

Προσωπικά δεν έχω διδαχθεί αρχαία ελληνικά και λατινικά. Πήγα επαγγελματικό λύκειο και η μόνη επαφή μου στα σχολικά χρόνια, ήταν τα αρχαία κείμενα σε μετάφραση που παρακολούθησα στο γυμνάσιο. Δεν έχω προσωπική πείρα για το πόσο δύσκολο είναι να έρθεις σε επαφή με την αρχαία ελληνική γλώσσα (αν και έχω ακούσει ότι είναι αρκετά), αλλά αυτό που θα ήθελα να πω για την ώρα είναι ότι, μεγαλώνοντας και διαβάζοντας μόνη μου κείμενα αρχαίων ελλήνων συγγραφέων (εννοείται από μετάφραση), προσωπικά σκέφτομαι ότι προτιμώ οι μαθητές να έρχονται σε επαφή με αυτά, σε συνδυασμό με νεολληνικά κειμένα, αλλά και με άλλους κλασσικούς συγγραφείς (εννοείται ότι τα παιδιά που θα ακολουθήσουν κλασική κατεύθυνση, θα πρέπει να παρακολουθήσουν σχετικά μαθήματα με τις λεγόμενες νεκρές γλώσσες).
 
Last edited:
θα συμφωνούσα με την Ρεπούση αν μιλούσε σε ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον σε φοιτητές της γλωσσολογίας. το πνεύμα της όμως και η όλη ατμόσφαιρα καθώς και ο χρόνος και ο τρόπος της δηλώσεως (σε μια συζήτηση περί εκπαιδευτικής μεταρρυθμίσεως) φανερώνουν ότι το "νεκρές" δεν σήμαινε απλώς "χωρίς φυσικούς ομιλητές".
Το 'πιασες από τα μαλλιά το ζήτημα. Αυτό εννοούσα λέγοντας "σημασία έχει ποιος μιλάει". Και πάνω απ' όλα το πνεύμα με το οποίο μιλάει.
Όσο για το αν παίζει το παιχνίδι μόνο για προσωπικά οφέλη, έχω τις αμφιβολίες μου.

(τα bold, δικά μου)

@Πετ, να η διάρθρωση που προβλέπει το νομοσχέδιο

1. Η Α΄ Τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως. Ειδικότερα, εφαρμόζεται εκπαιδευτικό πρόγραμμα τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίως, με εννέα (9) μαθήματα, που είναι κοινό για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικό πρόγραμμα δύο (2) ωρών εβδομαδιαίως που αποτελείται από ένα (1) μάθημα επιλογής το οποίο επιλέγεται μεταξύ τριών μαθημάτων.
Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και γενικής παιδείας είναι τα εξής :
α) Ελληνική Γλώσσα, εννέα (9) διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
β) Μαθηματικά, πέντε (5) ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία,
γ) Φυσικές Επιστήμες, έξι (6) ωρών, με διακριτά ανά δύο ώρες διδακτέα αντικείμενα – κλάδους τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία,
δ) Θρησκευτικά, δύο (2) ωρών,
ε) Ιστορία, δύο (2) ωρών,
στ) Ξένη Γλώσσα, δύο (2) ωρών, (Αγγλικά ή δεύτερη ξένη γλώσσα Γαλλικά ή Γερμανικά)
ζ) Φυσική Αγωγή, δύο (2) ωρών,
η) Πολιτική Παιδεία, τριών (3) ωρών, με διδακτέα αντικείμενα-κλάδους Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία και
θ) Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία ή project), δύο (2) ωρών.
Τα μαθήματα επιλογής του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι τα εξής :
α) Εφαρμογές Πληροφορικής, δύο (2) ωρών,
β) Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, δύο (2) ωρών και
γ) Έκφραση-Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός, δύο (2) ωρών.

2. Στη Β΄ Τάξη Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως έκαστη ομάδα, όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν.
Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και γενικής παιδείας είναι τα εξής :
α) Ελληνική Γλώσσα, έξι (6) διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
β) Μαθηματικά, πέντε (5) ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία,
γ) Φυσικές Επιστήμες, έξι (6) ωρών, με διακριτά ανά δύο ώρες διδακτέα αντικείμενα – κλάδους τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία,
δ) Θρησκευτικά, δύο (2) ωρών,
ε) Ιστορία, δύο (2) ωρών,
στ) Ξένη Γλώσσα, δύο (2) ωρών, (Αγγλικά ή δεύτερη ξένη γλώσσα Γαλλικά ή Γερμανικά)
ζ) Φυσική Αγωγή, μιας (1) ώρας,
η) Πολιτική Παιδεία, δύο (2) ωρών, με διδακτέα αντικείμενα-κλάδους Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία και
θ) Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία ή project), δύο (2) ωρών,
ι) Φιλοσοφία, δύο (2) ωρών.
Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών είναι :
α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τριών (3) ωρών και
β) Λατινικά, δύο (2) ωρών.
Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών είναι :
α) Φυσική, τριών (3) ωρών και
β) Μαθηματικά, δύο (2) ωρών.

3. Στη Γ΄ Τάξη Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα δύο (32) ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας δώδεκα (12) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, των Ανθρωπιστικών, των Θετικών και των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών, είκοσι (20) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως έκαστη ομάδα, όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν.
Τα μαθήματα του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και γενικής παιδείας είναι τα εξής :
α) Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, έξι (6) διδακτικών ωρών, με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία,
β) Θρησκευτικά, μιας (1) ώρα,
γ) Ιστορία, δύο (2) ωρών,
δ) Ξένη Γλώσσα, δύο (2) ωρών (Αγγλικά ή δεύτερη ξένη γλώσσα Γαλλικά ή Γερμανικά) και
ε) Φυσική Αγωγή, μιας (1) ώρας.
Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών είναι :
α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, έντεκα (11) ωρών,
β) Λατινικά, τριών (3) ωρών
γ) Ιστορία, έξι (6) ωρών.
Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Θετικών Σπουδών είναι :
α) Φυσική, έξι (6) ωρών,
β) Μαθηματικά, οκτώ (8) ωρών, ή Βιολογία οκτώ (8) ωρών (για τις Επιστήμες Υγείας)
γ) Χημεία, έξι (6) ωρών
Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού των Οικονομικών-Πολιτικών-Κοινωνικών Σπουδών είναι :
α) Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, οκτώ (8) ωρών,
β) Οικονομία & Διοίκηση , έξι (6) ωρών , όσοι επιλέγουν Παιδαγωγικά Τμήματα Αρχές Φυσικών Επιστημών έξι (6) ωρών
γ) Στοιχεία Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών έξι (6) ωρών, όσοι επιλέγουν Παιδαγωγικά Τμήματα Ιστορία έξι (6) ωρών.
4. Για την άσκηση των υποψηφίων για την εισαγωγή σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που απαιτείται και εξέταση σε «ειδικά μαθήματα» δύνανται να λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης Δ.Ε. και σε ώρες εκτός πρωινής λειτουργίας σχολείων «Τμήματα ενίσχυσης» στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, στα ισπανικά και στα ιταλικά. Με απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ. που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ρυθμίζονται τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα, θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των «Τμημάτων ενίσχυσης» καθώς και κάθε αναγκαία ρύθμιση εφαρμογής.
 
Last edited:
η συμπίεση των λατινικών σε μία τάξη, αυτή της Γ Λυκείου μόνο γέννημα κάποιου νοσηρού εγκεφάλου μπορεί να υποτεθεί. όποιος το σκέφτηκε προφανώς και επιδιώκει να μισήσουν οι μαθητές το μάθημα. δεν εξηγείται άλλως!
Συμφωνώ απόλυτα.Εδώ πολλοί δυσκολεύονται να τα μαθουν σε δυο χρονιές, φαντάσου και να τα περιορίσουν...
 
Συμφωνώ απόλυτα.Εδώ πολλοί δυσκολεύονται να τα μαθουν σε δυο χρονιές, φαντάσου και να τα περιορίσουν...
Αμφιβάλλω πολύ αν τα μάθαμε κι εμείς που τα κάναμε δύο χρονιές. Εγώ που δεν τα συνέχισα, γιατί μπήκα Νομική, πλέον τα έχω ξεχάσει τελείως. Μόνο κάτι λατινικούρες στο ακροατήριο πετάω :)))) Παρόλα αυτά, δεν μου φαίνεται παράλογο να εντάσσονται στην ύλη της κλασσικής - θεωρητικής κατεύθυνσης στις τελευταίες χρονιές του Λυκείου.

Όσον αφορά την αναφορά της Ρεπούση, νομίζω ότι έχει δύο σκέλη με τα οποία μπορεί κανείς να συμφωνεί ή να διαφωνεί. Το ένα είναι αν τα λατινικά ή τα αρχαία ελληνικά είναι νεκρές γλώσσες και το άλλο εάν, και σε ποιο βαθμό, πρέπει να περιλαμβάνονται στο σχολικό πρόγραμμα.

Προσωπικά, διαφωνώ με το να αντιμετωπίζεται ως "προσβολή" σε μια γλώσσα ή σε μία κουλτούρα ένας όρος που, απ' όσο καταλαβαίνω, είναι επιστημονικός - τεχνικός. (Εκτός αν δεν είναι, οπότε διορθώστε με.) Δηλαδή, το ότι τα αρχαία ελληνικά, με τη μορφή που τα συναντάμε στα κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, δεν ομιλούνται πλέον και, άρα, μπορούν να χαρακτηριστούν ως "νεκρή γλώσσα" δεν μειώνει καθόλου τη σημασία της διδασκαλίας τους ούτε αναιρεί τη σύνδεσή τους με την νέα ελληνική γλώσσα. Ουτε, βέβαια, μειώνει αυτούς που τα διδάσκουν και αυτούς που τα μαθαίνουν. Τώρα, για το πότε και πόσο πρέπει να διδάσκονται τα αρχαία ή τα λατινικά δεν έχω άποψη, γιατί δεν είμαι εκπαιδευτικός.

Πάντως, αν μου επιτρέπεται, θα εκφράσω μία γενικότερη εντελώς προσωπική άποψη που πηγάζει μόνο από τη δική μου εμπειρία στο σχολείο και μετά από αυτό. Νομίζω ότι το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει πρωτίστως να μαθαίνει στους ανθρώπους τρία πράγματα: τη γλώσσα τους (να μιλούν και να γράφουν σωστά, κατά το δυνατόν), μαθηματικά (να μετρούν και να σκέφτονται) και πολιτισμό, ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το, δηλαδή ιστορία - λογοτεχνία - τέχνη. Εγώ βλέπω στον εαυτό μου ότι οι ελλείψεις μου σ' αυτούς τους τομείς είναι δυσαναπλήρωτες και επηρεάζουν όλους τους τομείς της ζωής μου. Όλα τα άλλα μου φαίνονται συμπληρωματικά και αφορούν τα ειδικότερα ενδιαφέροντα του καθενός μας. Ξέρω ότι θα μου πείτε για τις ξένες γλώσσες, τη γυμναστική, κ.λπ. Ξαναλέω ότι δεν αναφέρομαι στο "ωρολόγιο πρόγραμμα" του σχολείου, αλλά στη γενική κατεύθυνση του εκπαιδευτικού συστήματος. Για το πώς θα διαμορφωθεί το πρόγραμμα γύρω από αυτόν τον πυρήνα αναγκαίων γνώσεων δεν έχω άποψη (αν και δικηγόρος που, ως γνωστόν, έχει άποψη επί παντός επιστητού!:σαςευχαριστώ:)
 

Ίζι

Κυρά των Σκιών
Νομίζω ότι το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει πρωτίστως να μαθαίνει στους ανθρώπους τρία πράγματα: τη γλώσσα τους (να μιλούν και να γράφουν σωστά, κατά το δυνατόν), μαθηματικά (να μετρούν και να σκέφτονται) και πολιτισμό, ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το, δηλαδή ιστορία - λογοτεχνία - τέχνη. Εγώ βλέπω στον εαυτό μου ότι οι ελλείψεις μου σ' αυτούς τους τομείς είναι δυσαναπλήρωτες και επηρεάζουν όλους τους τομείς της ζωής μου.
Συμφωνώ απόλυτα, το έχω σκεφτεί πολλές φορές.
 
Συμφωνώ με την Αθηνάααααααααααααααααααα (ελπίζω να έβαλα τα σωστά α). Η παιδεία δεν (πρέπει να) είναι αυστηρά χρησιμοθηρική, άλλωστε κατά τη γνώμη μου τα "άχρηστα" πράγματα είναι αυτά που δίνουν νόημα στη ζωή. Βέβαια η παιδεία με το επίπεδο που έχει (και) στην Ελλάδα (και σε αυτό φταίνε και οι διδάσκοντες, αλλά όχι μόνο αυτοί) αρκεί να εντάξεις ένα ενδιαφέρον και αξιόλογο αντικείμενο γνώσης στο σχολικό πρόγραμμα για να το απαξιώσεις τελείως.

Τώρα χωρίς να έχω άποψη για την Ρεπούση ούτε ως επιστήμονα ούτε και ως πολιτικό θεωρώ ότι οι δηλώσεις της γίνονται σκοπίμως ώστε να προκαλέσουν αντιδράσεις από τα πιο "συντηρητικά" τμήματα της κοινωνίας μας ώστε σε πρώτη φάση να διαφημίσει η ίδια το όνομά της στους "προοδευτικούς" ως διωκόμενη από τη συντήρηση (αλλά ταυτόχρονα διαφημίζονται και οι συντηρητικοί ως υπερασπιστές της φυλής) και σε δεύτερη φάση να αποπροσανατολιστεί η κοινωνία ασχολούμενη με τις αρλούμπες που θα εκτοξεύουν και τα 2 μέρη.
 
Βασίλη, η Τεχνολογία είναι μια Θρησκεία στη θέση της Θρησκείας, όπως οι Ιδεολογίες (πριν καταρρεύσουν, τουλάχιστον οι 2 από τις 3 ως τώρα) υπήρξαν Θρησκείες στη θέση των Θρησκειών. Έχει τους πιστούς της και την Εκκλησία της. Έχει επίσης και τον Μεσσία της. Μπορεί να λογιστεί σαν "Τεχνολογικός Μεσσιανισμός".
Αν το βρεις, διάβασε το "Η ψυχή του Κυβερνοχώρου"
 
Last edited:
Top