Δήλωση της Ρεπούση για "νεκρές γλώσσες"

Ο καθένας ερμηνεύει όπως αντιλαμβάνεται δηλώσεις ή απόψεις που διαβάζει ή ακούει. Το τι εννοεί ο Κος Μπαμπινιώτης με την έκφραση "μητρική γλώσσα" και παρακάτω με την έκφραση "οι χαρακτηριζόμενες ως νεκρές γλώσσες" μόνο ο ίδιος θα μπορούσε να διασαφηνίσει επ' ακριβώς. Γι αυτό θα ήταν καλύτερα να περιμένουμε πριν βιαστούμε να εξάγουμε παραπλανητικά συμπεράσματα, ενδεχόμενη παρέμβαση εκ μέρους του επί του θέματος.

Η καλοπροαίρετη κριτική φυσικά είναι θεμέλιος λίθος της δημοκρατίας και της διανόησης και κανείς δεν βρίσκεται στο απυρόβλητο. Η καλοπροαίρετη όμως το τονίζω!

Τα πιστεύω του καθενός είναι απολύτως σεβαστά!
 
Αν ο Μπαμπινιώτης εννοεί ως μητρική γλώσσα τα αρχαία Ελληνικά, μάλλον κρατιέται πολύ καλά για δυόμισι χιλιάδων ετών άνθρωπος! :)) Πιστεύω ότι η λέξη αυτή δεν μπορεί να έχει καμία άλλη έννοια από αυτήν της ομιλούμενης γλώσσας που θα προσλάβει κανείς από τους γονείς του και το περιβάλλον του. Ιδού και ο σχετικός ορισμός από το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής.
 
Last edited:
Μου κάνει πάντως εντύπωση Γλωσσολάγνε που επιμένεις στον ορισμό της λέξης αυτής καθ' αυτής και όχι στο νόημα που της προσδίδεται μέσω της έκφρασης: "γνώση της μητρικής γλώσσας", και που εγώ πιθανόν αντιλαμβάνομαι με τελείως διαφορετικό τρόπο απ' ότι το αντιλαμβάνεσαι εσύ!

Εφ' όσον όμως το πιστεύεις έτσι, είναι δικαίωμα σου, το οποίον τουλάχιστον για μένα είναι σεβαστό!
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Ονειρευτή, κι εγώ δεν σε πιάνω στο συγκεκριμένο. Μπορείς να εξηγήσεις ευσύνοπτα (μέσα σε μια δυο προτάσεις) τί νόημα δίνεις εσύ στην φράση "γνώση της μητρικής γλώσσας" ; Γιατί κι εγώ ό,τι αντιλαμβάνεται ο Γλωσσολάγνος καταλαβαίνω.

:χμ:
 
Βεβαίως και θα σου εξηγήσω Φαροφύλακα, εξηγώντας ταυτόχρονα και στον Γλωσσολάγνο, αφού είναι γνωστές οι ταυτίσεις των απόψεων σας σε παρεμφερή θέματα.

Γνώση μιας ενιαίας Ελληνικής γλώσσας, όπως ομιλείτε σήμερα, εξελισσόμενη από την Αρχαία Ελληνική που φέρει ιστορία δυόμισυ χιλιάδων χρόνων.

(Σε μια πρόταση)
 
Εγώ απλώς δίνω το λινκ του άρθρου του Μπαμπινιώτη. Μια ματιά αρκεί για να καταλάβουμε ότι με τον όρο "μητρική γλώσσα" αναφέρεται στην νέα ελληνική. Όχι ότι θα μπορούσε να αναφέρεται σε κάτι άλλο, αλλά μιας και μας μπέρδεψε εδώ πέρα, ας το διευκρινίσουμε.

Το θέμα που αναλύει ο Μπαμπινιώτης, όπως βλέπουμε, είναι αν υπάρχει σωτηρία για τις γλώσσες που μιλιούνται σήμερα ή αν είναι καταδικασμένες να εξαφανιστούν κάποια στιγμή. Τα αρχαία ελληνικά λοιπόν δεν έχουν καμία θέση στο άρθρο του, αναφέρονται μονάχα σε ένα σημείο σαν παράδειγμα νεκρής γλώσσας.
 
Γλωσσολαγνε δεν ειναι δυνατον ως Ελληνας να αποκοψεις τη μητρικη σου γλωσσα απο τα αρχαια ελληνικα διοτι μπορει οι γραμματικοι κανονες να εχουν απλοποιηθει ,ομως οπως απλα αλλα σαφεστατα απεδειξα οι ριζες των λεξεων,των εννοιων κ της ορθογραφιας εδραζονται ευθεως στην Αρχαια Ελληνικη κ αποσαφηνιζονται απο αυτην.Η εστω στοιχειωδης γνωση των Αρχαιων εμβαθυνει τη γνωση της καθομιλουμενης δημοτικης,που ειναι χρεος καθενος απο εμας,πρωτιστως απεναντι στον εαυτο του.

Πολλες δε απο τις ΞΕΝΕΣ λατινογενεις λεξεις ελκουν τη ριζα τους απο τα αρχαια ελληνικα κ μαλιστα τους αρχαιους κανονες με χαρακτηριστικοτερο παραδειγμα το h σε αρκετες λεξεις ,που προερχονται ΑΜΕΣΟΤΑΤΑ απο τα ελληνικα ,οπως ,Rhodes,Hercules κ αλλοι οροι -γεγονος που ασφαλως σχετιζεται με την αρχαιοελληνικη δασεια!Δε θα μιλησω για τις μισες περιπου λεξεις της ιατρικης κ επιστημονικης ορολογιας... Τα Αρχαια ειναι μια νεκρη γλωσσα που δε σταματα να "δινει ζωη".Περαν του οτι αρχαιζοντες οροι,μετοχες ειναι αναποσπαστο μερος της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΜΑΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.

Γι αυτο θεωρω οτι ως Ελληνες ειναι απαραδεκτο να μην εχουμε καποιες στοιχειωδεις γνωσεις Αρχαιας Ελληνικης.Οταν αυτες οι αρχαιες λεξεις ειναι η γλωσσικη μας ταυτοτητα.Οταν τα κειμενα αυτης της γλωσσας ηταν το βασικο φως που κατελυσε τα σκοταδια του Μεσαιωνα κ εφερε την πνευματικη αναγεννηση στη Δυτικη Ευρωπη.

(Ειναι τουλαχιστον κωμικο να βαζουμε -οπως διαβασα εδω- ετσι αβασανιστα τα Αρχαια Ελληνικα ως "νεκρη γλωσσα" στην ιδια μοιρα με γλωσσικες διαλεκτους οπως τα ...τσιγγανικα η τα αρβανιτικα με μηδαμινη συμβολη στον Πολιτισμο.Δηλαδη,ελεος!!!)

@@@@Φαρε,ειναι σαφες οτι εχουμε διαμετρικα αντιθετη οπτικη στο μεγαλυτερο φασμα της πολιτικης και κοινωνικης σκεψης.Δε συγκλινουμε πουθενα!

Ο,τι κι αν σκοπευες να γραψεις, εχω απορριψει τη Μαρια Ρεπουση και το συναφι της για λογους που ανελυσα κ οι οποιοι ανεξαρτητα αν αρεσει ,ειναι αντικειμενικες αληθειες,που δεν μπορουν να ανατραπουν.Ακομη κι αν παρουσιαστουν αλλιως,μονο ψεματα μπορουν να αντικρουσουν μια Γενοκτονια ,τα μαρτυρια τοσων ανθρωπων κ τον αγωνα ενος λαου για Ελευθερια που συγκλονισε ολη την Ευρωπη κ που τοση λασπη δεχεται σημερα απο τουτη την "κυρια",που χρυσοπληρωνεται στη Βουλη.Η οποια τιποτα δεν εχει συνεισφερει στα πραγματικα φλεγοντα ζητηματα της Παιδειας φυσικα.Δεν ειναι τυχαιο.Καθε τυραννια,πρωτα την Παιδεια χτυπα.Κ αυτη ςειναι μια τελεια εντολοδοχος.Τιποτα παραπανω!

Θεωρω θλιβερο που στη χωρα αυτη υπαρχουν ανθρωποι που υπερασπιζονται τη Ρεπουση γιατι δειχνει ποση ιστορικη αγνοια , αδιαφορια κι ελλειψη κοινωνικης συνειδησης υπαρχει.
 
Last edited:
Προσωπικά πάντως για να εξηγούμαστε, δεν έγραψα πουθενά πως ο Κος Μπαμπινιώτης με την λέξη "μητρική" εννοεί την Αρχαία Ελληνική.
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Γνώση μιας ενιαίας Ελληνικής γλώσσας, όπως ομιλείτε σήμερα, εξελισσόμενη από την Αρχαία Ελληνική που φέρει ιστορία δυόμισυ χιλιάδων χρόνων.
α, οκ. Ναι, καταλαβαίνουμε διαφορετικά πράγματα στο συγκεκριμένο. :)

Θεωρω θλιβερο που στη χωρα αυτη υπαρχουν ανθρωποι που υπερασπιζονται τη Ρεπουση γιατι δειχνει ποση ιστορικη αγνοια , αδιαφορια κι ελλειψη κοινωνικης συνειδησης υπαρχει.
Προσωπικά δεν υπερασπίστηκα την Ρεπούση απλά συμφωνώ με την συγκεκριμένη άποψη που εξέφρασε. Από εκεί και πέρα εάν εγώ κατά την γνώμη σου έχω ιστορική άγνοια, αδιαφορία και έλλειψη κοινωνικής συνείδησης, ε τί να πω...

Το σίγουρο είναι πως δεν θα καθίσω να εξαπολήσω άλλες τόσες ύβρεις πως την μεριά σου απλά και μόνο επειδή έχεις άλλη άποψη κι εγώ νιώθω παραπανήσιος.
:)

( Και να δω πότε θα μπορέσουμε να συζητήσουμε δίχως τέτοια, τις διαφωνίες μας, οι Έλληνες. )
 
Η ΡΕΠΟΥΣΗ ομως δε σπιλωνει απλα το Ελληνικο Πανεπιστημιο,οπως χιλιαδες αλλοι ,ειναι στη Βουλη ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ γιατι καποιοι ανιστορητοι κι ασχετοι την ψηφισαν.Καταλαβες τη διαφορα???

Αλλα και εκτος θεματος εισαι κ πεφτεις σε παγιδα.Δηλαδη οποιος τολμησει να ψελλισει ΑΓΑΠΑΩ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ ειναι υπερ των ΝΑΖΙ????Τι αλμα λογικης ειναι αυτο????Ε,λοιπον ΟΧΙ φιλε μου.Αν διαβαζες ΤΙ ΕΙΠΑ ΔΕ θα ειχες διανοηθει να πεταξεις τετοιον υπαινιγμο σε εμενα.Βρες μου πχ ενα ναζι να σου μιλησει για την Αιτη,που ανεφερα πριν.Μα δε θα σ μιλησει ο Χρυσαυγιτης ,γιατι δεν ξερω αν εχεις ιδεα οτι στην Αιτη ηταν νεγροι αυτοι που επαναστατησαν κ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ του '21Βρες Εναν!!!Να εχουμε συναισθηση του τι λεμε,λοιπον!!!

Λοιπον αναρριγω στον εθνικο μου Υμνο,ΤΙΜΩ τους ΗΡΩΕΣ του Εθνους μου,θεωρω οτι ειμαστε μπροσταρηδες ελευθεριας ανα την Ιστορια κι ας μας στιγματιζει η καταρα της διχονοιας.Δεν ανεχομαι αυτην την αυτοενοχοποιηση,δεν ανεχομαι παρανομους μεταναστες της χωρας μου,ΔΕ δεχομαι η χωρα μ να προσαρμοζονται στους ξενους που της ερχονται,αλλα εκεινοι σε αυτην.

Αυτο δεν με εμποδιζει να σεβομαι καθε αλλο λαο,να μισω τον πολεμο,να ειμαι κατα των εξοπλισμων,να ξερω οτι οι Αριστεροι ηταν εκεινοι που αγωνιστηκαν για την ελευθερια του τοπου.Αλλα απαιτω να ειναι σεβαστη η χωρα μου απο τους αλλους.

Εγω,αγορακι μου απο εφηβη ηξερα τι ειναι Μακρονησος,Παναγουλης και Αη Στρατης,οταν οι μισοι μου συνομηλικοι δεν το γνωριζουν ακομη κ σημερα!!!.Εγω φιλε μου τραγουδαω για το ΜΑΟΥΤΧΑΟΥΖΕΝ ,γνωριζοντας την ιστορια πισω απο το δισκο του Μικη απο 11 χρονων κ το διδασκω τωρα σε 10χρονους μαθητες.Εγω γνωριζα τα Νεγρικα του Μανου Λοιζου απο 12 χρονων κοπελιτσα.Γι αυτο πηγαινε αλλου να μιλησεις για δωσιλογους και μην τολμησεις να υπαινιχθεις ξανα οτι εγω νομιμοποιω δολοφονους και δημιους της ελευθεριας...Αλλα δε θα νομιμοποιω κ δημιους της πατριδας κ της εθνικης μου μνημης,οταν αυτη ειναι αιματοβαμμενη.Ακου παρανοια οποιος αγαπαει την Ελλαδα ,ειναι ναζι...

Ακριβως επειδη εγω ειμαι αριστερων καταβολων ,φιλε,η σταση της Ρεπουση θιγει τον ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ ΜΟΥ ΚΑΤΑΦΟΡΑ,οπως πχ ο καθε αρνητης του Ολοκαυτωματος,η της Γενοκτονιας των Αρμενιων κλπ.Η ΡΕΠΟΥΣΗ,λοιπον,ειναι βλασφημη προς τοσους αγωνιστες, ΑΘΩΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ και εξηγησα ποσο υπουλα ουσιαστικη πριμοδοτει φιλοπολεμες πολιτικες-,αφου με τη σταση της περνα το μηνυμα οτι για τις σφαγες "δεν τρεχει τιποτα"...Τις νομιμοποιει αποδεικνυοντας οτι μεσα απο τη "ληθη"οι ανθρωποι κ οι λαοι ειναι αναλωσιμοι.Αυτο για μενα ειναι ανεπιτρεπτο ,για οποιον λαο αν ειπωθει!!

Ασε που η Ρεπουση καλλιεργει μια αυτοαπαξιωση επικινδυνη κ ολεθρια.Χωρις να εχει δραστηριοποιηθει δημιουργικα για τα πραγματικα ελλειμματα της Παιδειας,τα προβληματα του Σχολειου,του Δασκαλου κλπ...Μια χαρα τα ειπε ο Μικης!Οποτε εχω καθε δικαιωμα να απαξιωνω τη Ρεπουση και το αναλογο συρφετο-των ψηφοφορων της συμπεριλαμβανομενων!!!!!Αυτο δε με κανει ναζιστρια!Σκεπτομενη με κανει!!

Αυτο λοιπον που θετεις ειναι αλλο τεραστιο θεμα,που αν θες το διαπραγματευομαστε σε αλλο νημα.Αλλα μη
 
( Και να δω πότε θα μπορέσουμε να συζητήσουμε δίχως τέτοια, τις διαφωνίες μας, οι Έλληνες. )
Παρομοίως. Κι εμένα με λυπεί η ανάρτησή σου, Φαντίνα. Βγάζεις για μάς εύκολα συμπεράσματα και μας κρεμάς μονόχρωμες ταμπέλες εκεί που ο κάθε άνθρωπος είναι ένα μοναδικό κράμα ιδεολογιών, σε διαφορετικές ισορροπίες. Αδιαφορώ για τη Ρεπούση. Εγώ για την άποψή της συζητάω.

Όσο για τη ...μηδαμινή συμβολή των Αρβανίτικων και των Ρομανί (Τσιγγάνικων), και πάλι γίνεται σύγχυση γλώσσας και γραμματείας. Η γλωσσολογία, της οποίας τα διδάγματά της πρέπει κάποτε να δεχτούμε, δεν θεωρεί καμία γλώσσα ανώτερη ή κατώτερη. Όλες οι γλώσσες είναι σημαντικές μαρτυρίες του ανθρώπινου σκέπτεσθαι και των διαφόρων κοινωνικών συνθηκών μέσα στις οποίες αναπτύχθηκαν. Τα κείμενα όμως της παγκόσμιας γραμματείας, αυτά ναι, μπορούν να κριθούν με κάποια κλίμακα σπουδαιότητας. Αλλά το ότι δεν υπάρχουν σημαντικά κείμενα στα Αρβανίτικα ή τα Ρομανί (γλώσσες που, άλλωστε, πολύ πρόσφατα απέκτησαν σύστημα γραφής) σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει κάτι για τις γλώσσες καθεαυτές. Το ότι οι Έλληνες ανέπτυξαν πολύ σπουδαίο πολιτισμό οφείλεται σε μια πολύπλοκη σειρά ιστορικών συγκυριών και παραγόντων (ευνοϊκός τόπος, ευνοϊκά κοινωνικά συστήματα, δημιουργική αφομοίωση επιτευγμάτων άλλων πολιτισμών και συστηματοποίηση αυτής της γνώσης). Δεν οφείλεται στη γλώσσα, διότι οι γλώσσες από μόνες τους δεν είναι γεννήτριες αριστουργημάτων! Όποιος λαός, όποια γλώσσα κι αν μιλούσε, αν ζούσε σ' ένα τέτοιο χωνευτήρι πολιτισμών όπως τη Μικρασία και αυτό που σήμερα ονομάζουμε Ελληνική Χερσόνησο, και δεχόταν παρόμοιες επιρροές, πιθανότατα θα μεγαλουργούσε – αλλά σε άλλη γλώσσα.

Και μη βιαστείτε να ανταπαντήσετε ότι η ανωτερότητά της βρίσκεται στα γραμματικο-συντακτικά της χαρακτηριστικά και στη λεπτότητα και ακρίβεια των εννοιών, διότι α) αυτά είναι απόρροια της γενικότερης πολιτισμικής ανάπτυξης, και όχι το αντίστροφο, και β) υπήρχαν και υπάρχουν πολλές ακόμα γλώσσες με λεπτεπίλεπτες έννοιες που δύσκολα μεταφράζονται, με πολύ πιο περίπλοκη γραμματική, με μεγάλη εκφραστικότητα, και με εκπληκτικές δυνατότητες λεξιπλασίας (πράγματα που έχει τονίσει ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα ο Εμμ. Ροΐδης στα Είδωλα). Κάποιες απ’ αυτές μάλιστα είναι γλώσσες πρωτόγονων φυλών. Το ότι οι ομιλητές τους δεν ευτύχησαν να δημιουργήσουν πολιτισμό παγκόσμιας εμβέλειας δεν έχει καμία σχέση με τη γλώσσα τους αλλά με τις ιστορικές συγκυρίες και τις συνθήκες στις οποίες έζησαν και ζουν (π.χ. απομονωμένοι σε ζούγκλες). Το ότι οι Έλληνες μεγαλούργησαν οφείλεται εν πολλοίς σ’ αυτό που ανέφερα παραπάνω, και που πολλοί δεν θέλουν να παραδέχονται: στην επαφή με άλλους λαούς που είχαν αναπτύξει υψηλό πολιτισμό πριν απ' αυτούς, και στην αφομοίωση, συστηματοποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη της νέας γνώσης που λάμβαναν.

(το διαγραμμένο κομμάτι τέθηκε υπό αμφισβήτηση από την Πολύνιους, πράγμα που με προβλημάτισε έντονα, και μετά από σκέψη το αμφισβητώ πλέον κι εγώ ο ίδιος.)
 
Last edited:
Αναψε για τα καλα η συζητηση για τo συγκεκριμενo θεμα...:))))...αυτo πoυ με χαρoπoιει παντως ειναι oτι υπαρχει καθoλικη απoδoχη της αξιας των αρχαιας Ελληνικης γραμματειας...να συμφωνησω με τoν Φαρo στo γεγoνoς oτι πρεπει και εμεις oι νεoελληνες να αφησoυμε καπoια κληρoνoμια. Απλα πιστευω oτι η μελετη και η ενασχoληση με τoυς αρχαιoυς θα μας βoηθησει πρoς αυτη την κατευθυνση...
 
οφφ τοπικ

Και μη βιαστείτε να ανταπαντήσετε ότι η ανωτερότητά της βρίσκεται στα γραμματικο-συντακτικά της χαρακτηριστικά και στη λεπτότητα και ακρίβεια των εννοιών, διότι α) αυτά είναι απόρροια της γενικότερης πολιτισμικής ανάπτυξης, και όχι το αντίστροφο, (...)
Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει κ κάπως με το ποιο είναι πρώτα η σκέψη ή η γλώσσα; Θυμάμαι στη φιλοσοφία στο λύκειο το είχαμε υπεραναλύσει αυτό το ζήτημα καταλήγοντας ότι είναι "άλυτο", εσύ τώρα γιατί είσαι τόσο σίγουρος ότι πάει έτσι; Σόρι αν είναι πολύ άκυρο αυτό που ρωτάω, μπορείς να μου πεις απλά "σουτ άσχετη". :))))
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Και μη βιαστείτε να ανταπαντήσετε ότι η ανωτερότητά της βρίσκεται στα γραμματικο-συντακτικά της χαρακτηριστικά και στη λεπτότητα και ακρίβεια των εννοιών, διότι...
Αυτο ειναι κατι που ακουγεται συχνα-πυκνα και ακουστηκε και προσφατα στην παρουσα συζητηση :) Προσωπικα οταν το ακουω μου θυμιζει την περιφημη θεωρία της γλωσσικής σχετικότητας των Σαπίρ και Γουορφ που λέει οτι η μορφη και οι εννοιες μιας γλωσσας επηρρεάζουν τον τρόπο σκέψης και τη νοημοσύνη των ομιλητων της. Εδω και καιρο εχω σκοπο να μελετησω και να παραθεσω καποιες αποψεις.
 
Σόρι αν είναι πολύ άκυρο αυτό που ρωτάω, μπορείς να μου πεις απλά "σουτ άσχετη". :))))
Όχι, δεν θα σου πω τέτοιο πράγμα. :) Φαίνεται ότι κάπου εκεί τον έχασα τον ειρμό, και καλώς πράττεις που το επισημαίνεις. Είναι όντως ένα μεγάλο ζήτημα. Αυτό που ήθελα να πω αφορά κυρίως τις αφηρημένες έννοιες, κι όχι τις έννοιες γενικότερα. Οπότε εδώ πάω πάσο, εφόσον σ' αυτό το σημείο μάλλον είμαι δογματικός χωρίς να μπορώ να επιχειρηματολογήσω υπέρ αυτού που γράφω. Μακάρι να μπλεκόταν κάποιος γλωσσολόγος στην κουβέντα και να μας διαφώτιζε.

Αντέρωτα, ελπίζω να μελετήσεις τη θεωρία και να καταθέσεις την άποψή σου! Η γλωσσολογία και οι θεωρίες της, όσο κι αν και τις σέβομαι, ποτέ δεν με τράβηξαν όσο οι γλώσσες καθεαυτές!
 
Last edited:

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
@ Λευτέρη, σε ευχαριστώ για το πρόγραμμα μαθημάτων που έβαλες.

Βλέπω ότι η κουβέντα έχει πάει σε άλλα μονοπάτια, αλλά εγώ θα σας πάω από γυμνάσιο μεριά. Ο γιος μιας φίλης πηγαίνει φέτος Α΄γυμνασίου και έτυχε να δω σήμερα τα βιβλία του, 30 τον αριθμό. Είχε και 4 βιβλία σχετικά με εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας (δύο από αυτά θα τα χρησιμοποιήσουν σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου). Έκαναν και παλιότερα αρχαία ελληνικά ή ξεκίνησαν από φέτος;
 
Είναι πολλά χρόνια που κάνουν από το γυμνάσιο αρχαία. Δεν ξέρω να σου πω πόσα, ξέρω όμως ότι και η κόρη μου έκανε (που τέλειωσε πέρσι το λύκειο)
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
Μάλλον είναι πολλά χρόνια που έχω τελειώσει το σχολείο. :χεχ:
 
Είναι πολλά χρόνια που κάνουν από το γυμνάσιο αρχαία. Δεν ξέρω να σου πω πόσα, ξέρω όμως ότι και η κόρη μου έκανε (που τέλειωσε πέρσι το λύκειο)
Από το 1992, αν θυμάμαι καλά. Εγώ πάντως δεν έκανα στο Γυμνάσιο, και χαίρομαι που ανήκω στη γενιά που σ' εκείνα τα χρόνια το εκπαιδευτικό πρόγραμμα επικεντρωνόταν στη ΝΕ γλώσσα... Μια χαρά ήταν τα τρία μόνο χρόνια Αρχαίων στο Λύκειο. Και μη βιαστείτε να πείτε ότι δεν μου άρεσαν. Αντιθέτως, με γοήτευσαν, και τελικά είχα φτάσει να γίνω πολύ καλός στο άγνωστο κείμενο! Για να μη λέτε ότι είμαι ανθέλλην. :)))) Περιαυτολογώ, ε; :φιρουλί:
 
Top