Διάβασα κάποτε ένα άρθρο του Βαγγέλη Ηλιοπούλου (συγγραφέα παιδικών βιβλίων, μεταξύ άλλων και του Τριγωνοψαρούλη που έκανε μεγάλη επιτυχία) να λέει ότι είναι η μικρή γεωγραφική μας έκταση και η μικρή εμβέλεια της γλώσσας μας που δε βοηθούν να γίνει ένα ελληνικό βιβλίο παγκοσμίως γνωστό και να "σαρώσει". Ισχυριζόταν, δηλαδή, ότι δεν είναι ότι δεν έχουμε άξιους συγγραφείς αλλά ότι φταίνε οι περιορισμοί που μας επιβάλλουν η χώρα μας και η γλώσσα μας.
Υπάρχει, βέβαια, και η άλλη άποψη που λέει ότι η ελληνική λογοτεχνία έχει πάντα παρακολουθητικό χαρακτήρα, με την έννοια ότι ποτέ τίποτα το καινούριο δεν ξεκίνησε από εδώ, αλλά ότι σαν φτωχοί συγγενείς μιμούμαστε και ακολουθούμε τις τάσεις της Δύσης (από άρθρο του Γιώργου Ξενάριου στο περιοδικό Διαβάζω ).
Η δική μου άποψη μάλλον είναι περισσότερο σύμφωνη με του Ξενάριου, αλλά σίγουρα υπάρχουν ακόμα πολλά να πούμε. Ξεκινώντας, ίσως, με το αν διαβάζουμε περισσότερη ελληνική ή ξένη λογοτεχνία.
Υπάρχει, βέβαια, και η άλλη άποψη που λέει ότι η ελληνική λογοτεχνία έχει πάντα παρακολουθητικό χαρακτήρα, με την έννοια ότι ποτέ τίποτα το καινούριο δεν ξεκίνησε από εδώ, αλλά ότι σαν φτωχοί συγγενείς μιμούμαστε και ακολουθούμε τις τάσεις της Δύσης (από άρθρο του Γιώργου Ξενάριου στο περιοδικό Διαβάζω ).
Η δική μου άποψη μάλλον είναι περισσότερο σύμφωνη με του Ξενάριου, αλλά σίγουρα υπάρχουν ακόμα πολλά να πούμε. Ξεκινώντας, ίσως, με το αν διαβάζουμε περισσότερη ελληνική ή ξένη λογοτεχνία.