Ερμηνεία του Σάκη Ρουβά στο "Άξιον Εστί":Πώς την αποτιμάτε;

Ζητημα που διχασε και που εμμεσως απτεται των βιβλιων αφορα σε ποιητικη συλλογη ,το Αξιον Εστι του Ελυτη.

Πώς κρινετε την αποφαση του Σακη Ρουβα να ερμηνευσει το "λαικο μερος" απο το εμβληματικο "Αξιον Εστι"-σε συναυλια για τα 90 χρονια απο τη γεννηση του Μικη Θεοδωρακη?

[video=youtube;o7W0F4KBYA0]https://www.youtube.com/watch?v=o7W0F4KBYA0[/video]
 
α, Φαντίνα, δεν είδες την εκτενή κουβέντα που έγινε πριν λίγες μέρες στον "Πίνακα εφήμερων αληθειών" για το θέμα! Υπήρχε διχογνωμία. Εγώ δεν διαφωνώ με την απόφαση του Ρουβά να δοκιμαστεί και σε κάτι τέτοιο και να αναλάβει αυτή την ενδιαφέρουσα πρόκληση. Δεν ξέρω πως τραγούδησε, θα ακούσω το απόσπασμα και θα επανέλθω!
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Απο κατι αποσπασματα που ειδα στις ειδησεις μου φανηκε εξαιρετικος!
 
Εμένα προσωπικά ο Ρουβάς δεν μου βγάζει κάτι σαν καλλιτέχνης. Το οτι ανέλαβε (απ'οτι εχω καταλάβει) κάτι τέτοιο δεν με ενοχλεί. Κάνει τη προσπάθειά του, τώρα αν αυτή είναι καλή ή κακή είναι άποψη του καθενός και κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Αυτό που δεν μου αρέσει σε όλο αυτό είναι η κακία και τα πικρόχολα σχόλια μερικών. Εντάξει άμα κάποιου δεν του αρέσει, μπορεί να στηρίξει τη γνώμη του με διαφορετικό τρόπο κι όχι με κακοπροαίρετα σχόλια και "στάζοντας" χολή :/
 
το άκουσα και μπορώ να πω ότι μου φάνηκε πολύ καλύτερος απ' ότι περίμενα. Ηταν αξιοπρεπέστατη η ερμηνεία του αν αναλογιστείς ότι εκπροσωπεί ένα εντελώς διαφορετικό είδος. Κάτι μου λέει ότι έβαλε γυαλιά σε πολλούς, που τον έκραζαν πριν. Εντωμεταξύ, παρατήρησα ότι άλλαζε την φωνή του, προσπαθούσε να την κάνει να φανεί πιο "πομπώδης" και "γεμάτη".
 

Ίζι

Κυρά των Σκιών
Για να είμαι ειλικρινής, μου φάνηκε πάρα πολύ όμορφος. Δεν μου άρεσε όμως η ερμηνεία του. Από κει και πέρα στηρίζω την απόφασή του, και δεν θεωρώ ότι υπάρχουν έργα που δεν κάνει να "αγγίζουμε".

Σχετικό-άσχετο, υπάρχουν συνθέτες και τραγουδοποιοί όπως ο Ντύλαν που διασκευάζονται διαρκώς χωρίς κανείς να έχει πρόβλημα, και άλλοι που θεωρούνται "ιεροί" από τους θαυμαστές τους, οι οποίοι περιφρονούν κι εχθρεύονται όσους καλλιτέχνες τολμούν να τους "αγγίξουν". Έχω διακρίνει π.χ. έντονα αυτή την τάση τους θαυμαστές του Σιδηρόπουλου (στους οποίους, άλλωστε, συγκαταλέγομαι) - δείτε μια οποιαδήποτε διασκευή τραγουδιού του, ιδιαίτερα από mainstream/εμπορικούς καλλιτέχνες και τα σχόλια που τη συνοδεύουν. Περιττό να πω πόσο αντίθετη με βρίσκει αυτό.
 
Εγώ θα μιλήσω καθαρά σαν μουσικός.

Η ερμηνεία του ήταν κακή και την χαρακτήριζε ένας μιμητισμός της φωνής και αρκετά φάλτσα. Όπως είπε και η Μεταλλαγμένη προσπαθούσε να βγάλει μια φωνή επιβλητική χωρίς να την έχει.
Μου θύμισε κάτι από Σφακιανάκη που προσπαθούσε να τραγουδήσει Uriah Heep και Deep Purple που όταν πρωτοάκουσα τις ερμηνείες του νόμιζα ότι είχε χαλάσει το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου μου :(

Πιο ειδικά το Άξιον Εστί δεν παρουσιάζει κάποια δυσκολία σαν έργο. Ερμηνευτικά δλδ είναι εύκολο. Όμως ο συγκεκριμένος μάλλον δεν έχει καμια επαφή με αυτή την μουσική, οπότε μοιραία τα θαλάσσωσε... Έκαστος εφ' ω ετάχθη που έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι και είχαν απόλυτο δίκιο.

Σαν προσωπικό σχόλιο το μόνο που θα πω είναι πως όταν τελειώνουν οι 6-pack κοιλιακοί και οι φούστες το σύστημα φαίνεται να λαμβάνει τα μέτρα του για να συντηρήσει τα παιδιά του.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Χαιρομαι που ακουμε την αποψη καποιου ειδικου. Εγω δεν καταλαβα κανενα φαλτσο, αλλα για να το λες εσυ, το κραταω και παω πασο :)
 
Εγώ θα μιλήσω καθαρά ως μη μουσικός. :))

Θα συμφωνήσω ότι φαινόταν η προσπάθεια να αλλάξει το βάρος της φωνής του και αυτό δεν μου άρεσε καθόλου. Θα προτιμούσα να τα τραγουδήσει με τη δική του χροιά, με τη δική του φωνή.
Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι αν κλείσω τα μάτια και απλά ακούω, αυτό που ακούω μάλλον μου αρέσει. Αν ανοίξω τα μάτια και βλέπω το βίντεο αυτό που βλέπω μου αρέσει :)), αλλά αυτό που ακούω ταυτόχρονα δεν μπορώ να το δέσω με αυτό που βλέπω.
 
Ο Ρουβας ερμηνευσε αξιοπρεπως το Αξιον Εστι-και τεχνικα ηταν μια φιλοτιμη προσπαθεια...

Ο Νικολας διαθετει βεβαια πιο ερξειδικευμενος γνωσεις και μουσικη καταρτιση ωστε να αξιολογησει σε βαθος τις ελλειψεις...
Σε μενα την αδαη το αποτελεσμα στεκοταν τουλαχιστον με αξιοπρεπεια χωρις να ..."τραυματισει το αυτι" και την αισθητικη μου.

Ομως μου αρεσει πολυ η τοποθετηση του Νικολα που βλεπει πισω απο την επιφανεια και τον συγχαιρω για την οξυδερκη σκεψη του:
Σαν προσωπικό σχόλιο το μόνο που θα πω είναι πως όταν τελειώνουν οι 6-pack κοιλιακοί και οι φούστες το σύστημα φαίνεται να λαμβάνει τα μέτρα του για να συντηρήσει τα παιδιά του.
Ζητουμενο σε τετοια εργα,οπως το Αξιον Εστι δεν ειναι μονο η τεχνικη,αλλα το feeling του εργου...
Ετσι κι εδω ζητουμενο δεν ειναι μονον οι ερμηνευτικες του ικανοτητες του Ρουβα η η σκηνικη παρουσια -που διαθετει αφθονες ο ανθρωπος, εχοντας αποδειχθει ενας εξαισιος perfomer...
Ζητουμενο δεν ειναι ουτε καν τα τραγουδια που ερμηνευε τοσα χρονια...Στροφη δικαιουνται ολοι να επιλεξουν να κανουν στη καριερα τους.

Ζητουμενο ειναι το γενικοτερο ηθος που κομισε τοσα χρονια η παρουσια του Ρουβα και το προτυπο που χαραξε για τη νεολαια...Ενα προτυπο κιβδηλο και απολυτως ευτελες -παγιδευμενο σε μια χυδαια ωραιοπαθεια και μια αποχαυνωτικη λαμψη.
Ενα δημιουργημα μαριονεττα του Ηλια Ψινακη που τωρα εγινε κολαουζος της Μαριαννας Βαρδινογιαννη
,
βιτρινα σε φιλανθρωπικες φιεστες, που κρυβουν αλλες αμαρτιες κ επιχειρηματικα συμφεροντα ,φοροδιαφυγες κ ξεπλυματα εις βαρος του λαου ...

Εκει ανακυπτει για μενα μειζον ζητημα σε συνδυασμο με το οτι κι η καλλιτεχνικη πορεια του Ρουβα δεν χαρακτηριζεται απο ιδιαιτερη ποιοτητα.Βλεπω δε ενα συστημα που τον προμοταρει το Ρουβα στους ποιοτικους κυκλους, οπως με την παραλογη βραβεθση του στο..Αρχαιο Δραμα-κατ εμε επι σκοπου...
..
ΥΓ Καποιοι,σε σχολιασμους αρθρων κι εντυπων τολμησαν να κανουν συγκρισεις Ρουβα- Μπιθικωτση με το σκεπτικο οτι κι ο Μπιθικωτσης στην εποχη του ερμηνευε απαγορευμενα ρεμπετικα κι ηταν ενας καθαροαιμος λαικος βαρδος που μαλιστα επιδιδοταν σε ζαρια κ τζογο...
Ναι,παιδες, αλλα ο Μπιθικωτσης ειχε εκεινη τη "θεια" φωνη και κουβαλουσε και μια Μακρονησο στην πλατη του...
Για να εχουμε συναισθηση ΤΙ ακριβως συγκρινουμε!
 
Το τελευταίο σου σχόλιο Φαντίνα με βρίσκει 1000% σύμφωνο. Ξέρεις ότι ο Καζαντζίδης με την Μαρινέλλα τον Μπιθικώτση τον έλεγαν ο "μανάβης", διότι θεωρούσαν πως η φωνή του ήταν μέτρια και άτεχνη... Παρόλα αυτά τα βιώματά του Σερ, όπως πολύ σωστά είπες, απογείωσαν την ερμηνεία του τόσο ψηλά που στάθηκε στο ύψος του αριστουργήματος του Ελύτη.

Όσο αφορά το τεχνικό κομμάτι της μουσικής, να σου πω πως κάποιοι από τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες είναι επιεικώς καράφαλτσοι, όπως ο Μάλαμας ή ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου. Παρόλα αυτά τους αγαπάω για την τιμιότητα της μουσικής και των στίχων τους και πιστεύω ότι και τα φάλτσα τους είναι κομμάτι αυτής της τιμιότητας.

Τέλος να πω πως έναν δημιουργό/καλλιτέχνη ουσιαστικά τον γνωρίζεις και τον καταλαβαίνεις μέσα από τις δημιουργίες του. Από κει επιλέγεις κιόλας αν σου ταιριάζει η όχι... Τον ερμηνευτή τον καταλαβαίνεις όμως μέσα από τις απόψεις του. Έχοντας λοιπόν παρακολουθήσει την συνέντευξη του Μπιθικώτση στον Χατζηνικολάου, έχω να πως πως έβλεπα ένα άνθρωπο που οι απόψεις του είχαν βάρος μεγατόνων ενώ αντίθετα ο Σάκης όποτε μιλάει θαρρείς πως το σύστημα του υπαγορεύει με autocue την κάθε του λέξη (βλ. νοιώθω εεεε, αισθάνομαι εεε κλπ κλπ). Από αυτή την άποψη και μόνο ο Σερ κερδίζει το δικαίωμα να τραγουδάει το Άξιον Εστί!!

Ζητουμενο ειναι το γενικοτερο ηθος που κομισε τοσα χρονια η παρουσια του Ρουβα και το προτυπο που χαραξε για τη νεολαια...Ενα προτυπο κιβδηλο και απολυτως ευτελες -παγιδευμενο σε μια χυδαια ωραιοπαθεια και μια αποχαυνωτικη λαμψη.
Ενα δημιουργημα μαριονεττα του Ηλια Ψινακη που τωρα εγινε κολαουζος της Μαριαννας Βαρδινογιαννη,
Για να συμπληρώσω το τρίπτυχο θα βάλω και τον Κωστόπουλο, που με τις φυλλάδες τους και τις απόψεις του έδωσε ώθηση στην κενή τέχνη και το ψευτο lifestyle... Όταν σβήνουν όμως τα φώτα της ράμπας υπάρχουν αυτοί που εξαφανίζονται, αυτοί που ξεφτιλίζονται και αυτοί που μένουν...
 
Last edited:
Ασημένια βάλε το βιντεάκι στο mute και άσε να παίζει από πίσω ο Μπιθικώτσης!!! :χαχα:
:χαχαχα: Νικόλα δεν χρειάζεται να κάνω κάτι τέτοιο, ο Μπιθικώτσης είχε όλο το πακέτο!!! :))

@Φαντίνα

δεν ξέρω γιατί έβαλες την σύγκριση Μπιθικώτση-Ρουβά σε πλοκή.
Η σύγκριση γίνεται για δύο λόγους: α. έχω την εντύπωση ότι όταν ο Θεοδωράκης αποφάσισε να αναθέσει τραγούδια του στον Μπιθικώτση, δέχτηκε έντονη κριτική γιατί ο Μπιθικώτσης εθεωρείτο λαϊκή φωνή και όχι φωνή έντεχνη κατάλληλη για το έργο του Θεοδωράκη.
β. Είναι λογικό να γίνεται σύγκριση με την πρώτη ή με την καλύτερη εκτέλεση. Αν τα τραγουδούσε για πρώτη φορά ο Ρουβάς προχθές ίσως να τα βρίσκαμε θεϊκά.

Ο Μπιθικώτσης μπορεί να κουβαλάει πίσω του μια Μακρόνησο αλλά κουβαλάει και το ότι τραγούδησε τον ύμνο της χούντας. Το ότι η θεϊκή του φωνή μας κάνει να το ξεχνάμε, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν συνέβη.
 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Καλησπέρα...να πω κι εγώ κάτι τι...
Αξιον εστί...κορυφαίες ερμηνείες...Μπιθικώτσης, Δημήτριεφ, Κατράκης...Χιώτης από πίσω...άρα και μέτρο σύγκρισης αναπόφευκτο...δραματική η διαφορά...
Δραματική η διαφορά όμως ανάμεσα στην πρώτη εκτέλεση Μπιθικώτση και τις δυό αν δεν απατώμαι μεταπολιτευτικές εκτελέσεις απ’ τον ίδιο που θεωρώ άκρως απογοητευτικές λόγω ενός επιτηδευμένου τρέμολο που η φωνή του απέκτησε κατά τη διάρκεια της χούντας κυρίως...και μην βιαστείτε να πείτε κάτι γι’ αυτό δεν συναρτώ τίποτα...Απλά έτσι εξελίχθηκε μέσα από αμφίβολες κι εύκολες ερμηνείες...Η πρώτη εμφάνιση του Μπιθικώτση στην συναυλία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά απογοητευτική...τόβαλε στα πόδια απ’ το τρακ...Ευτυχώς που ο Θεοδωράκης δεν τον παράτησε όπως εκείνος τον παράτησε και είχαμε τον κατοπινό πακτωλό...

Ενδιάμεσες ερμηνείες από άλλους δεν τις λογαριάζω, συμπαθάτε με...Γιατί ο Μπάσης να ήταν καλύτερος του Ρουβά ή ο Ρέμος τάχατες...

Πάμε στον Ρουβά τώρα. Δεν φταίει κανείς που ο άνθρωπος είναι αθλητικός κι εμφανίσιμος και προσέχει κι ετούτο κι εκείνο με μέτρο... μετά τη θητεία του με τον Ψινάκη...εκείνος και στα κατεχόμενα τον έστειλε σε καιρούς χαλεπούς...Η φούστα είναι το λιγότερο...Να μια νίκη λοιπόν...Έφυγε απ’ τις δαγκάνες αυτές...Πήγε στην Αμερική έκανε κάτι τι όσον αφορά την ηθοποιία...γύρισε προσπάθησε να κάνει κάτι κι ως ηθοποιός...(αυτό μου κάνει ότι συνέχεια βράζει μέσα του και το βρίσκω ενδιαφέρον)

Κι έρχεται να πει Θεοδωράκη...ΩΩΩ τεράστια ιεροσυλία...βγήκε κι ο Μπιθικώτσης υιός και τον κατακεραύνωσε...ως τι; Κι όλοι οι άλλοι οι Φαρισαίοι...

Ναι κακώς δεν έμεινε με τη φούστα, κακώς δεν έμεινε όπως ήταν ... (ειρωνικό σχόλιο)

Λοιπόν δεν θα μακρυγορήσω...η ερμηνεία του ήταν άρτια τεχνικά, αλλά προσωπική ερμηνεία δεν έκανε...δεν έκανε την επανάσταση εν πάσει περιπτώσει...το είπε καλά; Ναι το είπε καλά...κι όντως αν η Ελευθερία Αρβανιτάκη έλιωσε για να δυναμώσει μια ψεύτικη φωνή σοπράνο (το πρότυπο ήταν η Νίνου και η Εσκενάζυ) και κατάφερε να χτίσει το φωνητικό της ιδίωμα, ας δούμε αν οι προσπάθειες του Ρουβά για μιά γεμάτη επική ερμηνεία θα έχουν σε βάθος χρόνου επίδραση στην εξέλιξή του σαν καλλιτέχνη με μοναδικά ιδιαίτερα προσόντα...και δεν εννοώ τον καπάτσο εμπορικό τραγουδιστή, εννοώ τον τραγουδιστή με ψυχή και γνώση, που επιλέγει τι θα πει ...Κι αυτό ο Ρουβάς δεν είναι ακόμα...

Όμως παρ’ όλες αυτές τις κρίσεις που κάνω, αν ανήκα στους μουσικοκριτικούς ΔΕΝ θα μπλόκαρα την προσπάθεια κάποιου να αλλάξει, αντίθετα θα επεσήμανα τις αδυναμίες του για να τις αντιμετωπίσει...Αν τα κατάφερνε θα είχα συντελέσει κι εγώ σ’ αυτό. Αν όχι, πάλι καλώς καμωμένα.

Η φάση που η Θεοδωρίδου ανεβαίνει και τραγουδά μαζί του με τη στόφα της λυρικής αοιδού...μας βγάζει έστω και για λίγο έναν άλλο Ρουβά...Από εκείνη τη στιγμή εγώ βάζω σε παρένθεση τη δυναμική του για μια πιο ολοκληρωμένη και ουσιαστική αλλαγή προς την πραγματική δημιουργία...

Ρεζουμέ; Δεν το πετάω. Δεν θα πάω στο Ηρώδειο να το ακούσω, όπως μετάνιωσα που πήγα το ’77 ν’ ακούσω τον ξεπεσμένο καλλιτεχνικά Μπιθικώτση...

Και σ’ ανώτερα κ. Ρουβά.
 
η ερμηνεία του ήταν άρτια τεχνικά, αλλά προσωπική ερμηνεία δεν έκανε...δεν έκανε την επανάσταση εν πάσει περιπτώσει...το είπε καλά; Ναι το είπε καλά...
Άρτια τεχνικά Διατσέντα μου δεν το είπε... Άρτια τεχνικά το είπαν ο Νταλάρας και ο Φραγκούλης, αλλά και πάλι η ερμηνεία τους ήταν κενή...

Και η αρτιότητα αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Δλδ και η Μαρία Κάλλας ήταν τεχνικά άρτια αλλά προσωπικά δεν θα ήθελα να τραγουδήσει Janis Joplin για ευνόητους λόγους...
 
Άκουσα με πολλή προσοχή μερικά τραγούδια από το βιντεάκι της Φαντίνας για να εστιάσω στην ερμηνεία κι όχι στο γεγονός της συναυλίας αυτής καθαυτής. Σε τελική ανάλυση αφού ο συνθέτης τον έκρινε άξιο, ας δεχτούμε την άποψη του. Ίσως το ίδιο έκανε κι ο Ελύτης αν ζούσε......

Τώρα επί της ουσίας : Πρώτα - πρώτα αν το άκουγα στο ράδιο, δεν υπήρχε περίπτωση να καταλάβω πως είναι ο Ρουβάς. Η φωνή βγαίνει πολύ διαφορετική, "μπουκωμένη". Θυμίζει ξένους τραγουδιστές που τραγουδούν στα ελληνικά σε κείμενο με φωνητική γραφή χωρίς να καταλαβαίνουν τα λόγια ( π.χ. "η Μίλβα ερμηνεύει Μικρούτσικο", διασκευές του Σέρτζιο Εντρίγκο στα δικά του κομμάτια στη δεκαετία του 60 κλπ.)

Ωστόσο το χειρότερο κατά τη γνώμη μου είναι πως τα τραγούδια αυτά χρειάζονται τα απαραίτητα βιώματα. Όταν ο Σάκης τραγουδάει "για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή" πρέπει να το νιώθει, αλλιώς η ερμηνεία γίνεται καρικατούρα. Αρκεί να σκεφτούμε πως δένει ο Μπιθικώτσης με τα κομμάτια αυτά, αισθανόμαστε πως μας λέει τον πόνο του για τους δικούς του καημούς, ο καλοζωισμένος Ρουβάς βρίσκεται σε άλλο σύμπαν.

Βεβαίως πρόκειται για έξοχη στρατηγική διαφήμισης. Στόχος είναι η ανάδειξη ενός "ώριμου" τραγουδιστή που τολμά τις υπερβάσεις. Έχει το δικαίωμα να το κάνει κι εμείς μπορούμε να τον "θάβουμε".....
 
Last edited:
Νικολα,δε με λυπασαι??- ουτε κατα διανοια δε θα αντεχα να ακουσω Καλλας στο Αξιον Εστι!Χαχαχα!!

ΔΕΝ κανω το λαθος να συγκρινω με το πρωτοτυπο παντως, με ΚΑΝΕΝΑΝ, γιατι πολυ απλα, το πρωτοτυπο ειναι αφθαστο-ουτε καν ο Μπιθικωτσης του '77(Ηρωδειο) δεν αγγιξε την ερμηνεια του στον δισκο και αυτο γινεται πολυ εμφανες στο ΤΕΤΡΑΦΥΛΛΟ ΔΑΚΡΥ που ειναι το δυσκολοτερο απο τα "λαικα κομματια"- με το ΑΝΟΙΓΩ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΜΟΥ να επεται σε δυσκολια.
Τι λεει ο ειδικος μας?-Μαεστρο, τα φωτα σας! :):)

@ΑΣΗΜΕΝΙΑ,αυτο για τον Μπιθικωτση το αγνοουσα.Ευχαριστω για την πληροφορια.Το σεβομαι....Ηθικο ατοπημα μεγα του Μπιθικωτση,φρικωδες , αλλα οφειλουμε να λαβουμε υποψη μας τις συνθηκες ,την τρομοκρατια της εποχης-μιλαμε για απλους ανθρωπους οχι για αγιους.
Και στην τελικη-ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ σε καμια περιπτωση να αγνοουμε τη Μακρονησο, που βαραινει τις πλατες του Σερ.Δε γινεται να αγνοηθει.Δε μιλαμε για την συνθηματολογικη παρουσια σε μια πορεια (σαν τον Παπαδοπουλο στους Απαραδεκτους)-ουτε για για ενταξη σε μια κομματικη νεολαια που -τρομαρα μας- η γενια μας τα θεωρει υψιστες πραξεις πολιτικοποιησης:
Mιλαμε για μαρτυρια, μιλαμε για επι γης κολαση απο Ελληνες κ πρακτορες ξενων για Ελληνες.Μην τελαθουμε τελειως-η παρακταθηκη της Μακρονησου ειναι πανοσια και δεν μας επιτρεπεται να την "αγγιζουμε" ουτε για πλακα!
Ο Μπιθικωτσης ΚΕΡΔΙΣΕ ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΩΣ ΠΡΩΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΕΣ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ!!

Και δε θα συγκρινω εγω εναν πολυπαθο ανθρωπο, τον μεγαλυτερο ερμηνευτη που ανεδειξε αυτη η χωρα με τον καλομαθημενο Σακη της ευημεριας που αν κι ειχε ομορφια και προσοντα να διεκδικησει θεση στο καλλιτεχνικο στερεωμα , αυτος επελεξε να την διεκδικησει μεσα απο...τον Ψινακη-κι ο νοων νοειτο.
Και δε μιλαμε για νεανικες αμαρτιες-αφου σημερα ο εν λογω συμπραττει με το ιδιαιτερο ναζιστικου τυπου δικτατορικο καθεστως που καταδυναστευει τον λαο μας-φυσικα εννοωντας τα επιχειρηματικα συμφεροντα, που ο Σακης εξωραιζει στα ματια των ηλιθιων ως ευνοουμενος και βιτρινα τους σε φιλανθρωπικες φιεστες...
Και ολα ειναι αλληλενδετα -με αποκορυφωμα το σκανδαλο της βραβευσης του στο...Αρχαιο Δραμα και δικαιως η Διαβατη τους εφτυσε ολους στα μουτρα κι εφυγε!!
Το συστημα αποδομει ηθικα τα πνευματικα αναχωματα και την οποια πνευματικη ελιτ προσδενοντας την στο αρμα της προπαγανδας του...

Χωρα ακεφαλη πνευματικα και ηθικα ειναι ερμαιο κι αν δε με πιστευετε ,ριξτε μια ματια στην Ιστορια και στο πρωταρχικο μελημα της ναζιστικης πολιτικης απο τον Χανς Φρανκ στην Πολωνια του 39...

Αυτες ειναι η ενστασεις μου για εναν καλλιτεχνη που αλλιως θα τον θεωρουσα ευειδεστατο, λαμπερο κι ευχαριστο....
 
Ε καλά μην ξεχνάμε ότι και Μπιθικώτσης δεν είναι καμιά ιερή αγελάδα μια χαρά τραγούδησε και τον ύμνο της χούντας, ενώ σύμφωνα με τον Θεοδωράκη συχνά δεν καταλάβαινε το νόημα των στίχων (από το Άξιον εστί) που τραγουδούσε. Τώρα σαν φωνή είναι αξεπέραστος (πολύ καλύτερος του Καζαντζίδη), σαν άνθρωπος δεν ξέρω (ούτε με νοιάζει). Ο Ρουβάς τώρα. Όταν ήμουν πιο νέος τον αντιπαθούσα τώρα μου είναι αδιάφορος. Εξίσου αδιάφορες μου είναι και οι προσπάθειές του στο τραγούδι ("ποιοτικό" και "εμπορικό"), τον κινηματογράφο ("εμπορικό") και το θέατρο ("ποιοτικό") οπότε δεν σκοπεύω ν'ακούσω την εκτέλεση του έργου εκ μέρους του, δεν αποκλείω να είναι καλύτερος των (χαμηλών όσο να'ναι) προσδοκιών μου. Ίσως σαν άνθρωπος να είναι καλύτερος του Μπιθικώτση, ίσως κι όχι. Μου είναι εξίσου αδιάφορο με την καλλιτεχνική παραγωγή του. Τώρα το ότι η επιλογή τους να τον θέσουν επικεφαλής μιας υποτίθεται ιστορικής συναυλίας έχει να κάνει όχι τόσο με τις ερμηνευτικές του δυνατότητες όσο με την αναγνωρισιμότητά του και το γεγονός ότι το αμφιλεγόμενος της επιλογής θα κάνει ένα πλήθος ας πούμε σοβαρών ανθρώπων, όπως πχ εμάς εδώ να λογομαχούν για μια εκδήλωση που σε 5 μήνες δεν θα την θυμάται ούτε ο Θεοδωράκης (ο Μίκης) και όχι μόνο λόγω ηλικίας. Άλλωστε ποιος θυμάται την Καλομοίρα στο Ηρώδειο για τα δενξερωπόσα χρόνια του Σαββόπουλου; Και το ερώτημα είναι γιατί ένας τόσο έξυπνος και ψαγμένος άνθρωπος όπως εγώ αντί να κάτσει να διαβάσει 2-3 σελίδες ασχολείται με μια αδιάφορη εκδήλωση όπως όλες οι επετειακές εκδηλώσεις; Γιατί είπαμε ο Ρουβάς (και η Καλομοίρα πριν από καμιά 10ρια χρόνια) πουλάει και γιατί μάλλον ο μέσος άνθρωπος που θεωρεί ότι είναι έξυπνος και ψαγμένος δεν χάνει ευκαιρία να το διαφημίσει (καθότι για μια μούρη ζούμε στην κενωνία)
 
Last edited:
Top