Ερωτικά Τρίγωνα στη Λογοτεχνία

Μερικά από τα πιο αγαπημένα μου βιβλία αφορούν ήρωες που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μπλέκονται σε ερωτικά τρίγωνα. Είναι ένα θέμα πάντα γοητευτικό για τους συγγραφείς και τους αναγνώστες, και η αφορμή για να γραφτούν κάποια κλασσικά και σύγχρονα -κατά την άποψή μου- αριστουργήματα.

Στα Ανεμοδαρμένα Ύψη της Έμιλυ Μπροντε, η Κάθυ παλεύει να κυριαρχήσει στο πάθος της για τον κατώτερο κοινωνικά Χηθκλιφ, με τον οποίο όμως μοιάζουν όσο δυο πλευρές από το ίδιο νόμισμα. Προτιμά να παντρευτεί τον άχρωμο Λίντον, τον οποίο λέει πως αγαπά... Το κάνει όμως με έναν τρόπο εγωκεντρικό, σχεδόν αδιάφορο.

Στο βιβλίο του Γκράχαμ Γκρην Το τέλος μιας σχέσης παρακολουθούμε την παράνομη σχέση της παντρεμένης Σάρα με τον συγγραφέα Μόρις Μπέντριξ, η οποία λήγει ανεξήγητα μετά από το βομβαρδισμό του Λονδίνου στη διάρκεια του Β παγκοσμίου πολέμου. Ο Μόρις νιώθει ένα ζηλόφθονο πάθος να τον κατακλύζει, προσπαθώντας να καταλάβει γιατί η Σάρα επέλεξε να επιστρέψει στο σύζυγό της Χένρι παρότι η αγάπη τους ήταν τόσο δυνατή. Είναι από τα πιο όμορφα βιβλία που έχω διαβάσει, στο οποίο το ''ερωτικό'' τρίγωνο δεν αποτελούταν τελικά από τα άτομα που είχα υποθέσει στην αρχή.

Στον Υπέροχο Γκάτσμπυ του Φιτζέραλντ ο ομώνυμος ήρωας προσπαθεί να κερδίσει την όμορφη Νταίζυ, η οποία είναι παντρεμένη με τον Τομ. Ο Γκάτσμπυ, ένας από τους αγαπημένους μου χάρτινους ήρωες, είναι ερωτευμένος με το πιο αντιπαθές πλάσμα που θα μπορούσε να φανταστεί ποτέ κανείς -δεν είμαι εμπαθής :ρ -και βασανίζεται ως το τέλος από τον αδιέξοδο, μονόπλευρο έρωτά του.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα λογοτεχνικά ερωτικά τρίγωνα είναι αυτό του Τόμας, της Τερέζας και της Σαμπίνας στην Αβάσταχτη Ελαφρότητα του Είναι του Κούντερα, όπου ο ερωτισμός, οι φαντασιώσεις, η ειλικρίνεια, το ψέμα, το βάρος και η ελαφρότητα βρίσκουν τους ιδανικούς δράστες.

Από τα πιο αγαπημένα μου βιβλία, το Εμείς οι ζωντανοί της Άυν Ραντ διηγείται την ιστορία της Κίρα με φόντο την Οκτωβριανή Επανάσταση. Την ερωτεύονται ο αριστοκράτης Λεό και ο κομμουνιστής Αντρέι. Είναι μια συγκλονιστική ιστορία, όχι μόνο λόγω του ερωτικού τριγώνου αλλά και λόγω του ιστορικού υπόβαθρου του μυθιστορήματος.

Στο Ανατολικά της Εδέμ ο έρωτας δυο αδερφών, του Καλ και του Αρων, για την Άμπρα είναι η αιτία να φανεί σε όλη την ένταση η αντιπαλότητα και η διαφορετική κοσμοθεωρία των μελών της οικογένειας Τρασκ. Ο Καλ και γενικά η ''σκούρα'' φυλή της Εδέμ είναι πολυαγαπημένοι ήρωες.

Μπορώ να σκεφτώ πολλά ακόμα, επέλεξα για αρχή να βάλω τα τρίγωνα από τα βιβλία που αγαπώ λίιιγο περισσότερο! Εσείς ποια ερωτικά τρίγωνα ξεχωρίζετε;
 

Λορένα

Πολεμίστρια του Φωτός
Πολυ ωραιο θεμα :)

Η Αννα Καριενινα πιανεται; Ειναι παντρεμενη σε εναν αδιαφορο γαμο, και συναπτει σχεση με τον Βρονσκη
 
Η Αννα Καριενινα πιανεται;
Σαφώς και πιάνεται. Είναι το βιβλίο που διαβάζω τώρα και πραγματικά ο Τολστόι έχει κάνει μαγική δουλειά στη σκιαγράφηση του Καρένιν (απατημένος σύζυγος), του Βρόνσκη (πολλά υποσχόμενος νέος αλλά ταυτόχρονα παγιδευμένος στα θέλγητρα της Άννας) και της Άννας, που αν και παντρεμένη, ερωτεύτηκε τον Βρόνσκη. Ίσως να είναι το πιο χτυπητό ερωτικό τρίγωνο που έτυχε ποτέ να διαβάσω, με την έννοια ότι υπάρχει συνεχής επαφή και τριβή μεταξύ των τριών ατόμων του τριγώνου.

Ένα περίεργο πράγμα, αυτή τη στιγμή, όσο και να στύβω το μυαλό μου, άλλο τρίγωνο δεν μπορώ να θυμηθώ... Όταν προκύψει, θα επανέλθω :)
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Το πιο ενδιαφέρον ερωτικό τρίγωνο, για μένα, είναι το τρίγωνο Μίσκιν-Ραγκόζιν-Ναστάζια Φιλίπποβνα από το, υπέρτατο Ηλίθιο τού Ντοστογιέφσκη.

Δεν έχει ξαναγραφτεί βιβλίο σαν κι αυτό. :προσκυνώ:
 
Το ερωτικό τρίγωνο, στη Μεγάλη Χίμαιρα του Καραγάτση: Μαρίνα - σύζυγος - αδελφός συζύγου.

Τώρα που το σκέφτομαι, τα περισσότερα ερωτικά τρίγωνα που έχουμε αναφέρει καταλήγουν σε τραγωδία, και κυρίως στο θάνατο της ηρωίδας. Πολύ συντηρητικοί μου φαίνονται οι συγγραφείς, τελικά :ουχ: Αν ήταν έτσι και στην πραγματικότητα, δεν θα είχε απομείνει γυναίκα στον πλανήτη ούτε για δείγμα :))))
 
Το "Τέλος μιας σχέσης" όπως είπε και η Μήτις είναι εκτός απο εξαιρετικό,και χαρακτηριστικό ενός κάπως έξω απο τα συνηθισμένα ερωτικού τριγώνου. Αλλά αν δεν κάνω λάθος τα άτομα που το αποτελούσαν είναι ξεκάθαρο ποια ήταν. (μήπως εγω δεν θυμάμαι καλά;;)
 
Ένα ερωτικό τρίγωνο από ένα βιβλίο που διάβασα πρόσφατα (που έχει γίνει και ταινία) είναι από το Μη μ'αφήσεις ποτέ του Ισιγκουρο.
Η Κάθυ, ο Τόμι και η Ρουθ μπλέκονται σε ένα τρίγωνο με δυσβάσταχτες συνέπειες για όλους τους, παράλληλα με την αρκετά σοκαριστική ιστορία της ζωής τους.
 
Ένα ερωτικό τρίγωνο από ένα βιβλίο που διάβασα πρόσφατα (που έχει γίνει και ταινία) είναι από το Μη μ'αφήσεις ποτέ του Ισιγκουρο.
Η Κάθυ, ο Τόμι και η Ρουθ μπλέκονται σε ένα τρίγωνο με δυσβάσταχτες συνέπειες για όλους τους, παράλληλα με την αρκετά σοκαριστική ιστορία της ζωής τους.
Ναι, Αμελί, έχεις δίκιο. Τρομερή ιστορία όντως... Να προσθέσω και την Κόνι Τσάτερλυ, τον ανάπηρο άντρα της σερ Κλίφορντ και τον δασοφυλακά τους Μελορς από τον Εραστή της Λαίδης Τσάτερλυ του Ντ.Χ. Λόρενς. Ενας ύμνος στον φυσικό τρόπο ζωής και τα αυθόρμητα πάθη.
 

Ίζι

Κυρά των Σκιών
Η Κάθυ, ο Τόμι και η Ρουθ του "Μη μ' Αφήσεις Ποτέ" του Καζούο Ισιγκούρο (το οποίο μόλις είδα ότι είχε αναφέρει και η Αμελί). Ο Άρνι, η κοπέλα του και η Κριστίν (μια Πλύμουθ του '58) απ' το "Κριστίν" του Στήβεν Κινγκ. Και, φυσικά, ένα ερωτικό τρίγωνο που κρατά 70 χρόνια :))))
 
Στο Νορβηγικό Δάσος του Μουρακάμι υπάρχουν πολλά ερωτικά τρίγωνα, τώρα που το σκέφτομαι. Ο Βαταναμπε βρίσκεται ανάμεσα σε δυο εντελώς διαφορετικές κοπέλες, τη μελαγχολική και σχεδόν εξαϋλωμένη Ναόκο και τη γεμάτη ζωντάνια, γήινη Μιντόρι. Η Ναόκο πάλι δε μπορεί να πλησιάσει τον Βατανάμπε και να αφεθεί λόγω της σκιάς του Κιζούκι, παιδικός της έρωτας και καλύτερος φίλος του Βατανάμπε. Υπάρχει επισης ένας λανθάνων ερωτισμός στο τρίγωνο του Βατανάμπε, του φίλου του Ναγκασάβα και της κοπέλας του Χατσούμι. Και να προσθέσω ίσως το τρίγωνο Βατανάμπε-Ναόκο-Ρέικο;
 
"Τότε την είδα. Ήταν πίσω, στην κουζίνα, αλλά βγήκε για να μαζέψει τα πιάτα μου. Aν εξαιρέσεις το γεγονός ότι είχε εντυπωσιακό σώμα, δεν ήταν ιδιαίτερα όμορφη, αλλά είχε ένα κατσούφικο ύφος και τα πεταχτά χείλη της με προκαλούσαν να τα δαγκώσω.
«Η γυναίκα μου». Εκείνη δεν με κοίταξε. Έκανα νόημα στον Έλληνα, κούνησα το πούρο μου, και αυτό ήταν όλο. Έφυγε με τα πιάτα, και τόσο για εκείνον όσο και για μένα, ήταν σαν να μην είχε εμφανιστεί ποτέ εκεί"


Το παραπάνω απόσπασμα είναι από το γνωστό μυθιστόρημα του Τζέιμς Κέιν : "Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές".
Το έντονο ερωτικό πάθος που αναπτύχθηκε ανάμεσα στον Φράνκ Τσέιμπερς και στην γυναίκα του Νικ Παπαδάκη, Κόρα, δημιουργεί μια ιδιάζουσα σχέση ανάμεσα στους δύο εραστές.

Για το βιβλίο έχει γίνει παρουσίαση και από την Πεταλούδα εδώ

Ο Άρνι, η κοπέλα του και η Κριστίν (μια Πλύμουθ του '58) απ' το "Κριστίν" του Στήβεν Κινγκ.
:)

(Μπράβο Ίζι. Πολύ καλή η αναφορά σου)! :προσκυνώ:
 
επισης σε ιαπωνικο μυθιστορημα κ αλλο ερωτικο τριγωνο. στο κυνηγετικο οπλο του γιασουσι ινοουε , η απατημενη συζυγος πεθαινει εχοντας για χρονια δεχτει την σχεση του αντρα της με την φιλη της (μπορει κ ξαδερφη).
(πολυ μικρο μυθιστορημα αλλα αρκετα δυνατο, περιγραφει τα ερωτικα παθη ,λαθη, τη μοναξια κ ολα αυτα τα θεματα που μεσα απο το ''ματι'' ιαπωνων μου αρεσουν ιδιαιτερα)

(αν επρεπε να βαλω πλοκη να μου την πειτε αλλα θαρρω τα λεει στο οπισθοφυλλο ολα αυτα)
 
Στους Πανθέους του Τάσου Αθανασιάδη, Μάρμω, Κίτσος και Ανδρέας Πανθέος. Από τη μια ο σύζυγος που δεν έχει πάψει να αγαπά και από την άλλη ο έρωτας για τον ανηψιό του Κίτσο.
 
σιγουρα υπήρχε αρκετό συναισθημα από την πλευρά του Ερικ :)))) και ως τεράστια θαυμάστριά του, θέλω να ελπίζω οτι η Κριστιν έτρεφε γι'αυτόν κι αλλα συναισθήματα πέρα από οίκτο.

Ειμαι τελείως ανίκανη να το δω αντικειμενικά. Δεν το χωράει το μυαλό μου ότι δεν τον ήθελε. Ειναι αξιαγάπητος.
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο Αζέλμα. Ο αληθινά αξιαγάπητος Ερίκ την λάτρευε, αλλά και η Κριστίν, στην συζήτηση που έχει με τον Ραούλ στη στέγη της όπερας, αποκαλύπτει πολλά με την σιωπή της όταν της θέτει την επίμαχη, ζηλόφθονη ερώτηση...

Αυτό που μου ήρθε πρώτο στο νου είναι το αντιμαχόμενο τρίγωνο πρίγκιπας Μίσκιν - Ναστάσια Φιλίπποβνα - Αγλαΐα (Ο ηλίθιος) το οποίο πάντα μου φέρνει στο μυαλό με τη σειρά του το τρίγωνο Γιοχάνες Κράισλερ - πριγκίπισσα Χεντβίγκα - Γιούλια (Βίος και πολιτεία του γάτου Μουρ).

Επίσης από τα πιο χαρακτηριστικά λόγω των πολυεπίπεδων, σκοτεινών προεκτάσεων του είναι το σχηματιζόμενο από τους Τζο Λένοξ - Ίντια Τειτ - Πολ Τέιτ (Η φωνή της σκιάς μας).

Και φυσικά το αλληλό - καταστροφικό τρίο
Υποκόμης ντε Βαλμόν - Μαρκησία ντε Μερτέιγ - κυρία ντε Τρουβέλ (Οι επικίνδυνες σχέσεις)
 
Last edited:

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Οι Έμποροι των Εθνών του Παπαδιαμάντη και Μούχρας-Αυγούστα-Σανούτος.. Το είπαμε;
 
Αγαπητέ Φαροφύλακα,
λαβαίνω το θάρρος να πω τον προβληματισμό μου σχετικά με τον Ντοστογιέφσκη, εξαιτίας του σχολιασμού σου για τον Ηλίθιο. Δεν μπορώ να παρακολουθήσω την πλοκή, ούτε την σκιαγράφηση των χαρακτήρων. Το ίδιο συμβαίνει και με τους Δαιμονισμένους, αλλά και (λιγότερο) τους Αφούς Καραμάζωφ. Το μοναδικό βιβλίο του που διάβασα απνευστί ήταν το Έγκλημα και τιμωρία, που αν και φοβόμουν περισσότερο, αποδείχτηκε το πιο βατό για τις αναγνωστικές μου δυνάμεις.
Θα κλείσω αυτό το "απολογητικό" σημείωμα, λέγοντας ότι παρακολουθούσα στο διαδίκτυο την ρώσικη μεταφορά στην τηλεόραση του Ηλίθιου, για να αντιληφθώ τις σκηνές-πώς αντιδρούν οι ήρωες. Σημειώνω πως δεν γνωρίζω την γλώσσα, αλλά αντιλαμβάνομαι έχοντας διαβάσει το κείμενο. Τ ίδιο τώρα και με τους Αφούς Καραμάζωφ της ΕΡΤ.
Εικάζω ότι τα τόσο έντονα πάθη και οι τρόποι της ρώσικης κοινωνίας, τουλάχιστον όπως περιγράφει ο Ντοστογιέφσκη είναι δύσκολα προσεγγήσιμα από μένα.
Αντιπαραβάλλω τον Τολστόϊ, στον οποίο καταφεύγω επανειλημμένα με απόλαυση και θαυμασμό.
 
Τι ωραίο νήμα!!! Πως δεν το είχα προσέξει μέχρι τώρα;

Αυτό που σκέφτηκα άμεσα είναι "Το Κόκκινο και το Μαύρο" του Σταντάλ. Ο νεαρός και φιλόδοξος Ζιλιέν Σορέλ διχάζεται ανάμεσα στον έρωτα του για την παντρεμένη Μαντάμ Ντε Ρενάλ και την νεαρή κι όμορφη Ματίλντ Ντε Λα Μολ που τον διεκδικεί ασυστόλως...

Θα επανέλθω μόλις σκεφτώ κάτι άλλο!!
 
Το έχω πει στο παρελθόν το λέω και τώρα, το αγαπημένο μου τρίγωνο είναι το τρίγωνο Πανοράματος. Τα υπόλοιπα α) με αφήνουν ασυγκίνητη β) με εκνευρίζουν γ) με αναγουλιάζουν. Μάλλον θα αλλάξω γνώμη όταν θα διαβάσω τον ηλίθιο, και την Άννα Καρένινα που μου έχει προτείνει η Στιλλ.
 
Top