Κοινότυπες ρίμες

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Υπάρχουν εξαιρετικά κοινότυπες ρίμες που ίσως θα πρέπει κάποια στιγμή να εκλείψουν επιτέλους ώστε να γλιτώσουμε. Σκέφτομαι πως ίσως θα μπορούσαμε να οργανώσουμε κίνημα και να απαιτήσουμε την απαγόρευσή τους από... το κράτος. ( ;! :))))) Πρώτα όμως ας αποφασίσουμε ποιες θα συμπεριλάβουμε στην μαύρη λίστα.

Σίγουρα τα:

μάτια / κομμάτια
χέρια / μαχαίρια
πάθος / λάθος
πόνος / μόνος


ακούω προτάσεις!
 
Εγώ βρίσκω πολύ κοινότυπο και "εύκολο", να δημιουργούν ρίμες με ρήματα που έχουν τις ίδιες καταλήξεις :

Π. χ.

ρωτάς - αγαπάς - φιλάς κλπ

θυμάμαι - φοβάμαι κλπ
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
και όχι τίποτα.. τις έχουμε δει να βρίσκονται ξανά και ξανά και ξανά.. ε φτάνει πια..

θυμάμαι ένα χαζοτράγουδο που πήγαινε κάπως έτσι:
λένε πως είσαι εσύ το πάθος μου
κι αυτό είναι λάθος μου, κι αυτό είναι λάθος μου

φτάνει..! :))))
 
Γιατί αυτά τα κτητικά, που τα κολλάνε στο τέλος του στίχου και δήθεν έγινε η ρίμα;

Πού να ‘ναι τέτοια ώρα η αγάπη μου
Και λείπει όλη νύχτα απ’ το κρεβάτι μου;

Δε μπορώ, δε μπορώ καθόλου :λυγμ:
 
Όπως και τα μάτια/παλάτια, κίνδυνος/επικίνδυνος, έρωτα/αξημέρωτα...

Αλλά πριν καταδικάσουμε τις ρίμες, ας βλέπουμε πρώτα τα ποιήματα ή τα άσματα μπορεί να προκαλούν τουλάχιστον το γέλιο που κάνει τόσο καλό στη ζωή μας, όπως το παρακάτω:
"Έλα να κάνουμε σεξ,
έλα να κάνουμε σεξ,
η αγάπη μας θα γίνει
ανοξείδωτο πυρέξ"

 
Καταπληκτικό!! Να κ ένα άλλο ανάλογο άσμα:

"Και θα πίνω και θα πίνω και θα πίνω,
για τον έρωτά σου όλα θα τα δίνω.
Και θα πίνω και θα σπάω και θα καίω,
είμ' ο άντρας που σ' αγάπησα και λέω:

Μείνε μαζί μου έγκυος,
είμαι πολύ φερέγγυος.
Μείνε μαζί μου έγκυος,
είμαι για όλα έτοιμος."
:αργκ:
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
τα έγγυος / φερέγγυος και σεξ / πυρέξ είναι πρωτότυπες και όχι κοινότυπες ρίμες! ίσως να ξεκινήσουμε ένα νημάτιο με πρωτότυπες ρίμες;
:μήπως;:

τα
πίνω / δίνω
λέω / καίω

βέβαια, είναι!
 
Μου φαίνεται ότι μάλλον θα διαφωνίσω με όλους. Και βέβαια υπάρχουν στο καθημερινό μας λεξιλόγιο λέξεις πολυχρησιμοποιούμενες και συνηθισμένες όπως οι παραπάνω που αναφέρθηκαν. Αν η γλώσσα μας έχει π.χ. 50000 λέξεις (μην πιαστείτε από το νούμερο), δε νομίζω ότι καθημερινα χρησιμοποιούμε πάνω από 500. Και από αυτές έστω ότι οι 80 είναι σε πολύ συχνή χρήση. Ο στιχουργός όταν θέλει να πει κάτι, όσο βλακεία ή εξυπνο και να είναι, είναι πιο εύκολο να βάλει κάποιες από τις 80 που ξέρει ο περισσότερος κόσμος. Από κει και πέρα είναι στο χέρι του και στην ευρυματικότητά του να δημιουργήσει, να παράγει ή να αντιγράψει. Και φυσικά, ανάλογα με το αποτέλεσμα, υπάρχει και το αντίστοιχο κοινό στο οποίο απευθύνεται ή η αντίστοιχη περίσταση.

Αναφέρω από τα παραδείγματα

Πού να ‘ναι τέτοια ώρα η αγάπη μου
Και λείπει όλη νύχτα απ’ το κρεβάτι μου;

Ο στίχος μπορεί να είναι μια μάπα και μισή (ούτε δύο δηλαδή), όμως το έχω χορέψει πάρα πολλές φορές και μου δημιουργεί την ίδια διάθεση κάθε φορά. Άρα μάλλον είναι επιτυχημένος.

Γιατί να κλαίνε τα μαύρα σου μάτια
μάτια παλάτια του πόθου κομμάτια

Χιλιοπαιγμένος στίχος που θα παιχτεί ακόμα 1.000.000.000 φορές τουλάχιστον. Και πάντα τα μάτια θα είναι παλάτια και θα γίνονται κομμάτια στο άκουσμά του.

Ρίτα-Ριτάκι κανέναν δε φοβάσαι
Ρίτα-Ριτάκι τίποτα δε θυμάσαι

Υπάρχει κανείς που δεν έχει σιγοτραγουδήσει τους παραπάνω στίχους;

Για να μην αναφέρω και ένα κάρο τραγούδια με συνδυασμούς πάω-αγαπάω, αγαπώ-απατώ, μιλάω-γελάω κοκ. Αυτά όμως δεν είναι λόγοι για να αφορίσουμε τις λέξεις ή το συνδυασμό αυτών. Κάπου αλλού πρέπει να στραφούμε και όχι στις λέξεις.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
όταν κάποιος μερακλώνει με ένα τραγούδι σημαντική είναι και η μουσική.

Από εκεί και πέρα προσωπικά θα επιμείνω: παρακαλώ όχι άλλον στίχο με μάτια-κομμάτια και πάθος-λάθος! :ρ

επίσης διαφωνώ λίγο με την Χρυσηίδα. Οι στίχοι που ριμάρουνε σε σεξ-πυρέξ κτλ. είναι ηθελημένα κιτς και χιουμοριστικοί. Από εμένα παίρνουνε καλό βαθμό. Κι ας θυμηθούμε κι άλλες δυο τέτοιες περιπτώσεις:

λες και ήσουν από σόι
μπαλαρίνα στα μπολσόι


και

δεν πάω απόψε Μέγαρο
θα μείνω με τον παίδαρο

κορυφαία; :))))
 
\

Από εκεί και πέρα προσωπικά θα επιμείνω: παρακαλώ όχι άλλον στίχο με μάτια-κομμάτια και πάθος-λάθος! :ρ
Ελπίζω να μη θέλεις να μπεις στο λαμπρό δρόμο που μου ανοίγεται με αυτούς τους στίχους:

Και όταν κοιταχτήκαμε
με έρωτα και πάθος
αμέσως καταλάβαμε ΄
ήταν μοιραίο λάθος

Και όταν κοιταχτήκαμε,
τα δακρυσμένα μάτια
γίναν μαχαίρι κι έκαναν
τα αισθήματα κομμάτια. :χαχαχα::χαχαχα::χαχαχα:


Καλό φθινόπωρο!
 
Αριστοτέλη,

δεν τις "καταδικάζουμε" και τόσο πολύ ..... κοινότυπες τις λέμε! Ότι δεν το κούρασε λίγο παραπάνω ο στιχοπλόκος. Το Ρίτα - Ριτάκι, αγαπημένο μου! Αλλά εδώ έρχονται κι άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν, η μουσική αλλά και ο ερμηνευτής.

Φάρε,

εγώ μ' αυτά τα ηθελημένα κιτς χρειάζομαι χάπια :)))) Άσε που ανοξείδωτο πυρέξ δεν υπάρχει :)))) Δηλαδή, παίζει και η επιστημονική φαντασία μέσα;
 
την κοίταξα καλύτερα χωρίς γυαλιά στα μάτια
κι εκείνη μου απάντησε "βρε άι στα κομμάτια!
ποτέ δεν κοιταζόμασταν με του έρωτα το πάθος
και τώρα το κατάλαβες πως έκανες το λάθος;"

Αφιερωμένο... :χαχα::))))
 
Να προτείνω ξεχωριστό νημάτιο με παραλλαγές με τις ίδιες ομοιοκατάληκτες λέξεις; :)))

Υ.Γ. Έχω μια ένσταση για το "κοινότυπες" αλλά έχω την εντύπωση ότι όντως αυτός είναι ο τύπος που έχει κυριαρχήσει τελευταία
 
Last edited:
Top