Aρχικά , ας πούμε πως η θρησκεία υπήρχε πάντοτε στη ζωή του ανθρώπου από τότε που άρχισε να προβληματίζεται για τον κόσμο γύρω του. Ό,τι δεν καταλάβαινε το έκανε θεό. Το ίδιο κάνει μέχρι σημέρα, το μόνο που αλλάζει είναι το επίπεδο γνώσης των πραγμάτων. Παλιά δεν καταλάβαινε την αστραπή , την έκανε θεό , μετά την εξήγησε η επιστήμη και την απομυθοποίησε. Προϊστορικά η θρησκεία είχε πιο αυθόρμητο χαρακτήρα εν αντιθέσει με την αρχαία θρησκεία και μετέπειτα με τις αβρααμικές θρησκείες όπου τότε παρατηρούμε μια πιο συστηματική ενασχόληση και όχι τόσο συγκεχυμένη με τα προϊστροικά χρόνια.
Ο άνθρωπος έχει έναν μηχανισμό ,εκείνον της επιβίωσης που τον κάνει να έλκεται υποσυνείδητα από ό,τι μοιάζει να προσφέρει ασφάλεια, αυτό μπορεί να είναι η ένταξη σε μια κοινωνική ομάδα για παράδειγμα , οπότε καθησυχάζει αυτό το ένστικτο. Η θρησκεία πέρα από αυτό όμως , καθησυχάζει την μεταφυσική του ανησυχία, το λεγόμενο υπαρξιακό του άγχος. Οπότε έχει τεράστια διαφορά η ανάγκη του ανθρώπου για ένταξη σε ένα σύνολο και η ανάγκη του να ξεπεράσει την αγωνία της ύπαρξής του, όπως φυσικά και είναι θέματα διαφορετικού βάρους και ευαισθησίας .
Τώρα, και η επιστήμη και η θρησκεία και το κράτος και η κοινωνία είναι δημιουργήματα του ανθρώπου για τον άνθρωπο, το θέμα είναι πως ο άνθρωπος τελικά τα διαχειρίζεται. Το ποια θα είναι η διαχείριση το ορίζουν τα κίνητρα . Και τα κίνητρα ποτέ δεν αφήνουν το προσωπικό όφελος απ' έξω , όποιο και να'ναι για τον καθένα αυτό.
Ο Χριστιανισμός , όπως και οι άλλες δύο αβρααμικές θρησκείες ισλαμισμός και ιουδαϊσμός , είναι λογικό να έχουν επιρροή από τις προηγούμενες θρησκείες τον εθνών που τις υιοθέτησαν , όπως αυτό γίνεται παράδειγμα και με την τέχνη ενός λαού , που όταν έρχεται ένα νέο ρεύμα διατηρεί κάποια χαρακτηριστικά από το παλιό. Όμως , δεν τίθεται θέμα ''εξαναγκασμού'' του χριστιανισμού να κάνει παρέα με την εξουσία ,αφού αυτό δεν ήταν συνέπεια καμιάς αιτίας , αντιθέτως ήταν δύο πράγματα από την αρχή εξισωμένα. Οι αβρααμικές θρησκείες για την ακρίβεια , γεννήθηκαν για να μπορέσουν οι Εβραίοι να γυρίσουν στη Γη της Επαγγελίας . Οι δέκα εντολές δόθηκαν για να διατηρηθούν ενωμένοι μέχρι να γυρίσουν χωρίς να φαγωθούν μεταξύ τους. Ο θεός τους ''επέλεξε'' ως τον αγαπημένο του λαό πράγμα καθαρά προπαγανδιστικό. Δεν έχει να κάνει με αγάπη , αλληλοσεβασμό κ.τ.λ.
Δεν ευσταθεί πως σε άλλες περιοχές ο χριστιανισμός δεν συνδέθηκε με το έθνος ή την ιστορία. Οι τρεις συγκολλητικές ουσίες ενώς έθνους είναι η γλώσσα , η θρησκεία και τα ήθη.
Ακόμη , χριστιανισμός χωρίς κεντρικές μορφές δεν υφίσταται. Είναι στη φύση της διδασκαλίας του να υπάρχει πάντοτε κάποιο κεντρικό πρόσωπο που θα παίζει το ρόλο του καθοδηγητή- διδάσκαλου , πράγμα που είναι και απαραίτητο για την ταπείνωση που χρειάζεται ο χριστιανισμός για την αποτίναξη του προσωπικού εγωισμού. Παντού λοιπόν , έστω και σε ένα απόμακρο χωριουδάκι της Αφρικής όπου έχει πάει ένας χριστιανός ορθόδοξος παππάς , θα αναφέρονται όλοι σε εκείνον για το τι είναι σωστό και τι λάθος, για το τι πρέπει να κάνουν, για το τι είναι αμαρτία και τι θέλημα θεού, για τη συγχώρεση κ.τ.λ.
Η επίκληση στο πρόσωπο του ιερέα στο κείμενό μου ήταν για να αναφέρω πως δεν έχω πρόβλημα να συζητώ ακόμα και με ανθρώπους που ξεκάθαρα είναι δηλωμένο ποιες είναι οι απόψεις τους περί του θέματος, δηλαδή πως δεν είμαι προκατειλημένη και πως επιθυμώ το διάλογο από όπου και αν πρόερχεται. Σε παρακαλώ , αν είναι να αναφέρεσαι στο κείμενό μου για να στηρίξεις κάποιο από τα λεγόμενά σου , ας είσαι σίγουρος πρώτα πως έχεις διαβάσει με προσοχή το τι θέλω να πω. Πάντως έχω μιλήσει κατά καιρούς με ιερείς , όχι όσο συστηματικά θα ήθελα αλλά δε θα αναπτύξω εδώ και τώρα το γιατί.
Λες πως είναι καραμέλα το επιχείρημα εξουσίας - χριστιανισμού διότι αναφέρεται σε μια σκοτεινή πλευρά της θρσκείας που οφείλεται στην διαφθαρτική ιδιότητα της εξουσίας αλλά και στα ελλατώματα του ανθρώπου και όχι στον πραγματικό της ρόλο. Ο πραγματικός της ρόλος είναι μόνο η φωτεινή της πλευρά δηλαδή? μήπως και ο πραγματικός άνθρωπος είναι αυτός χωρίς τα ελλατώματά του? Δηλαδή εάν πάρουμε έναν δολοφόνο και του αφαιρέσουμε την ιδιότητα του ότι σκοτώνει σειριακά είναι μια χαρά άνθρωπος...
Η πραγματικότητα τα συμπεριλαμβάνει όλα, φώτα και σκοτάδια και αναλόγως το τι υπερτερεί βγάζουμε το συμπέρασμα καλού - κακού. Στο χριστιανισμό είναι γεγονός πως μάλλον τα άσχημα επικρατούν αν κρίνουμε από το στοιχείο πως εδώ και 2010 χρόνια η θρησκεία της αγάπης δεν έκανε τον άνθρωπο πιο φιλέσπλαχνο ή συναισθηματικό από πριν.
Είμαι άθεη γιατί δεν πιστεύω στον παράδεισο και την κόλαση, δεν πιστεύω στον θεούλη που όλα τα βλέπει και όλα τα ακούει ,δεν πιστεύω στην αμαρτία, είμαι άθεη γιατί πιστεύω στον άνθρωπο, γιατί αναγνωρίζω στον άνθρωπο όλες του τις πλευρές και τις αδυναμίες ,γιατί πιστεύω πως δεν χρειαζόμαστε κάποιον να μας εκφοβίζει για να είμαστε ηθικοί ή για να μη σκοτώσουμε κάποιονκαι τέλος γιατί θέλω να ζήσω τη ζωή μου όπως θέλω, ελεύθερα με επιλογές καθαρά δικές μου και όχι εκβιαζμένες.
ελπίζω να μη σε πρόσβαλα κάπου, η απάντηση έχει απολύτως ήπιο χαρακτήρα με σκοπό την ανάπτυξη διαλόγου και μόνο . Δεν προσπαθώ να πείσω απλά λέω τη γνώμη μου και επισημαίνω τις διαφωνίες μου στα προλεγόμενά σου.
( μαρέσει που δεν ήθελα να γράψω μεγάλο κείμενο.....!)