Περί αγοράς βιβλίων από εφημερίδες ο λόγος

Status
Κλειστό για αναρτήσεις.
Το πράγμα όπως συμβαίνει συνήθως έχει δύο όψεις.

Είναι προφανές ότι οι προσφορές των εφημερίδων για κάποια άτομα είναι αδιάφορες. Για κάποιους που είναι μιας κάποιας ηλικίας με κατασταλαγμένο αναγνωστικό γούστο που ξέρουν τι θέλουν να διαβάσουν και πού να το βρουν. Οπότε βλέποντας το Βήμα να δίνει βιβλία του Σαίξπηρ ή του Ντοστογιέφσκι αναρωτιούνται: "Μα πώς είναι δυνατόν αυτά τα βιβλία να μην υπάρχουν ήδη στην βιβλιοθήκη κάποιου που να θέλει να ονομάζεται βιβλιόφιλος". Ενδεχομένως να θεωρούν και το (αναμφισβήτητο γεγονός) ότι ένα σημαντικό μέρος των αγοραστών του βιβλίου-προσφοράς της εφημερίδας θα το αγοράσει, ίσως το ξεφυλλίσει, αλλά μετά θα το τοποθετήσει στην βιβλιοθήκη του και δεν θα το διαβάσει ποτέ, ευτελίζει το ίδιο βιβλίο. Μην γελιόμαστε το αντίτιμο που είμαστε διατεθειμένοι να δώσουμε για την απόκτηση ενός αγαθού, δείχνει και την εκτίμηση που έχουμε για το αγαθό αυτό. Τέλος, ποιος θα με θαυμάσει που έχω το Ο Χριστός ξανασταυρώνεται στην βιβλιοθήκη μου τώρα που το έδωσαν οι φυλλάδες και γέμισε ο τόπος;

Όμως υπάρχει και η άλλη άποψη: Υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι αναγνώστες που θα ήθελαν να πειραματιστούν με κάποιον συγγραφέα, τους αποτρέπει το κόστος όμως. Ο Καζαντζάκης που λέει ο Νικόλας παραπάνω είναι ένα καλό παράδειγμα (ή και ο Λουντέμης που είχε δοθεί παλιότερα από τα Νέα). Είναι πολύ γνωστός συγγραφέας, μπορεί να θεωρηθεί αμφιλεγόμενος αλλά γενικά χαίρει εκτίμησης (εκτός της εκκλησίας, αν και υπάρχουν και εκκλησιαστικά πρόσωπα που μιλούν καλά γι'αυτόν) όμως τα βιβλία του στην αγορά είναι αρκετά ακριβά. Πρόπερσι το Έθνος έδωσε το μεγαλύτερο μέρος του έργου του σε τιμή κάτω του μισού τις τιμής βιβλιοπωλείου (σε χαμηλότερης ποιότητας έκδοσης -σαν χαρτί-βιβλιοδεσία- που όμως συνοδευόταν από ενδιαφέροντα εισαγωγικά κείμενα, τα οποία αν δεν κάνω λάθος δεν υπάρχουν στην έκδοση βιβλιοπωλείου). Άσχετα με την τύχη του βιβλίου μετά την αγορά της εφημερίδας (πολλά αντίτυπα θα μείνουν αδιάβαστα, πολλοί μη συνειδητοποιημένοι αναγνώστες του Καζαντζάκη απέκτησαν τα βιβλία γιατί είναι γνωστό όνομα αλλά θα τον απορρίψουν σαν συγγραφέα κτλ) η προσφορά αυτή έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς υποψήφιους αναγνώστες του Καζαντζάκη να έρθουν σε επαφή με το έργο του. Αναγνώστες που λόγω κόστους δεν θα μπορούσαν να αποκτήσουν τα βιβλία του, αναγνώστες που θα ήθελαν κάποια στιγμή να διαβάσουν Καζαντζάκη αλλά δεν ήταν πρώτη προτεραιότητά τους και θεώρησαν την προσφορά καλή ευκαιρία, αναγνώστες νέους που χτίζουν τώρα την αναγνωστική τους προσωπικότητα και οι προσφορές των εφημερίδων είναι μια ευκαιρία να δοκιμάσουν κι άλλους συγγραφείς που δεν ήταν στην πρώτη θέση των προτιμήσεών τους.

Φυσικά συμφωνώ και με τον Ιαβέρη. Συχνά οι προσφορές των εφημερίδων είναι "προσφορές". Άθλιο, κακοτυπωμένο χαρτί, βιβλία τόσο εύθραυστα που να είναι μιας (το πολύ) χρήσης και με κόστος αγοράς όχι ιδιαίτερα χαμηλότερο από αυτό του βιβλιοπωλείου. Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά σε βιβλία κλασσικής λογοτεχνίας οπότε κρίνω ότι πριν αποφασίσουμε ότι η Χ προσφορά της Α εφημερίδας είναι όντως προσφορά καλό είναι να ρίξουμε μια ματιά για το πραγματικό κόστος του βιβλίου στα βιβλιοπωλεία. Ένα άλλο πρόβλημα του "κυνηγιού" των προσφορών εφημερίδας είναι το ότι προμηθεύεσαι βιβλία με ρυθμό ταχύτερο από αυτόν της ανάγνωσής σου. Γεμίζεις τα ράφια σου με αδιάβαστα βιβλία τα οποία "θα ήθελες να διαβάσεις κάποια στιγμή" αντί για τα βιβλία που "θέλεις να διαβάσεις τώρα". Ακόμα τελικά το κόστος για να αποκτήσεις 3-4 βιβλία "για να διαβάσεις κάποτε ίσως" ισοδυναμεί με το κόστος αγοράς ενός "βιβλίου για να διαβάσω αμέσως". Φυσικά αυτό δεν είναι μόνο φαινόμενο των βιβλίων από εφημερίδα. Προσωπικά και στα παζάρια βιβλίου ή όταν ανεβαίνω Αθήνα και κάνω ντου στα γνωστά κεντρικά βιβλιοπωλεία με βρίσκω με αρκετά βιβλία που "Ενδιαφέρον μου φαίνεται κι αυτό και η τιμή του είναι σχεδόν τζάμπα" που τελικά ίσως διαβάσω μετά από 5-6 χρόνια (κάποια όμως από αυτά που απέκτησα έτσι με ενθουσίασαν)... Προσωπικά πια αγοράζω εφημερίδα όταν πραγματικά νοιώθω ότι θέλω το βιβλίο της προσφοράς, και όταν κρίνω ότι η τιμή είναι πραγματικά συμφέρουσα.
 
Last edited:
Πάνω σε αυτό που λέει ο Κόρτο να συμπληρώσω πως κάποιες εφημερίδες έδιναν κατά καιρούς σε προσφορές του βιβλία εξαντλημένα!! Πχ Το τενεκεδένιο ταμπούρλο, η συνείδηση του Ζήνωνα κλπ κλπ...

Νομίζω ότι αυτή ήταν μια καλή ευκαιρία επίσης για κάποιους που έψαχναν τα συγκεκριμένα αναγνώσματα!!!
 
αγαπητέ φαροφύλακα, δέν νομίζω η διάκριση ανάμεσα σε ''βιβλιόφιλο'' και ''φιλαναγνώστη'' να είναι μόνο προσωπική μου ! η γλώσσα δέν προδίδει παρά όσα πρέπει να προδώσει ! ένας άνθρωπος, ο οποίος συσσωρεύει βιβλία, είναι ''βιβλιόφιλος''. Φυσικά, δέν είναι υποχρεωτικά και ''φιλαναγνώστης'' : για να είναι το δεύτερο, θα πρέπει να ΕΠΙΛΕΓΕΙ, και να ΔΙΑΒΑΖΕΙ, να ΔΙΑΒΑΖΕΙ, και να ΕΠΙΛΈΓΕΙ ! τί το τόσο δυσνόητο ή τόσο λογικά προσβλητό γράφω, και γιατί, άν διαφωνείς, δέν αντιτάσσεις τη δική σου αντίληψη ;
το παράδειγμα βέβαια της νεαράς που διάβαζε ένα βίπερ κάθε μέρα, δέν λέει και πολλά - κι άλλωστε, ένα παράδειγμα δέν είναι ό,τι καλύτερο μπορεί κανείς να αντιτάξει σε ένα ''επιχείρημα'' : κατ' αρχήν, δέν ξέρω άν και κατα πόσον αληθεύει (όλοι μυθοποιούμε τα νιάτα μας), κατα δεύτερον, τα βίπερ (συχνότατα τα μετέφραζε συγγενής μου και εξαίρετος, πολυσχιδής καλλιτέχνης και γλωσσομαθής) εξέδιδαν αριστουργήματα, κατα τρίτον, σίγουρα η νεαρά δέν διάβασα άκριτα κι αδιάκριτα, κατα τέταρτον, αναφερόμαστε σε μιά άλλη εποχή (ένα σωρό βιβλία σήμερα τα βρίσκει κανείς ηλεκτρονικά, ακόμα και δωρεάν).

αντιλαμβάνομαι ότι σε κάθε σάιτ αναπτύσσεται μιά συνοχή μεταξύ των παλαιοτέρων μελών, και συνήθως και μιά ''κοινή γνώμη'', που αντιμετωπίζει κάθε διαφορετική προσέγγιση με επιφύλαξη. Η τελευταία σου απάντηση (στην οποία αισθάνεσαι ότι εκπροσωπείς όχι μόνο τον εαυτό σου, αλλά και άλλα μέλη) το αποδεικνύει θεαματικά. Βέβαια, αυτό το θεωρώ υγιές, εφ' όσον τουλάχιστον η έκφραση αυτής της επιφύλαξης παραμένει στα όρια της λογικής, της διαλεκτικής, και κυρίως της καλής προαίρεσης.

:)
 
Μα το ίδιο δεν λέμε όλοι; Βιβλιόφιλος είναι αυτός που συλλέγει βιβλία, φιλαναγνώστης αυτός που του αρέσει η ανάγνωση (βασικά βιβλίων). Φαντάζομαι ότι ένας Φιλαναγνώστης είναι συνήθως και βιβλιόφιλος, όχι αναγκαστικά όμως όπως και ένα βιβλιόφιλος φιλαναγνώστης (εκτός κι αν μαζεύει τα βιβλία στο ράφι για να δει η κοπέλα ότι έχει στο ράφι και Σαίξπηρ, να υποθέσει ότι τον διαβάζει και να δεχτεί να πάει μαζί του βόλτα).
Δεν πιάνει και μιλάει η πείρα εδώ :ρ

Αν επιλέγει (και αν παραβλέψουμε το προφανές ότι δεν υπάρχει αναγνώστης που να μην κάνει έστω μια στοιχειώδη διάκριση του αυτό μου αρέσει και το διαβάζω αυτό όχι και δεν το διαβάζω), αν το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η Επιλογή και όχι η Ανάγνωση τότε είναι ένας επιλεκτικός αναγνώστης (και αν το μεγεθύνουμε λίγο αυτός που επιλέγει να μην διαβάσει καθόλου, είναι πιο φιλαναγνώστης από αυτόν που διαβάζει πολύ και επιλέγει τι θα διαβάσει λίγο; )
 
συμφωνώ, κόρτο ! δέν ξέρω άν όλοι λέμε το ίδιο (δέν κατάλαβα κάτι τέτοιο, για να είμαι ειλικρινής), αλλά συμφωνώ με την τοποθέτησή σου αυτή. Αυτονοήτως, απαντώ αρνητικά μόνο στην τελευταία (ρητορική άλλωστε) ερώτηση : κάποιος που 'επιλέγει να μή διαβάσει καθόλου', προφανώς και δέν είναι φιλαναγνώστης (το έγραψα άλλωστε στα προηγούμενα : μαζί με το ''επιλέγω'', πηγαίνει και το ''διαβάζω'').
και, όχι, δυστυχώς δέν είναι καθόλου λίγοι αυτοί που συσσωρεύουν βιβλία με την προοπτική ''νά, θα, άν, όταν'' (εννοώ : να τα διαβάσουν στο μέλλον), ή ακόμα και με κριτήριο το γέμισμα βιβλιοθηκών.
βλέπετε μιά βιβλιοθήκη ; πάρτε ένα βιβλίο, κοιτάξτε το απο πάνω : θα καταλάβετε άν έχει αγγιχτεί κάν, άν είναι απλώς αξεσκόνιστο για χρόνια αλλα ανέγγιχτο, ή άν έχει γίνει ''φύλλο - φτερό'', ή άν έχει μισοδιαβασθεί.
ένα βιβλίο όμως που πιάνει ένα ράφι και δέν διαβάζεται, είναι σάν την όμορφη νέα που παραμένει εγκλωβισμένη σε παρθενικά δεσμά μέχρι το γήρας ... :(
 
Πάντως ο Ουμπέρτο Έκο έλεγε πως αγόραζε βιβλία με την προοπτική να τα διαβάσει κάποτε... Επίσης έλεγε ο ίδιος πως του αρέσει να βλέπει αδιάβαστα βιβλία να ωριμάζουν στην βιβλιοθήκη του...:ναι:
 
συμφωνώ, κόρτο ! δέν ξέρω άν όλοι λέμε το ίδιο (δέν κατάλαβα κάτι τέτοιο, για να είμαι ειλικρινής), αλλά συμφωνώ με την τοποθέτησή σου αυτή. Αυτονοήτως, απαντώ αρνητικά μόνο στην τελευταία (ρητορική άλλωστε) ερώτηση : κάποιος που 'επιλέγει να μή διαβάσει καθόλου', προφανώς και δέν είναι φιλαναγνώστης (το έγραψα άλλωστε στα προηγούμενα : μαζί με το ''επιλέγω'', πηγαίνει και το ''διαβάζω'').
και, όχι, δυστυχώς δέν είναι καθόλου λίγοι αυτοί που συσσωρεύουν βιβλία με την προοπτική ''νά, θα, άν, όταν'' (εννοώ : να τα διαβάσουν στο μέλλον), ή ακόμα και με κριτήριο το γέμισμα βιβλιοθηκών.
βλέπετε μιά βιβλιοθήκη ; πάρτε ένα βιβλίο, κοιτάξτε το απο πάνω : θα καταλάβετε άν έχει αγγιχτεί κάν, άν είναι απλώς αξεσκόνιστο για χρόνια αλλα ανέγγιχτο, ή άν έχει γίνει ''φύλλο - φτερό'', ή άν έχει μισοδιαβασθεί.
ένα βιβλίο όμως που πιάνει ένα ράφι και δέν διαβάζεται, είναι σάν την όμορφη νέα που παραμένει εγκλωβισμένη σε παρθενικά δεσμά μέχρι το γήρας ... :(
Εχω μια απορια:Γιατι πρεπει να παρατηρησω τη βιβλιοθηκη καποιου για να δω "αν διαβαζει τα βιβλια του";;;;;
Υπαρχει αστυνομια βιβλιοθηκων;;Μια βιβλιοθηκη την παρατηρω ΜΟΝΟ για να παρω εμπνευση κ ιδεες...Οχι για να αξιολογησω αναγνωστικες επιδοσεις.
Εγω πολλα βιβλια τα εχω κυριολεκτικα σαν καινουρια,γιατι δε μου αρεσουν τα φθαρμενα βιβλια!!!- κ μπορει να τα εχω διαβασει πολλες φορες!!!!!Τι σημαινει αυτο;;
Ειμαι "διαδικτυακη" βιβλιοκρiτικος και απο ο,τι μου λενε "πολυ καλη σε αυτο που κανω"-
πραγμα που δε φαινεται επουδενι απο την κατασταση των βιβλιων μου!!!!
Και τι με ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΩ κανεναν αναγνωστη εδω που τα λεμε ;

Οι προσφορες των εφημεριδων αποτελουν μια εξαιρετη πρωτοβουλια γιατι,φιλε μου οταν τρεχουν αναγκες επιβιωσης σκεφτεσαι και το 10ευρω ακομη!
Επισης δεν εχουν ολοι τον χρονο να διαβασουν ολα τα βιβλια, που θα ηθελαν.Αυτο δεν αναιρει την αγαπη τους στο βιβλιο...(Δε θα επεκταθω καν οτι αλλο ποσοτητα αλλο ποιοτητα αναγνωσης)
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ειναι Ο ΠΡΟΘΥΜΟΣ να διαβασει ενα βιβλιο κ κεινος που πραγματικα βιωνει μεθεξη με το βιβλιο που διαβαζει...
Και οχι "δε διαβαζεις ολα τα βιβλια σου απο συνειδητη αρχικη σου επιλογη", μπορει να ανακαλυψεις ενα βιβλιο στην τυχη(επειδη το ειδες μπροστα σου κ σου εκανε κλικ, επειδη το ακουσες σε μια προσφορα εφημεριδας η βιβλιοπωλειου)κι ας μην αποτελει αρχικη επιλογη σου!
(Πχ Σειρα ΝΟΜΠΕΛ σε φτηνη εκδοση απο Καστανιωτη με 1.79 στην Πολιτεια)
Υπερτατη ηδονη να ανακαλυπτεις ενα βιβλιο που δε σου ειχε περασει απο το μυαλο,εστω κι αν αφορμη για υτο ειανι η χαμηλη του τιμη!!!!!

Τελος,συμμεριζομαι τις επιφυλαξεις του ΝΙΚΟΛΑ ΔΕ ΚΙΝΤ για την ποιοτητα των μεταφρασεων...
 
Ωραία, Νίκολας ! άν έτσι λέει ο Ουμπέρτο Έκο, θα κάνω το ίδιο, ίσοι κι όμοιοι είμαστε δηλαδή ; πφφφφφ ... Έκο λέει !!! :))

Αγαπητή φαντίνα, μή διαστρέφομε αυτό που γράφει ο άλλος ! Φυσικά και δέν υπάρχει αναγνωσεονομία κι ούτε χρειάζεται ! Η συζήτηση όμως για το άν ένα βιβλίο εκπληρώνει το ρόλο του και το ποιόν ρόλο του επιφυλάσσει ο καθένας, σίγουρα ευσταθεί !
δέν αμφιβάλλω ότι είσαι άξια βιβλιοκριτικος (βέβαια, αυτό θα πρέπει να το ξέρεις εσύ, κι όχι να στο λένε οι άλλοι), κι άρα, η γνώμη σου έχει κάποια βαρύτητα μεγαλύτερη απο τη δική μου στη συζήτηση αυτή. Δέν διαφωνώ στα περισσότερα απο αυτά που γράφεις, αλλά δέν απαντούν κι ούτε βρήκα να σχετίζονται με αυτά που εγώ σημείωσα ! Επι της ουσίας : ''φιλαναγνώστης'' είναι ''ο φιλών (αγαπών) το αναγιγνώσκειν''. 'Οσο για το ''βιώνω μέθεξη με το βιβλίο που διαβάζω'', συγγνώμην, αλλά ίσως θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε μερικές εκφράσεις φειδωλότερα, για να μή χάνουν και το ειδικό τους βάρος. ''Μέθεξη'' είναι μιά βαρειά λέξη !
 
Δεν σου είπα να κάνεις το ίδιο... Απλά έγραψα μια διαφορετική απο την δική σου άποψη ενός καταξιωμένου διανοουμενου και συγγραφέα...
Αν θες την κρατάς, αν θες πάλι όχι!!!
Μπορεί να σε προβληματίσει, μπορεί και όχι...

Ούτως ή άλλως αυτό το σκοπό έχουν οι απόψεις και οι σκέψεις σημαντικών ανθρώπων....
 
Καθυστέρησα να απαντήσω γιατί ξεσκόνιζα τα βιβλία στην βιβλιοθήκη μου. Περιμένω κόσμο το βραδάκι και όλο και κάποιος θα πάει να την πλησιάσει...

Αναμφίβολα υπάρχουν άτομα που μαζεύουν βιβλία για να πουλήσουν μούρη, θεωρώ όμως ότι μια βιβλιοθήκη αποτελούμενη κατά κύριο λόγο με βιβλία από εφημερίδες, δεν βοηθά ιδιαίτερα στην πώληση αυτή. Επιπλέον και το αγοραστικό κοινό της μούρης αυτής συρρικνώνεται, καθώς μια πεντάλεπτη συζήτηση με κάποιον που διαβάζει αρκεί για να διαγνωστεί το ότι τα βιβλία σε αυτήν την βιβλιοθήκη είναι απλά για βιτρίνα, οπότε δεν χρειάζεται κανείς να καταφύγει σε μεθόδους CSA και Ηρακλή Χολμς για να βρει ότι βάσει του πάχους της σκόνης το βιβλίο δεν έχει ανοιχτεί παρά μόνο τον Αύγουστο του 1978 που είχε έρθει στο σπίτι το Τζεσικάκι από την ΚΝΕ και έβγαλα από την βιβλιοθήκη τα 20 ερωτικά ποιήματα του Νερούδα για να δείξω πόσο ρομαντικά αριστερός είμαι και ομολογουμένως την συγκίνησα με το πρώτο ποίημα αλλά πού να φανταστώ ότι θα μου ζητούσε να της διαβάσω και δεύτερο; Οι υπόλοιπες σελίδες στο βιβλίο ήταν άκοπες και όπως φαντάζεσθε με απεκάλεσε ρηχό πριν φύγει. Η Παγώνα που με επισκέφθηκε την επόμενη μετά την Τζέσικα βδομάδα, αδιάφορη αναγνωστικά κοίταξε την βιβλιοθήκη μου με παγερή αδιαφορία.

Θεωρώ ότι δεν υπάρχει αναγνώστης που να μην έχει αδιάβαστα (ή και μισοδιαβασμένα) βιβλία στην βιβλιοθήκη του. Θεωρώ απόλυτα λογικό και αναμενόμενο μια βιβλιοθήκη με 1000 βιβλία να έχει 50-100 ίσως και περισσότερα αδιάβαστα (σύμφωνοι δεν είναι απόλυτα λογικό μια βιβλιοθήκη με 20 βιβλία να έχει 18 αδιάβαστα, αλλά βασικά δεν θεωρώ λογικό μια βιβλιοθήκη να περιέχει μόνο 20 βιβλία). Επιπλέον νομίζω ότι αυτός που θα έχει σπίτι του μια μεγάλη βιβλιοθήκη και στην ερώτηση "τα έχεις διαβάσει όλα αυτά;" πει "ναι φυσικά" αρχικά θα θεωρήσω ότι λέει ψέματα. Όπως ο καθένας από εμάς διαβάζει κάποιο συγκεκριμένο για δεκάδες λόγους, αντίστοιχα για δεκάδες λόγους επιλέγει να μην το διαβάσει. Το να ρίχνουμε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς σε όσους έχουν διαφορετική αναγνωστική συμπεριφορά από εμάς δείχνει κάτι άλλο πέρα από την δική μας ρηχότητα και τελικά την ανασφάλειά μας;
 
το κατάλαβα, νίκολας, και πολύ καλά το είπες ! μα, κι εγώ χαριτολογώντας απάντησα όπως απάντησα ! πάντως, υπάρχει ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στον κάθε έναν απο μάς, και σε κάθε ουμπέρτο έκο : εκείνος ΓΡΑΦΕΙ λογοτεχνία, φιλοσοφία, δοκίμια ! είναι περισσότερο απο προφανές ότι ΈΧΕΙ ΔΙΑΒΆΣΕΙ ένα πολύ μεγάλο όγκο γραπτών κειμένων, πριν κατασταλάξει στο να καθορίζει τη σχέση του με ένα βιβλίο. Δέν θεώρησα ατυχή την υπόδειξη, αλλά διαφορετικά τα μεγέθη !
 
Αγαπητή φαντίνα, μή διαστρέφομε αυτό που γράφει ο άλλος ! Φυσικά και δέν υπάρχει αναγνωσεονομία κι ούτε χρειάζεται ! Η συζήτηση όμως για το άν ένα βιβλίο εκπληρώνει το ρόλο του και το ποιόν ρόλο του επιφυλάσσει ο καθένας, σίγουρα ευσταθεί !
δέν αμφιβάλλω ότι είσαι άξια βιβλιοκριτικος (βέβαια, αυτό θα πρέπει να το ξέρεις εσύ, κι όχι να στο λένε οι άλλοι), κι άρα, η γνώμη σου έχει κάποια βαρύτητα μεγαλύτερη απο τη δική μου στη συζήτηση αυτή. Δέν διαφωνώ στα περισσότερα απο αυτά που γράφεις, αλλά δέν απαντούν κι ούτε βρήκα να σχετίζονται με αυτά που εγώ σημείωσα ! Επι της ουσίας : ''φιλαναγνώστης'' είναι ''ο φιλών (αγαπών) το αναγιγνώσκειν''. 'Οσο για το ''βιώνω μέθεξη με το βιβλίο που διαβάζω'', συγγνώμην, αλλά ίσως θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε μερικές εκφράσεις φειδωλότερα, για να μή χάνουν και το ειδικό τους βάρος. ''Μέθεξη'' είναι μιά βαρειά λέξη !
Αγαπητε Τοστογευσκυ με το ευρηματικο λογοπαιγνιο στο προσωνυμι σου:
Δεν ηταν στις προθεσεις μου να διαστρεψω κατι απο οσα ειπες,ομως μου φανηκε αυστηρος ο λογος σου προς οσους αγοραζουν απο εφημεριδες, πραγματο οποιο ηταν κ το αρχικο μας θεμα.
Χειριζεσαι αριστα τη γλωσσα ,οποτε πορεις να καταλαβεις τι ειπες κ τι ειπα.Εκκινω απο τον συλλογισμο σου κι εκφραζοντας τις ενστασεις μου σε αυτον ,επεκτεινω και παρουσιαζω τη δικη μου οπτικη.Δε σου απεδωσα κατι που δεν ειπες.
Μου αρεσε πολυ η λεξη "αναγνωσεονομια"!!!!!
Μιλησα για το οτι κανω βιβλιοκριτικες οχι δινοντας βαρυτητα στην αποψη μου εναντι καποιου αλλου-θα ηταν ασυγχωρητα γελοιο- αλλα μονο προς επιρρωσην του ισχυρισμου μου οτι "η κατασταση των βιβλιων δεν ειναι αξιοπιστος δεικτης για το αν εχουν διαβαστει κλπ".Ηταν σαφεστατο!
Επισης τονισα οτι για μενα δεν εχει σημασια αν καποιος ειναι διατεθειμενος να κανει περικοπες κ θυσιες για να παρει ενα βιβλιο, ουτε αν καποιος ανακαλυψε ενα βιβλιο στην εφημεριδα, σε περιοδικο ,σε εναν φιλο,σε μια ιστοσελιδα-για μενα σημασια εχει ο τροπος που βιωσε την αναγνωση του.

Θα προτιμουσα να αποφευγαμε τις υποδειξεις για το πως θα εκφραζομαι εγω.
Εγω ως μεθεξη βιωνω την αναγνωστικη εμπειρια, διοτι μονο ετσι βιωνω την εννοια οποιασδηποτε αγαπης (φιλω το αναγιγνωσκειν, που λες κι εσυ ορθως)
Μονο ετσι επισης, θεωρω οτι δικαιουμαι κι εχω να πω κατι στον αναγνωστη για ενα βιβλιο...
Δεν μπορεις εσυ να υπεισελθεις σε αυτο που βιωνω εγω.Εγω ως απολυτος χαρακτηρας βιωνω τα πραγματα με παθος.Ακραια, αν θες.
Ενας καλος βιβλιοκριτικος,παντως πρεπει πρωτιστως κατα τη γνωμη μου να μεταδιδει το ΒΙΩΜΑ του βιβλιου-τα αλλα επονται.
Πρεπει να βαλει "στην ψυχη του κατι απο το βιβλιο" και στο "βιβλιο κατι απο την ψυχη του".
Τουλαχιστον ετσι λειτουργω εγω-ως αναγνωστρια κ ως αρθρογραφος.
Εγω δε δικαιουμαι να σου πω αν ειμαι καλη,οπως ειπες...Μπορω μοναχα να σου πω οτι ειμαι ευσυνειδητη κι οτι το κανω αυτο με μερακι κι απειρο σεβασμο προς τους δημιουργους κ τα βιβλια.
Γιατι καθε δημιουργια ως "τοκετος" ενεχει πολυ πονο...Και τον πονο εγω τον σεβομαι βαθια.
Η ανταποκριση, η εμπιστοσυνη κ τα σχολια αρκετων σημαντικων μου δινουν δυναμη να συνεχιζω κ να πιστευω σε αυτο που κανω.
Αν ειμαι καλη δε θα το πω εγω.
Ο καθενας μπορει να φαντασιωνεται οτι ειναι "φοβερος κ τρομερος"σε αυτο που κανει ή που θα ηθελε να κανει.
Το θεμα ειναι η αντοχη του "σκοινιου" κ το "χειροκροτημα"(καθ' υπερβολην ο ορος, χαρην του τραγουδιου).
Αλλωστε ποτε μας δε "φτανουμε".
Κανεις ειδικα σε σχετικα νεαρη ηλικια δε δικαιουται να αναφωνησει οτι "ειμαι καλος"!!Απλα να προσπαθει κ να βελτιωνεται γιατι εχουμε αμετρητες ελλειψεις εξ ορισμου!
 
Last edited:
καλή μου Έλλη, άν η άποψή μου ΣΟΥ κάθεται δυσκολοχώνευτη, γιατί θα πρέπει να υποστώ ΕΓΏ το γιαούρτι και τα φρούτα ;
Κατ’ αναλογία και πάλι.
Συχνά πυκνά, θα μαγειρέψω για τους λίγους φίλους μου και αν τους πιστέψουμε, τα καταφέρνω κάτι παραπάνω από καλά. Στο (απίθανο) σενάριο όπου μπορεί κάποια φορά να τους σερβίρω κάτι πχ που έχει παραπάνω σκόρδο ή πιπέρι, κάτι ενοχλητικό εν πάση περιπτώσει, μάλλον θα τουμπανιάσουν, θα τους προκαλέσει δυσπεψία, κάψιμο κοκ. Αν όλοι εμφανίσουν συμπτώματα ενοχλησης ή δυσαρέσκειας, προφανώς την επόμενη φορά θα ειμαι φειδωλή στο σκορδοπίπερο, να μην τους στείλω και για πλύση στομάχου.


κανένας πραγματικά φιλαναγνώστης δέν μπορεί να πεί ''δέν ήξερα το Σαίξπηρ κι ευτυχώς που τον έβγαλε το βήμα και τον έμαθα'' ή ''έψαξα παντού για Σαίξπηρ, πανάκριβος'', ή ''Ντοστογιέφσκυ ; απλησίαστος ! γκρίζο χαβιάρι !'' ! Απλώς, δέν είχε ενδιαφερθεί μέχρι τώρα.
Εισαι σίγουρος; Μπορείς να αποκλείσεις όλα τα πιθανά ενδεχόμενα; ¨Ολους τους πιθανούς λόγους; Τα πάντα; Εβριθινγκ; Ε, τότε, τι να σου πω, η σιγουριά σου ειναι αξιοθαύμαστη, όμως μενω λίγο ενεή (εσύ, μάλλον, θα μένεις πιο μακρυά):)

αντιλαμβάνομαι ότι σε κάθε σάιτ αναπτύσσεται μιά συνοχή μεταξύ των παλαιοτέρων μελών, και συνήθως και μιά ''κοινή γνώμη'', που αντιμετωπίζει κάθε διαφορετική προσέγγιση με επιφύλαξη. Η τελευταία σου απάντηση (στην οποία αισθάνεσαι ότι εκπροσωπείς όχι μόνο τον εαυτό σου, αλλά και άλλα μέλη) το αποδεικνύει θεαματικά.
Nομίζω οτι κάπου εδω, με κομψό τρόπο, μάλλον με ειπες (καθως και όλους όσοι διαφώνησαν με την άποψή σου) γίδι και άρα τον φαροφύλακα τσοπάνο, αν ο συλλογισμός μου είναι σωστός. Αφενός, η συζητηση για τα γιδοπρόβατα εχει εξαντληθεί σε άλλο θεμα, εργκω είσαι εκτός θέματος :ρ. Αφεδύο, υπάρχει και το ενδεχόμενο αρκετοι και διαφορετικοί, άγνωστοι μεταξύ τους νέοι (εγω ειμαι σταθερα 25), να έχουν την αυτή άποψη, χωρίς απαραίτητα να συντονίζονται ώστε να σου βάλουν τρικλοποδια, απλώς την καταθετουν σε έναν χώρο, με τον ίδιο ζήλο που καταθετεις κι εσύ τη δική σου. (Τόσες κντπς στη σειρά έχω καιρο να γράψω):)

Ούτως ή άλλως αυτό το σκοπό έχουν οι απόψεις και οι σκέψεις σημαντικών ανθρώπων....
Σ' ευχαριστώ, Νικόλα. Με κολακεύεις. :))))

και σε κάθε ουμπέρτο έκο : εκείνος ΓΡΑΦΕΙ λογοτεχνία, φιλοσοφία, δοκίμια ! είναι περισσότερο απο προφανές ότι ΈΧΕΙ ΔΙΑΒΆΣΕΙ ένα πολύ μεγάλο όγκο γραπτών κειμένων, πριν κατασταλάξει στο να καθορίζει τη σχέση του με ένα βιβλίο.
Εχμ, ναι. Λυπάμαι που το μαθαινεις απο μένα, αλλά. :ρ

(εκτός κι αν μαζεύει τα βιβλία στο ράφι για να δει η κοπέλα ότι έχει στο ράφι και Σαίξπηρ, να υποθέσει ότι τον διαβάζει και να δεχτεί να πάει μαζί του βόλτα).
Δεν πιάνει και μιλάει η πείρα εδώ :ρ
Οταν αρχίσεις να διαβαζεις και τον ξέρειςποιον, θα δεχτώ να σε πάω μια βόλτα :θρρρ:
(και αν το μεγεθύνουμε λίγο αυτός που επιλέγει να μην διαβάσει καθόλου, είναι πιο φιλαναγνώστης από αυτόν που διαβάζει πολύ και επιλέγει τι θα διαβάσει λίγο; )
Μου πήρε 30' με 40' (αρκετός χρόνος). :προσκυνώ::προσκυνώ::μουάχαχα:

με απεκάλεσε ρηχό πριν φύγει.
Θα προτιμούσες να σε αποκαλέσει βαθύ; Δε θα αισθανόσουν σαν πιάτο σούπας; Καλοκαιριάτικα;
 
Last edited:
Αγαπητέ Τοστογευσκυ μπορεί να μην αναφέρθηκες σε κάποιον συγκεκριμένα, κατάλαβες όμως και μόνος σου ότι τα λεγόμενα σου ενόχλησαν πολλά άτομα. Και στην τελική ο καθένας μπορεί να προμηθεύεται τα βιβλία του με όποιο τρόπο θέλει, αφού και εσύ ο ίδιος αγοράζεις από εφημερίδες γιατί δημιούργησες όλο αυτό το θέμα;:χμ:
 
Σας διαβάζω τόση ώρα και δεν μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι ότι η μάνα μου είναι της άποψης ότι 'βιβλιοθήκη γεμάτη βιβλία = άνθρωπος που δεν ενδιαφέρεται για το σεξ και προτιμά αντ' αυτού να διαβάζει' :χαχαχα:
 
Μα είναι πολύ ωραίο να τα κάνεις και τα δύο ...αλληλοδιαδοχικά!!! Εντάξει όχι και ταυτόχρονα, αλλά συνεχόμενα... μία χαρά είναι!!!:μουάχαχα::μουάχαχα::μουάχαχα::μουάχαχα::μουάχαχα:
 
Σας διαβάζω τόση ώρα και δεν μπορώ να σταματήσω να σκέφτομαι ότι η μάνα μου είναι της άποψης ότι 'βιβλιοθήκη γεμάτη βιβλία = άνθρωπος που δεν ενδιαφέρεται για το σεξ και προτιμά αντ' αυτού να διαβάζει' :χαχαχα:


Φαντασου να έχει και καλάμι για ψάρεμα δίπλα στη βιβλιοθήκη
 
αγαπητή έλλη ... σύ είπας ! λυπάμαι, δέν μπαίνω στη διαδικασία του να ανοίγω κλουβάκια και παραπομπές ή πλοκές ή διαπλοκές, για να εγκιβωτιάζω κείμενα επι κειμένων και ''είπα, είπες, είπε'' ! μπορείς να θεωρείς ότι σε είπα ή υπαινίχθηκα ότι είσαι γίδι, άν αυτό σε διευκολύνει ψυχολογικά ή επιχειρηματολογικά !
Και, ναί, είμαι βέβαιος ότι κάποιος ενήλικας ο οποίος θέλει να συζητήσει για βιβλία, και δέν ξέρει τί είναι ο σαίξπηρ ή ο ντοστογιέφσκυ, προφανώς και είναι ένα κνώδαλο που ποτέ δέν θα ανέβει απο την κατηγορία αυτή σε κάποια ανώτερη. Το ''εκπαιδεύοντας τη Ρίτα'' ή ο ''Πυγμαλίων'' αποτελούν τις μόνες εξαιρέσεις του κανόνα - κι αυτές άλλωστε, φανταστικές. "Ενεή" λές ! ενεή και κεχηνυία, γουάτ κονσέρν ίζ ιτ οφ μάϊν ! κι εγώ κουφαίνομαι με πολλά που διαβάζω παντού - ευτυχώς όμως, αντιδρούμε ήρεμα και ήμερα.

αγαπητή / έ ''τζό'' (φύλο, αλήθεια ; είδα ένα κορίτσι στο άβαταρ, αλλ' αυτό δέ λέει τίποτε), εξέφρασα μία άποψη, που πιθανόν ενώχλησε. Χαίρομαι ιδιαίτερα ! φόρουμ είναι, συζητήσεις κάνομε, δέν παίζομε τις κυρίες κουμπάρες ούτε ανταλλάσσομε ρόδα μυρωμένα ! τουλάχιστον, δέν είναι αυτό το νόημα που εγώ δίνω στη διαλεκτική. Συζητούμε, αμφισβητούμε ο ένας τη θέση του άλλου, τη θέση τη δική μας πρώτα πρώτα, και επιδιώκουμε κάποιου είδους δυναμική σύνθεση, κι όχι μιά στατική ''κοινή γνώμη''. Μπορώ να καταλάβω το να ενοχληθεί κάποιος, επειδή ενδεχομένως τον έθιξα, ή επειδή προσέβαλα κάποια ιδέα του ή αρχή του (κι εγώ θα ενωχλούμην), δέν μπορώ όμως να καταλάβω γιατί θα πρέπει κάποιος να ΘΙΓΕΊ επειδή απλώς διατύπωσα μιά κάπως διαφορετική άποψη. Αυτό, εδώ που τα λέμε, εγείρει το ερώτημα του κατα πόσον ανεχόμαστε τελικά τη διαφορετική άποψη, ή θα πρέπει να συμμορφωνόμαστε όλοι σε κάποιου είδους εγκατεστημένο ''κονσένσους''.

δέν υποχρεούται κανείς να ανήκει στο δεύτερο αυτό είδος ανθρώπου. Σάν έλληνες, θα οφείλαμε να υπηρετούμε τη διαλεκτική, μετερχόμενοι, άν το θές, πού και πού, μιά αδιόρατη ειρωνεία (δέν χρειάζεται να είσαι ούτε ο σωκράτης, ούτε ο όσκαρ ουάϊλντ για να το κάνεις), και, φυσικά, εκφράζοντας ελεύθερα άποψη ! αντιλαμβάνεται κανείς τη διαφωνία, όχι όμως την ενόχληση.
θα πρόσεξες άλλωστε ότι ο ίδιος αντιπαρήλθα αρκετές απαντήσεις, ίσως ιδιαίτερα καυστικές : ακόμα κι αυτό το ελκυστικό σάιτ, δέν παύει να έχει τις αρετές και τα ελαττώματα του διαδικτύου. οφείλει κανείς να έχει κατανόηση και κυρίως καλή προαίρεση έναντι πάντων και πασών.

προς το παρόν, άν και κατάλαβα ότι ενωχλήθηκαν μερικοί φίλοι απο τη θέση μου, δέν μου εξηγήθηκε απο κανέναν επαρκώς το ''γιατί''. το ''ελιτίστικο'' της απόψεώς μου (ΆΝ κι όλας δεχθούμε ότι είναι ελιτισμός η δική μου άποψη, κι όχι φτηνός λαϊκισμός η αντίθετη) προφανώς δέν θα έπρεπε να ενοχλεί ! μια ελιτίστικη άποψη είναι εύκολο να ανασκευασθεί.

αγαπητή φαντίνα : επωφελήθηκα κάποιας ανάπαυλας για να ρίξω μιά ματιά στο προφίλ σου, και είχα τη χαρά να μπώ στο μπλόγκ σου. διάβασα μερικά κείμενά σου, για βιβλία που δέν ήξερα. Δέν ξέρω άν τα κείμενά σου θα μου δημιουργούσαν την επιθυμία να διαβάσω τα βιβλία που σχολίασες, πάντως σίγουρα τα υπεστήριξες με ιδιαίτερη ευκρίνεια και ακρίβεια. Θα επιμείνω ότι καθένας μας στη δουλειά του μπορεί να είναι ο αντικειμενικότερος κριτής πάντως. Το γιατί, υποθετω ότι θα το καταλάβεις μετά απο αρκετά χρόνια τριβής. Ούτως ή άλλως, πρόοδος σημαίνει να ξεπερνάς κυρίως τον εαυτό σου κι όχι τους άλλους.
 
@Έλλη...:προσκυνώ::πάνω::χαχα

Η παραπάνω ανάρτηση σου επιβεβαιώνει πρώτον την δική μου ρήση περί σημαντικών ανθρώπων και δεύτερον την χαρακτηρίζει ένα χιούμορ τύπου "Εγκλήματα"!!!!:χαχαχα:

Ειδικά στο σημείο με τον Έκο γελούσα μόνος μου!!!

Αλήθεια το βαμβάκι σε ποιο χέρι το κρατάς συνήθως;;;

Τόστο αν είσαι ΔΥ σε δικαιολογώ που πιστεύεις πως ο μόνος κριτής της εργασίας μας είναι ο εαυτός μας....:ααργκ:
 
Last edited by a moderator:
Status
Κλειστό για αναρτήσεις.
Top