Ποιο βιβλίο διαβάζεις τώρα;

Τελείωσα το 1ο τόμο Ιστορία της Φιλοσοφίας του Umberto Eco. Για κάποιον που δεν έχει ασχοληθεί με φιλοσοφία το βρήκα καλούτσικο.

Συνεχίζω με ένα αστυνομικό αυτή την φορά Tuesdays gone Nicci French.
http://oi64.tinypic.com/2hdyvsp.jpg
 
Συνεχίζω με ένα αστυνομικό αυτή την φορά Tuesdays gone Nicci French.
Λατρεμένη σειρά με λατρεμένη πρωταγωνίστρια. :αγαπώ: Την περασμένη βδομάδα αγόρασα το τελευταίο της σειράς -η 8η μέρα- αλλά δεν έχω ευκαιρήσει ακόμη να το ξεκινήσω. :μαναι:
 
Τελείωσα το "οι Καλοί" της Χάνα Κέντ και μπορώ να πώ οτι μου άρεσε περισσότερο απο τα "Έθιμα Ταφής" συνεχίζω με το "Η επινόηση της μοναξιάς" του Πολ Όστερ.
 
Τον τελευταίο καιρό διάβασα:

τον Πότη του Hans Fallada, που ήταν δυνατούτσικο και μαύρο,

το μέτριο ο Μπόρχες κι οι αιώνιοι ουρακοτάγκοι του Βερίσσιμο (Νικόλα, συγγνώμη),

τα Βιβλιοπωλεία του Καρριόν που περίμενα πώς και πώς να το ξεκινήσω, πεπεισμένη –άγνωστο γιατί- ότι θα είναι εξαιρετικά σούπερ συναρπαστικό. Δεν ήταν. Όμως –τόσο αυτό όσο και το προηγούμενο- μου ξύπνησε την όρεξη να διαβάσω πάλι κάτι από Μπόρχες και ξεκίνησα με την

Ιστορία της Ατιμίας, που είναι από τα αγαπημένα μου, σε μετάφραση του Καλοκύρη. Διάβασα και κάποιες από τις Ιστορίες των εκδόσεων Ερμής (νομίζω) και μου φάνηκε μέτριο όσο αφορά στη μετάφραση. Συνέκρινα την ίδια ιστορία στα δυο βιβλία και η μετάφραση του Δημητρη Καλοκύρη είναι σαφώς ανώτερη.
Τώρα διαβάζω το μυθιστόρημα/έρευνα Λετισιά του Γιαμπλόνκα, το οποίο είναι πολύ ενδιαφέρον, παρόλο το στενάχωρο θέμα του.

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πω κι εσείς να ακούσετε, Χρυσόστομε και Ιαβέρη :)))), ότι μετά τον Αύγουστο του Ουίλλιαμς, τα περισσότερα μοιάζουν λίγα. {Η γραφική.}
Επίσης, τα ξημερώματα της Κυριακής, αλλάζει η ώρα. Τον νού σας.
 
Τις τελευταίες βδομάδες διάβασα το Βαλς των δέντρων και του ουρανού του Γκενασιά το οποίο μου άρεσε πάρα πολύ, κακώς το συγκρίνουν οι περισσότεροι με τη Λέσχη των Αθεράπευτα Αισιόδοξων μιας και πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικό βιβλίο. Μικρό σε έκταση όμως αρκετό για να μεταδώσει τα συναισθήματα που έπρεπε.
Μετά ακολούθησε ο Λαβύρινθος των Πνευμάτων του Θαφόν, ένα βιβλίο που όλοι οι κολλημένοι με το Κοιμητήριο των Λησμονημένων Βιβλίων το περιμέναμε χρόνια και στάθηκε αντάξιο των προσδοκιών. Η τετραλογία έκλεισε ιδανικά, δεν θα μπορούσα να απαιτήσω κάτι παραπάνω από τον Θαφόν. Μου άρεσε πάρα πολύ και λυπήθηκα που τελείωσε το μαγικό αυτό ταξίδι.
Ε, μετά ήρθε η ξηρασία πάλι, παράτησα 2 βιβλία στις πρώτες 20-30 σελίδες, τη Μαρίνα του Θαφόν και το Κοιμητήριο της Πράγας του Έκο, με την ελπίδα να τα ξαναπιάσω κάποια άλλη στιγμή. Τώρα συνεχίζω με τον Αύγουστο του Ουίλιαμς, λίγο με έσπρωξε η Έλλη κατά κει, για να δούμε! :))))
 
Λατρεμένη σειρά με λατρεμένη πρωταγωνίστρια. :αγαπώ: Την περασμένη βδομάδα αγόρασα το τελευταίο της σειράς -η 8η μέρα- αλλά δεν έχω ευκαιρήσει ακόμη να το ξεκινήσω. :μαναι:
Όντως Βάγγυ η αλήθεια είναι οτι η σειρά αυτή είναι ιδαίτερη. Δεν είναι ένα απλό αστυνομικό. Χαίρομαι που υπάρχει κάποιος που το εχεί διαβάσει μέσα απο την Λέσχη.
 
Άσε, μου φαίνεται πολύ περίεργο τώρα που διαβάζω το τελευταίο. Από το τρίτο βιβλίο και μετά, το περίμενα κάθε χρόνο, οπότε έχω περάσει πολλά χρόνια διαβάζοντας αυτή τη σειρά. Έτσι, μου φαίνεται περίεργο που μετά από αυτό που διαβάζω τώρα, δε θα υπάρξει άλλο. Να διαβάσεις και τα επόμενα, με τη σειρά που έχουν βγει και να τα απολαύσεις :)
 
Βάγγυ έχω σκοπό να διαβάσω όλη την σειρά. Σίγουρα θα βγάλουν κάτι καινούργιο. Συνήθως τους ζητάνε απο τους εκδοτικούς να κάνουν ένα διάλλειμα γράφοντας κάτι άλλο και να επιστρέψουν με ένα ακόμη βιβλίο για την σειρά που εγράφαν. Έτσι ακριβώς γίνεται στην παρούσα φάση με τον M.J.Arlidge.
 
Όταν είχαν έρθει οι συγγραφείς στη Θεσσαλονίκη πριν δύο χρόνια, είχαν ερωτηθεί για αυτό το ενδεχόμενο και είχαν πει, ότι θα υπάρξουν αλλά δύο βιβλία (τότε ήταν στην Παρασκευή) και θα τελειώσουν με αυτή τη σειρά και την ηρωίδα. Κατά καιρούς έχουν γράψει κι άλλα, αλλά κατ'εμέ κανένα δε συγκρίνεται με αυτή τη σειρά, με αυτούς τους χαρακτήρες. :) Παρλαμα, ναι η 8η μέρα είναι το τελευταίο της σειράς (The dead of the day στο πρωτότυπο).
 
Tελείωσα την παγίδα του χρήματος του Όργουελ, το οποίο ήταν πολύ απλοικό, πολύ εκνευριστικό και τρομερά μονότονο με ένα τελείως ασυνεπές τέλος με την όλη εξέλιξη της ιστορίας. Πφφ.
 
Παίζει να μεταφερθεί κανένα από τα βιβλία τους στο κινηματογράφο να δούμε περί τίνος πρόκειται γιατί βαριέμαι να διαβάσω αστυνομικό πέρα από τον Νέσμπο και τον Γκρανζέ. :))))
 
Διαβασα το "Ο χαιντριχ ειναι ο εγκεφαλος του Χιμλερ". Πολυ δυνατο ιστορικο βιβλίο γραμμενο σαν μυθιστορημα για την δολοφονια του Χαιντριχ στην Πραγα. Τωρα διαβαζω τα "Πορφυρα ποταμια" του Ζαν Κριστοφ Γκρανζε και πραγματικα ο τυπος με εχει καθηλωσει. Εχω διαβασει το μισο περιπου και συνεχως το μυστηριο περιπλεκεται περισσοτερο. Σε κραταει σε αγωνια και ανυπομονω να δω την εξελιξη της ιστοριας.
 
Γενικά κάποιο από αυτή την σειρά, Βάγγυ. Ή έχει ήδη μεταφερθεί κάποιο; Για Νicci French μιλάω, έτσι; :))))
 
Last edited:
Α, οκ. Είπα να απαντήσω αλλά είχε προηγηθεί άλλο μήνυμα και λέω μήπως εννοούσες για άλλο βιβλίο. :ρ Από τη συγκεκριμένη σειρά, όχι δεν έχει μεταφερθεί κάποιο, γενικά βιβλία των Nicci French έχουν μεταφερθεί. Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ήμουν παθιασμένη με τα αστυνομικά, τα τελευταία χρόνια ζήτημα να έχω διαβάσει 3-4, μα η συγκεκριμένη σειρά είναι λατρεία. Γιατί την ξεκίνησα αρκετά χρόνια πριν και γιατί έχει χαρακτήρες που αγαπώ κι εγώ γενικά, κολλάω με τους χαρακτήρες. :) Η αλήθεια είναι πως δεν ξέρω αν θέλω να μεταφερθεί, αλλά τείνω προς το ότι δε θέλω. Σίγουρα αν γίνει κάποια σειρά θα τη δω γιατί περιέργεια είναι αυτή, αλλά προτιμώ να μη γίνει. :)
 
Ενα απο τα στραβα μου

Ειναι οτι διαβαζω αρκετα βιβλια ταυτοχρονως.
Τελειωσα ''Και το τελος παντα κοντα'' του Χρηστου Τερζιδη,εκδοσεις Κεδρος.
Τιμιο και ενδιαφερον βιβλιο.Γενικα ενας Ελληνας συγγραφεας εχει κοινους κωδικες συννενοησης με τους αναγνωστες του.Καταλαβαινομαστε.
Το λαθος του βιβλιου ειναι πως στηριζει την ιστορια του σε μια συμπτωση τραβηγμενη απο τα μαλια.Πεφτω απο την Ακροπολη και βρησκω πορτοφολι και μανεκεν γκομενα που λεω εγω.
Ο Κωστης του Τερζιδη βρησκει κτυπημενο αστυνομικο,το πιστολι του πεταμενο στον δρομο και στο επομενο στενο εναν Χρυσαυγιτη που γνωρησε το προηγουμενο βραδυ σε μπαρ να εχει στησει με ομοιδεατες του μπλοκο στους διαδηλωτες,τον πυροβολει με το πιστολι του μπατσου,τον σκοτωνει και ετσι αρχιζει το κυριο μερος του μυθιστορηματος.
Καταλαβαινω οτι η ακραια συμπτωση ειναι ενα τρυκ ωστε να γραψεις αυτα που θελεις απο καλυτερες θεσεις αφηγησης.Αρκει να μην αποτελει το κυριο κλειδι του βιβλιου σου.
Ομως αξιζει να διαβαστει,λεει πολλα δυσκολα πραγματα με το ονομα τους και σε καποια κεφαλαια ειναι συγκινητικος.
Το Πεμτο Ευαγγελιο,του Ian Caldwell,εκδοσεις Διοπτρα.
Ατμοσφαιρικο,διανοουμενιστικο θριλερ που εκτυλισσεται στην πολη του Βατικανου.
Εχει την φλυαρια του και τις κοιλιες του,ενταξει ολοι καταλαβαμε οτι ο πατηρ Ανδρεου λατρευει τον Πητερ το μικρο του γιο και στηριζει ολη την μετεπειτα ζωη του στο αγορακι του,αργο στην αναπτυξη,ομως πολυ εγκεφαλικο και με πολυ κοπιωδες ψαξιμο του συγγραφεα σχετικα με την ιστορια των Ευαγγελιων και την διαδρομη τους τους πρωτους μετα Χριστον αιωνες.
Στα μεγαλα του συν η παντελης ελλειψη βιας.Ειναι γνωστο πως αν δεν εχεις εμπνευση μετατρεπεις το βιβλιο σου σε κλωτσοπατιναδα και ακαταπαυστο πιστολιδι.Αξιζει να διαβαστει ειδικα απο τους λατρεις της ελληνιστικης και μεσαιωνικης Ιστοριας.
Τελειωνω με Καραγατση που τον βρηκα σε ενα αλλο θεμα.
Εχω διαβασει μονον τον Γιουγκερμαν.Παιζει ναναι ο συγγραφεας που με εχει απωθησει περισσοτερο απο καθε αλλον που εχω διαβασει.Τουλαχιστον ο Ζεραρ ντε Βιλιε ειχε την πλακα του.
Δεν αξιζει να επεκταθω,ομως επειδη εχω γνωρησει Γιουγκερμαν στην ζωη μου,τουτος ειναι καλπικος η πληρωσε τον Καραγατση να γραψει ψεμματα για την παρτη του.
Το τελευταιο ειναι χιουμορ,ομως κανενας Γιουγκερμαν δεν θα εκτιμουσε και δεν θακανε φιλο τον συγγραφεα συναδελφο του στην Τραπεζα.Απλως θα τον θεωρουσε μεγαλο μαλ...α,θα τον αγνοουσε και θα κοιταζε αν μπορει με καποιον τροπο να εκμεταλευθει την διανοουμενιστικη μαλ....ια του.
Τελικα αυτος ο Καραγατσης πρεπει ναχε χοντρο προβλημα στις σχεσεις του με τους ανθρωπους και ειδικα με τις γυναικες.Εν τελει στις τοσες σελιδες του μυθιστορηματος εμεινε καποια γυναικα απηδηχτη απο τον Γιουγκερμαν?Δυσκολο.Για αυτο σας λεω,χοντρο κολλημα ο κυριος Καραγατσης.
 
Κώστα τα ισοπέδωσες όλα με την κριτική για τον Καταγάτση :). Δεν νομίζω ότι το θέμα είναι πόσο "πηδηχταράς" ήταν ο Γιούγκερμαν.
 
Δεν ηταν μονο αυτο

Ομως ειναι και αυτο.Οπως ας πουμε οτι σ ενα βιβλιο τεραστιο που κινειται στον αποηχο της μικρασιατικης καταστροφης,ο συγγραφεας δεν βρισκει σχεδον τιποτα να γραψει για αυτην,τις κοινωνικες,εθνικες,ψυχολογικες επιπτωσεις ενος ιστορικου συμβαντος ισως του σπουδαιοτερου της νεοελληνικης ιστοριας απο πολλες αποψεις.Προφανως δεν τον νοιαζει.
Ομως τοτε τι τον νοιαζει?Γιατι εγραψε τον Γιουγκερμαν?
Γιατι γραφουμε οσοι τελος παντων γραφουν και γιατι να σπαταλησει ο αναγνωστης χρονο και χρημα να διαβασει οσα γραφουν?
Αυτο ειναι ενα βασικο ερωτημα.
Καποιοι για αναγνωριση και χρημα.Καποιοι για να σπρωξουν οσο και οσους μπορουν ενα βηματακι μπροστα προς την κατευθηνση που κρινουν πως ειναι η ορθη.Αλλοι για να βγαλουν φορα παρτιδα και να περιφερουν στην κοινη θεα το τερατακι που κρυβουμε ολοι μεσα μας.
Και το τερας αυτο δεν αποτελει αποκλειστικοτητα αγραμματων και αξεστων ανθρωπων.Και οι σκεπτομενοι και ευαισθητοι μια χαρα μπορουν να το επωασουν ειδικα σε εποχη που ειναι μη σκεπτομενη και μη ευαισθητη,αν δε ειναι και χαρισματικοι στο γραψιμο μπορει να βγαλουν βολτα στα βιβλιοπωλεια μια τεραταρα.
Η γνωμη μου ειναι πως αυτη ειναι η περιπτωση του Καραγατση.
Με αφηνει εντελως αδιαφορο οπως αδιαφορο θα με αφηνε ενα μυθιστορημα του 2018 που κινειται στην Αθηνα της κρισης,την ξεπεταει ξωφαλτσα και μας περιγραφει δοξαστικα τα εργα και τις μερες καποιου λαμογιου επιχειρηματια διαπλεκομενου που τα κονομησε απο μιζες ,σκανδαλα και σαπακια του χρηματηστηριου,περναει τις μερες και νυχτες του σε γκλαμουρατα κωλομπαρα στην παραλιακη και την Μυκονο.πηδωντας μοντελα της τηλεορασης και γυναικες συνεργατων του.Ακομα και αν ο πεζογραφος ειναι ο χαρισματικοτερος Ελληνας συγγραφεας απο την εποχη των ομηρικων επων ισαμε σημερα.
Γνωμη μου και φυσικα δεχομαι οτι δεν μπορει σε ολους να αρεσουν τα ιδια πραγματα.
 
Top