Ποιο βιβλίο διαβάζεις τώρα;

Από τη Δευτέρα το παλεύεις!
Βρε συ; Μου μετράς και τις μέρες; Τελικά μου βγήκε τ' όνομα.

Πάντως, και παρόλο που μου αρέσει ο Καραγάτσης, το συγκεκριμένο βιβλίο δεν μου πολυπάει. Αυτό το στυλ γραφής αλλά και το θέμα μάλλον τα έχω αφήσει πίσω μου. 'Εχω μεταλλαχθ....εεεεε εξελιχθεί ως αναγνώστρια και έχω περάσει σε άλλα γούστα. Το αγαπημένο μου είναι "Ο κίτρινος φάκελος" που έχει και φοβερό χιούμορ. Εκείνη η σκηνή που έχωνε απανωτές ενέσεις στον πισινό του γιατρού μου έχει μείνει. :χαχα:
 
Ευτυχώς το ήξερα. Οπότε γλυτώνετε το βρίσιμο ομαδικώς που μου κάνατε σπόιλερ. Κρίτωωωωωωωωωωωων για σένα χτυπά η καμπάνα! :φιρουλί:
Οτι εχεις δικιο, δεν το αρνουμαι. Ο λογος που εγραψα την τελευταία φράση ειναι γιατι ειναι ευρέως γνωστή (χωρις να σημαινει οτι ολοι πρεπει να το ξέρουμε) ενω ταυτόχρονα δεν αποκάλυψα τιποτε πχ για τον δολοφόνο
που ειναι ο μπάτλερ (ο Ρετ)
.
Αληθεια, δε νομιζω οτι η τελευταία φράση αποκαλυπτει κατι για το βιβλίο, αλλιως δεν θα το εγραφα. :ουχ:
 
Αληθεια, δε νομιζω οτι η τελευταία φράση αποκαλυπτει κατι για το βιβλίο, αλλιως δεν θα το εγραφα.

@ΚρίτωνΓ @Έλλη Μ Παιδιά χαλαρώστε. Πλάκα έκανα. :χαχα: Εσύ 'Ελλη δεν έκανες σπόιλερ άλλωστε. Δεν κατάλαβα τίποτα από αυτό που είχες γράψει. :))))
 
Πρόσφατα τελείωσα τα:

Μαρκοβάλντο, ή Οι εποχές στην πόλη, Ίταλο Καλβίνο: συλλογή διηγημάτων που έχει κάτι το παιδικό μέσα της, αλλά διαβάζεται ευχάριστα κι από μεγάλους. Ωραίο χιούμορ, γρήγορες ιστοριούλες, περνάει όμορφα η ώρα. 6,5/10

Σημειώσεις από το υπόγειο
, Φ. Ντοστογιέφσκι: Από τα πιο δυνατά βιβλία που έχω διαβάσει. Φιλοσοφικά πυκνό, με πρωταγωνιστή άριστα ψυχογραφημένο και με τον οποίο ταυτίστηκα σε αρκετά σημεία. Πολύ σύντομο, αν είχα χρόνο θα το είχα ρουφήξει και σε δύο μέρες. Μακράν καλύτερο του Έγκλημα και Τιμωρία κατ' εμέ. 9/10

Ένας άνθρωπος που κοιμάται
, Ζωρζ Περέκ: Διάβασα το συγκεκριμένο έχοντας ήδη δει την αριστουργηματική του μεταφορά σε ταινία, την συν-σκηνοθετημένη από τον ίδιο τον Περέκ. Πιστεύω πως και τα δύο είναι ισάξια, ίσως και να προτιμώ την ταινία λιγάκι παραπάνω. Πολύ καλό και το ίδιο το βιβλίο, με μια ιδιαίτερη γραφή σε 2ο πρόσωπο. Ομολογουμένως το βρήκα λιγάκι βαρετό, παρά την μικρή του έκταση. 7/10

The sound and the fury
, William Faulkner (στα καθ' ημάς Η βουή και η μανία): αυτό το διάβασα στα αγγλικά, καθώς δεν το έβρισκα πουθενά στα ελληνικά (ευκαιρία για να ξεσκονίσω λιγάκι τα ίνγκλις μου, βρε αδερφέ!). Αρκετά απαιτητικό σε δομή και περιεχόμενο, αλλά πέρα από αυτά τα μικρά εμπόδια, αριστούργημα. Παρουσιάζει με τρόπο πολύ ρεαλιστικό τοξικές και ιδιοτελείς σχέσεις μέσα σε ένα σπίτι γεμάτο εγωισμό και αλαζονεία, από την οπτική γωνία τριών αδερφών. Έκανε μια μικρή κοιλίτσα προς τη μέση, αλλά κατά τα άλλα απολαυστικότατο. Οι τελευταίες 75 σελίδες έφυγαν σχεδόν μονοκοπανιά. 9/10

Τώρα συνεχίζω με το Προμηθέας εναντίον Λεβιάθαν του Κώστα Δεσποινιάδη, χαροπαλεύοντας παράλληλα με το Ουράνιο Τόξο της Βαρύτητας του Τόμας Πύνστον.
 
Διάβασα το The dangers of smoking in bed της Μαριάνα Ενρίκες σε μία μέρα, κι αυτό λέει πολλά για τον ελεύθερο χρόνο μου. Οι ιστορίες που ξεχώρισα είναι: 'The cart', 'The well' με vibes από The Grudge 2, 'Rambla Triste' (όπου Μπαρτσελόνα βάλε Κουκάκι, κι άλλες περιοχές που έχουν ρημάξει με τα airbnb), 'Where are you, dear heart?' (είμαι σίγουρη πως αν τη διάβαζε ο Τσάκι μου--ο Πόλανικ, ντε!--θα δάκρυζε από συγκίνηση), 'Meat', 'No birthdays or Baptisms' (εκεί έπαιξα με τα όριά μου), 'Kids who come back', και 'Back when we talked to the dead'. Έχει κάτι από Αντρές Μπάρμπα (ή μάλλον ο Μπάρμπα έχει κάτι από Ενρίκες), κάτι από Λιγκότι (ή μήπως κάτι από Τζον Πάτζετ;). Τα υπερφυσικά στοιχεία, θεωρώ, λειτουργούν σαν φερετζέδες, ο φρικτός ρεαλισμός είναι που προκαλεί τρόμο και αίσθημα δυσφορίας.
Υπάρχει ένα απόσπασμα (μπορεί και δύο) χωρίς στίξη, λογικά έτσι είναι και στο πρωτότυπο, αν ναι , θα ήθελα --θα ήθελα-- αν και όταν βγει στα ελληνικά να παραμείνει έτσι, γιατί όπου μπαίνουν κόμματα και τελείες σε μανιασμένο αφηγητή, η φρενίτιδα βγαίνει από το παράθυρο. Είναι κρίμα να χαλάσει ο ρυθμός.
Τελειώνω το Hell screen του Ρυουνόσουκε Ακουτάγκαβα, και βουτάω στο Six stories written in the first person singular του Σόμερσετ Μωμ.
Ενδιαφέρον Τσίου! Κατά σύμπτωση κι εγώ Μαριάνα Ενρικες διαβάζω, το όσα χάσαμε στις φλόγες (κατά κάποιο τρόπο διαβάζω, γιατί διάβασα το πρώτο διήγημα, φρίκαρα και μετά το άφησα για εποχή με περισσότερη καλή διάθεση, γιατί όταν το άρχισα πάλευα ακόμη με το μεταπτυχιακό.) Πολύ ωραίο διήγημα, το βρόμικο αγόρι, φλου τέλος, υπερφυσικό στοιχείο ελάχιστο, το οποίο, συμφωνώ μαζί σου, λειτουργεί σαν φερετζές, κυρίως τη φρικτη πραγματικότητα των άστεγων περιγράφει και αυτή είναι που προκαλεί τρόμο. ΕΜένα μου θύμισε κατά σειρά: Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές με την περιγραφή του παλιού σπιτιου, Ιγκνάσιο Τάιμπο ΙΙ με την περιγραφή της γειτονιάς και μια ωμή Ιζαμπέλ Αλίεντε εξαιτίας ενός χαρακτήρα. Εν τω μεταξύ, όταν άρχισα να διαβάζω το διήγημα νύσταζα αλλά φρίκαρα τόσο πολύ μεχρι να το τελειώσω που...ξενύσταξα!
 
Διάβασα κι άλλα διήγηματα της χθες το βράδυ: αυτό με τις κοπέλες που είναι ναρκομανείς και είναι ταυτόχρονα μια σύναξη μαγισσών, το πολύ ωραίο και όχι τόσο "σάπιο" το Χάνι, το οποίο λάτρεψα γιατί η ιστορία της Αργεντινής με τη δικτατορία και τα βασανιστήρια παίρνει φασματική μορφή, το αποκλειστικά υπερφυσικό σπίτι της Άντελα, στο οποίο δεν διαπίστωσα κάτι περίεργο, ίσως μιλάει για το ρατσισμό απέναντι στο διαφορετικό; (κι αυτό μου άρεσε πάρα πολύ), άρχισα και το ο Παμπλίτο κάρφωσε ένα καρφάκι αλλά απ' όταν άρχισα να καταλαβαίνω πού το πήγαινε, ε, είναι πέρα απ' τα όρια μου και το παράτησα. Δεν καταλαβαίνω πάντως γιατί φρίκαρα τόσο πολύ, μια και διαβάζω και τρόμο και διάφορα περιέργα και ιστορίες αληθινών εγκλημάτων. Ίσως επειδή είναι από την πλευρά των θυτών και ταυτόχρονα θυμάτων.
αντικειμενικά είναι πολύ ωραίο βιβλίο: είναι ένα βιβλίο που μιλάει για τις παθογένειες της κοινωνίας της Αργεντινής, φτώχεια, απελπισία, έλλειψη της ανοχής απεναντι στο διαφορετικό, πώς επηρεάζουν τους ανθρώπους οι αναμνήσεις από τις δύσκολες ιστορικές περιόδους... Όλα αυτά παρουσιάζονται μέσα από το πρίσμα του αλλόκοτου και πιθανόν υπερφυσικού, σε μια μορφή μαγικού ρεαλισμού, που δεν είναι ποιητικός, όπως της Αλιέντε, αλλά ωμός.
 
Η λίστα με τις σειρές μειώθηκε κατά πολυ. Από τις 13 σειρές τις μείωσα στις 4 (ουσιαστικά 5, αλλά θα το τελειώσω μέσα στην εβδομαδα). Οπότε άνετα μπορώ να διαβάσω κάποιο standalone ή να ξεκινήσω μία άλλη σειρά.

Έτσι ξεκίνησα το "Η ιστορία της θεραπαινιδας" της Μάργκαρετ Ατγουντ.
Συγχρόνως, τελειώνω και το Half a War, βιβλίο 3 της σειρας "Το χρονικό της τσακισμενης θαλασσας" του Τζο Αμπερκρομπι.
 
Λοιπον, τελευταια βιβλία που διάβασα.
Θανατος στα ανοιχτα - Αντρεα Καμιλερι 3/5
Στο έλεος του κυκλώνα - Λοραν Γκοντε 1/5
Εξοδος - Μπελιντα Μπαουερ 4/5
Το τανγκο των Χριστουγεννων - Ξανθουλης 3/5
Ο Τζονι πηρε το οπλο του - Τραμπο 5/5 (το είχα ξαναδιαβασει πριν χρονια, συγκλονιστηκα το ίδιο)
Ιστορια της συγχρονης Ελλαδας 5ος τομος -Γρηγοριαδης 3/5
Το πειραμα - Φιτσεκ 1/5
Η εκτελεση - Φρεντυ Γερμανος 3/5
Τεκμηριο ενοχης - Χαρλαν Κομπεν 5/5
Ο μεγαλος Θανατικος - Ξανθουλης 2/5
Εγω δεν φοβαμαι - Νικολο Αμανιτι 3/5
Αλντο Μορο, πολιτικες δολοφονιες 2/5
Τζερονιμο η αυτοβιογραφια 4/5
Γκας ο γκανγκστερ - Αντωνης Σουρουνης 4/5
 
Τελείωσα χθες το βιβλίο "Ιστορία της θεραπαίνιδας" και είπα να διαβάζω και τη συνέχειά του "Οι Διαθήκες".
Είμαι περίπου στη μέση...
Μεγάλη διαφορά σε όλα το ένα με το άλλο (γλώσσα, κοσμοπλασία, χαρακτήρες, αμεσότητα). Βέβαι το 1o γράφτηκε το 1985 και το 2o το 2019. Ακόμα και η ελληνική μετάφραση (όπως είναι φυσικό) έχει διαφορά μεταξύ αυτής του 1990 και του 2018.
Αν και για το Διαθήκες δεν έχω ακούσει και τόσο καλά λόγια, για την ώρα μου αρέσει γιατί βλέπουμε περισσότερους χαρακτήρες, μαθαίνουμε κίνητρα και παρελθόν, καθώς και περισσότερα πράγματα για τη κοινωνία της Γαλαάδ και πως αυτή έχει εξελιχθεί. Μέχρι το σημείο που έχω φτάσει το βιβλίο δεν ακολούθει την εξέλιξη της σειράς και θέλω να δω πως η συγγραφέας θα δέσει τα δυο βιβλία μαζί.
Ελπίζω να μου αρέσει μέχρι το τέλος...
 
Διάβασα την επανέκδοση της θεραπαινίδας και δεν θα έλεγα ότι είχε μεγάλη διαφορά με τις διαθήκες στη γλώσσα. Είναι εξίσου καλό βιβλίο από άλλη οπτική γωνία. Δεν επεκτείνομαι να αποφύγω τα spoiler. Είναι από τα αγαπημένα μου και τα δύο βιβλία
 
Και εγω τις Διαθήκες διαβάζω τώρα. Είχα διαβάσει αρκετό καιρό πριν την Ιστορία της Πορφυρής Δούλης σε μετάφραση του Μάτεσι και την Παρασκευή είδα και το πιο πρόσφατο επεισόδιο της σειράς. Μέχρι στιγμης μου αρέσει αρκετά και όντως δίνει μια πιο διευρημένη παρουσίαση της ιστορίας. Θελω πολύ να δω πως θα τελειώσει.
 
@Ειφφελ για τη γλώσσα μπορεί και να μου φάνηκε, γιατί όλα είναι διαφορετικά σε αυτό το βιβλίο.
Το πρώτο ήταν και λίγο τα οικοκυρικά...😂
@Ασάρα ααα ωραία να ανταλάξουμε και απόψεις.
Η αλήθεια είναι ότι αν δεν είχα σήμερα υπερένταση θα το τελείωνα (με ξενύχτι...)🙃🙃
 
"Οι Ληστές", του Schiller είναι ίσως το πιο παρανοϊκό θεατρικό έργο που έχω διαβάσει. Οι χαρακτήρες του αλλάζουν διάθεση ανά δευτερόλεπτο και αυτά που κάνουν είναι αποτέλεσμα μιας άκρατης παραφοράς και τρέλας. Η πλάκα είναι ότι ο συγγραφέας δεν το παρουσιάζει από αυτή την οπτική (της τρέλας) ούτε στο ελάχιστο, δεν είναι δηλαδή αυτό το νόημα που δίνει στο βιβλίο του. Παίρνει 3 αστέρια.

Χθες το βράδυ ξεκίνησα το "Ο Μαύρος πρίγκηπας", της Iris Murdoch. Πρώτη μου επαφή με τη συγγραφέα. Τα γράμματα είναι τόσο μικρά που ούτε με γυαλιά μπορώ να τα δω καθαρά. Με περιμένει ταλαιπωρία λοιπόν, δυστυχώς. :(

706
 
Τα γράμματα είναι τόσο μικρά που ούτε με γυαλιά μπορώ να τα δω καθαρά. Με περιμένει ταλαιπωρία λοιπόν, δυστυχώς. :(
Ο παππούς μου είχε έναν μεγεθυντικό φακό και χρησιμοποιούσε στο διάβασμα. Το θεωρούσα κωμικό τότε. @Λένκοβιτς τελικά έρχεται η ώρα που άμα γελάς κάτι το λούζεσαι! Ο φακός βοηθάει σε αυτές τις περιπτώσεις, πράγματι.
 
Χθες τελείωσα επιτέλους το κουρδιστό πουλί. Το επιτέλους το λέω με καλή έννοια διότι είχα αγωνία να το διαβάσω αλλά δεν είχα τον απαραίτητο χρόνο. Είδα και όνειρο σχετικό με το βιβλίο . Ξεκίνησα τη νυχτερίδα του Νεσμπο. Μην έχοντας διαβάσει και τις καλύτερες κριτικές για το συγκεκριμένο, δεν είχα μεγάλες προσδοκίες. Παρόλα αυτά, μου φαίνεται ωραίο σαν γραφή και ιστορία, ότι πρέπει για καλοκαιρινό παρεακι.
 
Top