Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των θρησκευτικών στο σχολείο;


  • Total voters
    17
Status
Κλειστό για αναρτήσεις.
Σωστα ειναι προσηλυτισμος να βαπτιζεις ενα παιδακι και να του μαθαινεις τον Χριστιανισμο.Αντιθετα δεν ειναι προσηλυτισμος να μην το βαπτιζεις και να τον μαθαινεις να ζει αθεα μεχρι καποια ηλικια.Αυτο σημαινει οτι του δινεις την δυνατοτητα να επιλεξει.Πολυ σωστο θα ελεγα.
 
Αν και είσαι υπερβολικός Ντοστογιέφσκι, δεν θεωρώ ότι θα απέβαινε εις βάρος της παιδείας μου το να μάθαινα και για κάποια ιστορικά γεγονότα πώς τα βλέπει κάποιος άλλος (εχθρικός) λαός. Ούτε και αν διδασκόμουν και μερικούς ξένους ποιητές και γιατί όχι και πεζογράφους

Το πότε θα βαφτίζεται ένας "νεοφώτιστος" είναι εσωτερικό ζήτημα της εκκλησίας του και της οικογένειάς του, ο νηπιοβαπτισμός πάντως δεν βλέπω να ενισχύει την ενσυνείδητη θρησκευτικότητα εμού και των γύρω μου (άσχετα με το αν αυτοχαρακτιριζόμαστε θρήσκοι/πιστοί κτλ), όμως έχουμε έγκυρες πληροφορίες ότι ο Άγιος Κωνσταντίνος που βαφτίστηκε λίγο πριν πεθάνει έγινε άγιος. Θεωρώ ότι μια συνειδητή απόφαση κάποιου να βαπτιστεί σε ηλικία που να υποστηρίζεται μια τέτοια απόφαση σημαίνει πιο ένθερμη συμμετοχή του στα δρώμενα αυτής της θρησκείας και πιο συνειδητή αποδοχή των δογμάτων της. Αυτό σημαίνει λιγότερους πιστούς στα κιτάπια αλλά περισσότερους πραγματικούς πιστούς.

Αν μια θρησκεία είναι τόσο ξεκάθαρα ανώτερη και σωστή σε σχέση με τις άλλες (όπως κάθε πιστός θεωρεί την δικιά του) τι ανάγκη έχει την υποχρεωτική κατήχηση μέσω του σχολείου αφού σε μια διεξοδική και αντικειμενική παράθεση των δογμάτων και των πιστεύω της παράλληλα με τα αντίστοιχα των άλλων θρησκειών μέσα από ένα αντικειμενικό μάθημα θρησκειολογίας θα λάμψει η αδιαμφισβήτητη ανωτερότητά της;
 
Last edited:
Το πότε θα βαφτίζεται ένας "νεοφώτιστος" είναι εσωτερικό ζήτημα της εκκλησίας του και της οικογένειάς του, ο νηπιοβαπτισμός πάντως δεν βλέπω να ενισχύει την ενσυνείδητη θρησκευτικότητα εμού και των γύρω μου (άσχετα με το αν αυτοχαρακτιριζόμαστε θρήσκοι/πιστοί κτλ), όμως έχουμε έγκυρες πληροφορίες ότι ο Άγιος Κωνσταντίνος που βαφτίστηκε λίγο πριν πεθάνει έγινε άγιος. Θεωρώ ότι μια συνειδητή απόφαση κάποιου να βαπτιστεί σε ηλικία που να υποστηρίζεται μια τέτοια απόφαση σημαίνει πιο ένθερμη συμμετοχή του στα δρώμενα αυτής της θρησκείας και πιο συνειδητή αποδοχή των δογμάτων της. Αυτό σημαίνει λιγότερους πιστούς στα κιτάπια αλλά περισσότερους πραγματικούς πιστούς.
Συμφωνώ. Το να βαπτιστεί κάποιος ως νήπιο δεν σημαίνει ότι είναι πιστός χριστιανός. Αν και έχω βαπτιστεί, είμαι άθεος. Το ίδιο και πολλοί άνθρωποι. Καλύτερα να βαφτίζεται κάποιος σε μια ηλικία που έχει συνείδηση του τι είναι βάπτιση.
 

Ίζι

Κυρά των Σκιών
Σωστα ειναι προσηλυτισμος να βαπτιζεις ενα παιδακι και να του μαθαινεις τον Χριστιανισμο.Αντιθετα δεν ειναι προσηλυτισμος να μην το βαπτιζεις και να τον μαθαινεις να ζει αθεα μεχρι καποια ηλικια.Αυτο σημαινει οτι του δινεις την δυνατοτητα να επιλεξει.Πολυ σωστο θα ελεγα.
Είπαμε να κάνουμε μια φιλική συζήτηση, όχι να ειρωνευόμαστε ο ένας τον άλλον :) Είναι θέμα που προκαλεί έντονα αισθήματα και διαφωνίες, το καταλαβαίνω, ας προσπαθήσουμε όμως να μην το χαλάσουμε.
 
Θεωρώ όμως σπουδαία την ατομική συμμετοχή στην συλλογικότητα.
Αυτο εννοω κι εγω Διατσέντα οταν γραφω "οράματα συλλογικότητα" και "ικανότητα μεταποίησης".
 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Με φοβίζουν τα φόρουμ για τέτοιες συζητήσεις, τόσο βαθιές που έχουν να κάνουν με το βαθύ μέσα μας και όμως απόλυτο έξω μας. Ο κίνδυνος της εκτροπής όπως με δολώματα είρωνείας είναι πανεύκολος. Χαίρομαι Στοχαστικέ, που ξεκαθαρίζουν οι κουβέντες μας από χτες το βράδυ...Ειλικρινά χαίρομαι κι ας υποστηρίζουμε διαφορετικές πρακτικές για το μάθημα των Θρησκευτικών. Χαίρομαι.
 
Άλλο κράτος και άλλο δημόσιο.
όταν μιλάμε για ιδιοκτησία οι έννοιες ταυτίζονται

Άλλο καπελο αυτο... Σε άλλο νήμα προς συζητηση :))))

Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των θρησκευτικών στο σχολείο;

Το μάθημα των θρησκευτικών που ουσιαστικά είναι κατήχηση σε συγκεκριμένο θρήσκευμα όποιο κι αν είναι αυτό δεν έχει καμια δουλειά στο σχολείο.
Όποιος θέλει κατήχηση να πηγαίνει κατηχητικό για όποια θρησκεία θέλει. Δεν είναι δουλειά του κράτους να αποφασίζει ποιο είναι το "σωστό" θρήσκευμα και να παρέχει δωρεάν κατήχηση, ούτε καν ως μάθημα επιλογής.

Και φυσικά τέρμα προσευχές και αγιασμός.
Θυμισου οτι πριν λιγα μολις χρονια αφαιρεθηκε το θρησκευμα απο τις ταυτοτητες. Αν μεταφερθεις εναν αιωνα πριν, κατι τετοιο θα θεωρειτο αντεθνικο και πραξη προδοτικη.
Τότε δεν υπήρχε απελευθέρωση του ανθρώπου από τα δεσμά των θρησκειών που κράταγαν για αιώνες τους ανθρώπους σε πνευματικό μεσαίωνα.
Ο άνθρωπος απελευθερώνεται από αυτά και αποκτάει ελεύθερη βούληση που του επιτρέπει να αποφασίσει ο ίδιος την πορεία του στη ζωή.
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι θρησκείες θα τελειώσουν η ότι οι διδαχές τους είναι πλέον άχρηστες...Υπάρχουνε στοιχεια αληθειας στις διδαχές των θρησκειών.
Αυτό που αλλάζει είναι ότι ο άνθρωπος γίνεται ελεύθερος στο να επιλέξει εκείνα τα στοιχεια της κάθε θρησκείας που εμπεριέχουνε αλήθειες αποδεκτες από τον συγκεκριμένο άνθρωπο..

Απόλυτη απελευθέρωση από φόβους, προκαταλήψεις και περιορισμούς που επιβάλανε τα θρησκευτικά ιερατεία για να παγιδεύσουνε το λαό στην εξουσία τους..

Το κρατος πλεον δεν προωθει συγκεκριμενη θρησκεια. εχεις δικιο σ' αυτο. Δεν αναγκαζει δηλαδη καποιον που ειναι αθεος να ειναι ενθεος. Προσεξε ομως...Τωρα το κρατος αντιστρεφει τους ορους (καθοτι πονηρο και συμφεροντολογο): Αφαιρει απο τους ενθεους την ελευθερια να το δηλωνουν. Αυτη ηταν η αντιδραση την εποχη των ταυτοτητων.
Και γι'αυτο
Το κράτος πρέπει να είναι κοσμικό γιατί οφείλει να εκφράζει όλους τους πολίτες του και να προστατεύει τις θρησκείες των πολιτών του αλλά δεν θα πρέπει να κάνει διακρίσεις και επιλογές ταυτιζόμενο με μια από αυτές
Η αστυνομική ταυτότητα είναι κρατικό έγγραφο δεν είναι έντυπο στο οποιο σημειώνει τα προσωπικά του πιστεύω ο καθένας και μάλιστα με τρόπο που να "φακελώνει" όσους δεν τα σημειώνουν. Έστω και προαιρετική αναγραφή του θρησκεύματος είναι ένας ύπουλος εκβιασμός προς τους πιστούς που πάνε να φύγουν από το μαντρί...
πολύ καλά έκαναν και το αφαιρέσανε,πρέπει να υπάρξει θρησκευτική ελευθερια σε αυτόν τον τόπο..
Άλλωστε το ποσο σέβεται ο χριστιανισμός τους αλλόθρησκους το έχει δείξει η ιστορία..

Μια εκ των υστέρων επισήμανση. Με ενοχλεί η παγκοσμιοποίηση που αλλοιώνει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κοινωνιών, όπως μ’ ενοχλεί κι ένας διεθνισμός που απαλείφει τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά.
Η παγκοσμιοποίηση κατηγορείται ως οδοστρωτήρας πολιτισμών όταν τα γεγονότα δείχνουνε οτι οι εθνοκαθάρσεις και η χρήση βίας σε βάρος εθνών και πολιτισμών έχουν συντελεστεί από έθνη-κράτη. Η παγκοσμιοποίηση δεν απαιτεί κάποιον να αλλάξει την θρησκεία και τις παραδόσεις του σε αντίθεση με τα κράτη-έθνη και τους ακροδεξιούς..
 
Last edited:
πολύ καλά έκαναν και το αφαιρέσανε,πρέπει να υπάρξει θρησκευτική ελευθερια σε αυτόν τον τόπο..
Συμφωνώ απολύτως! Απλα περιγράφω οτι το κρατος κανει παντα αυτο που συμφερει τον εαυτο του και οχι τους πολιτες.

Η παγκοσμιοποίηση κατηγορείται ως οδοστρωτήρας πολιτισμών όταν τα γεγονότα δείχνουνε οτι οι εθνοκαθάρσεις και η χρήση βίας σε βάρος εθνών και πολιτισμών έχουν συντελεστεί από έθνη-κράτη. Η παγκοσμιοποίηση δεν απαιτεί κάποιον να αλλάξει την θρησκεία και τις παραδόσεις του σε αντίθεση με τα κράτη-έθνη και τους ακροδεξιούς..
Εδω κι αν συμφωνουμε απολυτα!! Γι' αυτο Σαλβατόρ θα παρατηρησες οτι στη διαλυση του Εθνους-Κρατους εγραψα τοσες φορες: "ευτυχώς"!

Τωρα, το θεμα της Παγκοσμιοποιησης με απασχολει παρα πολυ. Οταν λεμε Παγκοσμιοποιηση εννοουμε παγκοσμιοποίηση τινός. Εννουμε παγκοσμιοποιηση της Αγοράς. Και αυτο με κάνει να θλίβομαι! Αν σαρώνονται σημερα καποιες ιδιαιτεροτητες των λαων (πολλες απο τις οποιες ειναι φυλακίσεις, συμφωνουμε σ' αυτο), γίνονται με τον σκοπο της μαζοποιησης των λαων που αποβλεπει στον ευρυτερο καταναλωτισμο! Γι' αυτο ίσταμαι αρνητικος στην Παγκοσμιοποιηση, γιατι γινεται ενα ανοιγμα με ορους Αγορας, και όχι Πολιτισμου. Αν γινοταν με ορους Πολιτισμου θα απαιτείτο η συνεισφορα καθε λαου, η ιδιαιτεροτητα του. Αν προσεξες στις αναρτησεις μου δεν χρησιμοποιω καθολου τον ορο Παγκοσμιοποιηση, αλλα χρησιμοποιω τον ορο "Οικουμενικοτητα". Μια οικουμενικοποιηση ομως απαιτει την ιδιαιτεροτητα καθε λαου αποβλεποντας στην ουσιαστικη ενοτητα του Κοσμου, οχι την οικονομικη των αγορων και χρηματιστηριων, αλλα την Πολιτιστικη!

Παράθεση Αρχική Δημοσίευση από Στοχαστικός Δες Ανάρτηση
Άλλο κράτος και άλλο δημόσιο.
όταν μιλάμε για ιδιοκτησία οι έννοιες ταυτίζονται
Εδω θετεις μια προϋποθεση υπο την οποια το Δημοσιο συμφερον και το Κρατος ταυτιζονται. Απ' ο,τι αντιλαμβανομαι αναφερεσαι σε αυτο που ονομαζουμε "Κοινωνικο Συμβόλαιο"; Παρακαλώ αν μπορεις Σαλβατόρ γινε σαφεστερος για το τί ακριβως εννοεις...
 
Αγαπημένα μέλη,

Ταπεινή μου γνώμη είναι πως θέματα που έχουν να κάνουν με θρησκεία, πολιτική, αθλητικά (οπαδικού τύπου) δεν βοηθούν κανέναν.
Είναι από τα θέματα που έχω συγκεκριμένη άποψη και θα συζητούσα ευχαρίστως με κάθε έναν από εσάς ξεχωριστά, αλλά όχι γραπτώς, όχι δημόσια.

Και δεν το λέω για να υποβαθμίσω το θέμα. Κάθε άλλο.

Αλλά όταν γίνεται ανταλλαγή απόψεων (απόλυτα θεμιτή φυσικά) υπάρχει μια αρετή που ανοίγει τα φτερά της με το πέρας του διαλόγου.
Η αρετή αυτή λέγεται γνώση και προέρχεται από αυτά που αποκομίσαμε από τις διαφορετικές, από τις δικές μας, απόψεις.

Στα θέματα που προανέφερα υπάρχει κάποιος που πιστεύει ότι υπάρχει αυτό το περιθώριο;
Υπάρχει αλήθεια κάποιος που μπορεί να επηρεαστεί και να αλλάξει οπτική πάνω σε αυτά τα θέματα, από μια τέτοια συζήτηση;

Το μόνο που καταφέρνουμε είναι να απογοητεύει ο ένας τον άλλο.

Τοποθετήθηκε πολύ όμορφα στο θέμα και η Διατσέντα λίγο πιο πάνω!

Ελπίζω να μη σας κούρασα.

Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες :φιλί:
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Κι εγώ θα αποφύγω την συζήτηση, γιατί είναι εύκολο να χαλάσει κανείς την καρδιά του με μέλη που αγαπάει, και με τα οποία σε θέματα πέρα από την θρησκεία, συντονίζεται και συμφωνεί.

Απλά καταθέτω το δικό μου Όχι. Πιστεύω πως τα θρησκευτικά δεν έχουν θέση στα σχολεία. Μια χρονιά για να παρουσιαστούν συνοπτικά οι διάφορες θρησκείες, σίγουρα αρκεί.

Θρησκείες (Χριστιανισμός, Ισλάμ κτλ.) και ιδεολογίες (αναρχοκομουνισμός, εθνοσοσιαλισμός κτλ.) είναι καλύτερο να διδάσκονται μέσα στις ομάδες που τις πρεσβεύουν.

Ομοίως, η νηπιοβάφτιση είναι, κατά την γνώμη μου, εσφαλμένη πρακτική. (Ο ίδιος ο Χριστός πήγε και βαφτίστηκε σε μεγάλη ηλικία.) Αυτά είναι σημαντικές αποφάσεις που πρέπει να τις παίρνει ένας άνθρωπος μόνος του κι όταν καταλαβαίνει καλά τί του γίνεται.
 
Παιδιά καλησπέρα, χρόνια πολλά, και ψυχραιμία.
Το θέμα έχει να κάνει με επίσημο μάθημα, με την εκπαίδευση και με εκπαιδευτικό βιβλίο. Αφορά άμεσα τους νέους ανθρώπους και θα έλεγα και όλους εμάς, σαν πολίτες, σαν γονείς, σαν εκπαιδευτικούς, σαν απλούς ανθρώπους.
Η μικρή δημοσκόπηση είναι ανώνυμη, όπως πάντα, το θέμα δεν ζητά τίποτα, ούτε δήλωση πίστης ούτε κάτι πονηρό, δεν μιλάμε για αιρέσεις, δεν μιλάμε σαν κάτι διαφορετικό.
Υπάρχουν συγκεκριμένοι και δίκαιοι κανόνες στη Λέσχη τού βιβλίου.

Παρακαλώ θερμά, με αφορμή τα δύο μέλη που υπογράμμισαν πρόβλημα ή ίσως και παραβίαση κανόνων ή θίγονται προσωπικά, οι συντονιστές να πράξουν αυτά που πρέπει. Αν πρέπει να διαγραφεί ολόκληρο το νήμα δεν έχω καμία αντίρρηση.
 
Μεγαλη συζητηση.Θα απαντησω διττα

Ως εκπαιδευτικος παιρνω το θαρρος να μιλησω ,διοτι είναι ένα από τα μαθηματα που το ψαχνω αρκετα ειχα την τιμη να το εχουν αγαπησει και αλλοθρησκοι μαθητες μου,

Εντελως ορθολογιστικα ,εχω απλα να πω ότι η θρησκεια είναι μια εκφανση της κοινωνικης πραγματικοτητας που μας περιβαλλει ,καθως συνδεεται
Με ολες τις αργιες του κρατους,(Ευαγγελισμος,Αγιου Πνευματος,Χριστουγεννα-Πασχα)
Με χαρακτηριστικες εορταστικες περιοδους-Χριστουγεννα –Πασχα,που τοσο σημαντικες είναι για τη σχολικη ζωη του παιδιου)
Με κοινωνικες εκδηλωσεις ,όπως η ονομαστικη γιορτη καποιου.
Με διαφορα εθιμα
Με ονοματοδοσια περιοχων,δρομων κλπ
Με την ιδια τη σημειολογια που ενυπαρχει στη σημαια μας.

Επομενως, η γνωση καποιων βασικων σημειων της χριστιανικης θρησκειας συνδεεται με καταστασεις που βιωνει αμεσα ο μαθητης στη χωρα οπου ζει (την Ελλαδα,μην ξεχνιομαστε)
Επομενως ,αυτή η στοιχειωδης ,θεμελιωδης γνωση καποιων βασικων αρχων της ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ συμβαλλει σημαντικα
Στην κοινωνικοποιηση του παιδιου ,
την ερμηνεια καποιων συνηθειων
και την ομαλη του ενταξη στην κοινωνικη πραγματικοτητα και τις απορρεουσες υποχρεωσεις.


Επιπροσθετως ζητηματα του χριστιανισμου συνιστουν σπουδαιες και θεμελιωδεις εγκυκλοπαιδικες γνωσεις ,καθως μορφες κ γεγονοτοτα της Βιβλου είναι σημεια αναφορας στην παγκοσμια σκεψη και εργογραφια ,ενώ διατρεχουν το λογο κ την κοσμοθεωρια του λαου μας μεσα από λαικες εκφρασεις ,μεταφορες,παροιμιες κλπ.

Μπορουμε μεσα απο το χριστιανικη παιδεια να εισαγουμε το παιδι σε ένα κεφαλαιο τεχνης τεραστιο,αυτό που απτεται των μορφων της χριστιανικης θρησκειας(αγιογραφια,αναγεννησιακοι πινακες,αρχιτεκτονικη εκκλησιων κλπ).

Με αφορμη τη θρησκεια τα παιδια μπορουν να ερθουν σε επαφη με εξαισια μουσικα ακουσματα-όχι μονο υμνους ,αλλα και σπουδαιους ποιητες.

Τελος,η διδασκαλια της χριστιανικης θρησκειας μπορει να είναι ένα εξαισιο εναυσμα για την εισαγωγη του παιδιου σε αρχες ηθικης φιλοσοφιας και την εισαγωγη εννοιων όπως η Συγχωρεση,η Αγαπη,η Δευτερη Ευκαιρια και φυσικα η Θυσια,που κατ’εμε είναι ο κυριοτερος σκοπος αυτου του μαθηματος.
Μεσα από τη διδασκαλια της χριστιανικης θρησκειας μπορουμε να διδαξουμε οικουμενικη συνειδηση και αντιρατσισμο.
Το σημαντικοτερο μηνυμα είναι να αγαπησει το παιδι τον Ανθρωπο και να αναλαβει τις ευθυνες της ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ
ΣΤΗ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΖΩΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΕΙ ,πραγμα που καμια αλλη θρησκεια δεν το καλλιεργει τοσο αναγλυφα..

Ισως στην τελευταια ταξη του Δημοτικου μπορει να παρει μια ιδεα για τις θρησκειες αλλων χωρων-εχοντας ομως διαμορφωσει εναν αρχικο αξονα,εναν μπουσουλα σκεψης.
Ολοι χρειαζομαστε αναφορες..

Το θεμα είναι πως προσεγγιζει ο εκπαιδευτικος ένα μαθημα και αν θα το πραξει με αγαπη στο παιδι και τον ιδιο τον ανθρωπο.

Ως Φαντινα ,τωρα,προσωπικα ,ειμαι απολυτα υπερ του να βαπτιζεται ενα παιδι απο μικρο και να μαθαινει το παιδι από νωρις τις αξιες του χριστιανισμου.
Προσωπικα τον διδαχτηκα στους κολπους της οικογενειας μου,μακρυα από Κατηχητικα ως εμπνευση αγαπης και κοινωνικης αφυπνισης κι όχι τοσο ως τυπολατρεια,που λιγο με απωθει ετσι κι αλλιως...
Κανενα μηνυμα δε με γοητευσε περισσοτερο κ δεν είναι πιο επαναστατικο από τη σταυρικη θυσια κ για εμενα καθετι που δεν αναγεται σε αυτην ,είναι λειψο και με αφηνει ακαλυπτη.Απο αυτο εμαθα να αγαπαω τοσο τη ζωη ,τον ανθρωπο,την ειρηνη,την ελευθερια και τη δικαιοσυνη...Απο αυτο πιστεψα βαθια στους ανθρωπους kai στο μοναδικο κι ανεπαναληπτο θαυμα που ο καθενας αποτελει.
Γι αυτό αγαπησα τους ΑΘΛΙΟΥΣ,που τους πρωτογνωρισα στα 9, ,γιατι κωδικοποιησαν αψογα και παρηγορητικα το ευαγγελικο μηνυμα,μακρυα απο εκφοβισμους κλπ.….

Θεωρω πως ό,τι μαθαινουμε από παιδια με αγαπη,δεν το ξεχναμε ποτε…Τιποτα δε μας σημαδευει βαθυτερα από οσα μαθαμε παιδια.Αρκει να εγινε με θετικο τροπο.
Αν από μικρο μαθει το παιδι το χριστιανισμο θα μπορει στην ενηλικη ζωη του:

Nα απορριπτει κάθε αναχρονιστικη αποψη συντηρητικων κυκλων-ακομη και εκκλησιαστικων- που παραμορφωνουν με ενοχοποιητικες αποψεις το μηνυμα του χριστιανισμου.
Υπαρχουν πολλες παρανοησεις γυρω απο αυτον.

Να μαθει ως χριστιανος να επιζητει την κοινωνικη δικαιοσυνη,διοτι χριστιανος δε νοειται αν δεν αγωνιζεται γι αυτην-κι ειναι ασυγχωρητη καπηλεια κ παρανοηση
που εχουν ταυτισει το χριστιανισμο με τα καθεστωτα,εξουσιες ,βασιλειες κλπ..
Να κωφευει σε ένα σωρο σειρηνες που το παρασερνουν προς απαξιωση των ιδανικων της ζωης.

Να εχει αμυνες απορριπτει αυτοβουλως ένα σωρο αντιχριστιανικα ερεθισματα που στο ονομα του «καινουριου»,του συμβολισμου και της μαγκιας προβαλλουν το μισος
και την ασχημια και τη διαστροφη.


Εγω ως μητερα αυτά θα ηθελα να δωσω στο παιδι μου.Αν θελει ας ψαξει μονο του άλλες θρησκειες εγκυκλοπαιδικα ,εχοντας αυτες τις βασεις από το σπιτι του.
θα ηθελα το παιδι μου να μαθει από νωρις να κατανοει την ουσια και να αγαπαει το Χριστο.Αν το εχει αυτό-θα μαθει να συλλογαται σαν ελευθερος ανθρωπος και εχω την αισθηση οτι τελικα δε θα εχει αναγκη να ψαξει κατι άλλο σε ζητημα υπαρξιακο κ θρησκειας-περα απο διευρυνση των γνωστικων οριζοντων του…
.
 
Last edited:
Φαντίνα καλησπέρα.
Προσωπικά σ' ευχαριστώ για ένα πράγμα, η φωνή του εκπαιδευτικού πρέπει ν' ακούγεται δυνατά.
Άσχετα αν συμφωνούμε ή όχι, πρέπει να βλέπουμε το κάθε πράγμα καθαρά και τι ρόλο έχει.
Το βιβλίο που αφορά την επίσημη θρησκεία, και τις θρησκείες γενικότερα, μπορεί να αναλυθεί απ' την αρχή, / όλα, μέσα-έξω· αυτό που δεν πρέπει να μπερδεύουμε όμως είναι τα ασυνάρτητα για δήλωση πίστης ή για διακρίσεις ή για κράτος-τέρας μέσα από ένα βιβλίο.

Αν πάλι, κρίνει η κοινωνία, (όλοι μας), πως ένα βιβλίο είναι άχρηστο, ή λάθος, ή πονηρό, ή σκέτη κατήχηση ή χίλια άλλα κακά, τότε το πρώτο βήμα είναι ο διάλογος και όχι η φωτιά.
 
Αν και πιστεύω στο Θεό πιστεύω κι εγώ πως δεν εχουν θεση στο σχολείο και πως διδάσκονται λάθος Εγώ έχω άσχημες αναμνήσεις απο αυτό το μάθημα .Έπρεπε να μάθουμε το πιστεύω υποχρεωτικά (και μιλάμε για μια προσευχή) αλλιώς είχαμε μείωση στη βαθμολογία ,λέγαμε με το ζόρι προσευχή το πρωί με αλφαβητική σειρά και όταν αρνήθηκα κόντεψα να πάρω μονοήμερη αποβολή . ( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ) Όμως , απο την άλλη , θυμάμαι στην έκτη έναν δάσκαλο που μας έκανε θρησκευτικά τη μισή χρονιά και κρεμόμασταν όλοι από τα χείλη του . Είχε κλείσει το βιβλίο και μας έλεγε άλλα πράγματα για την δευτέρα παρουσία και πολλά άλλα χωρίς να είναι κάτι να το μάθουμε απ εξω .Πάντα παίζει ρόλο το ποιος διδάσκει τι και πως το διδάσκει αλλά πιστεύω θα ήταν όμορφο και ενδιαφέρον απο την πρώτη δημοτικού να μαθαίναμε για όλες τις θρησκείες σιγά-σιγά .
 
Το ΑΠ'ΕΞΩ κι η δαμοκλειος σπαθη της βαθμολογιας δεν εχουν καμια θεση σε ενα θεμα τοσο ευαισθητο οπως η θρησκεια κ δη ο Χριστιανισμος!Ποσο συγχυζομαι με τετοιους κακους εκπαιδευτικους που εκαναν το μαθημα οντως σαν προσηλυτισμο και την προσευχη ωμο εκβιασμο!!!

Ειδικα στη εφηβεια το μαθημα αυτο μπορει να γινει αφορμη για απογειωτικες συζητησεις που να βοηθησουν τα παιδια και στη ζωη τους και να δουν καποια πραγματα ομορφα.Γιατι τι πιο ομορφο α[πο το να μοιραζεσαι τις εσωρτερικες σου/υπαρξιακες αγωνιες ,το φοβο του θανατου και να επαναπροσδιοριζεις εννοιες σαν την ελπιδα, την αγαπη,τη θυσια,και την Συναντηση με τον Αλλον???
 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Αγαπητή Φαντίνα, παρατηρώ ότι επικεντρώνεις το μάθημα στην μύηση στον Χριστιανισμό ή κάνω λάθος;
 
Διατσεντα,ανελυσα,πιστευω,πολυ ξεκαθαρα το σκεπτικο μου και την αιτιολογια του.
Η λεξη μυηση εχει αλλο βαρος,μου ακουγεται ενοχλητικη και πιστευω δεν εκφραζει αυτο που λεω.
Επισης διαχωρισα την εκπαιδευτικο απο τη Φαντινα ως ιδιωτη.

Δεν εχω κατι αλλο να πω.Ο καθενας αλλωστε εχει τη γνωμη του.Αυτη ειναι η δικη μου.Και κινουμαι στη φιλοσοφια της υλης που κατ'εμε στο Δημοτικο ειναι αρκετα καλοδουλεμενη στα νεα βιβλια Θρησκευτικων.Μεχρι κ αποσπασμα απο Ντοστογιεφσκι ειχαν στην Εκτη!!!!Ο,τι καλυτερο!
 

Διατσέντα

Λαίδη Βιβλιοδέτρα
Φαντίνα, σ’ ευχαριστώ για την απάντηση. Εύχομαι καλό βράδυ σε όλους. Κυρίως όμως καλή τύχη στο μέλλον των παιδιών. Αυτά είναι αθώα και σημαντικά όσο κανείς, όπως είπε κι Εκείνος.
 
Εδώ θα τολμήσω δύο φανταστικά σενάρια:

α) Έχουμε ένα βιβλίο, στη δημόσια εκπαίδευση, που αφορά την επίσημη θρησκεία του Κράτους. Απαίτηση τού λαού η κατάργηση τού μαθήματος, τίθεται βασικό θέμα αμφισβήτησης, οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας. Έρχεται η διαδικασία δημοψηφίσματος όπου θα ψηφίσουν ενήλικες (και) για λογαριασμό νηπίων (αβάφτιστων ή μη).
Δηλ. έχουμε: επιλογή ουδετερόθρησκου σχολείου, κατάργηση βιβλίου που αφορά επίσημη θρησκεία και διαχωρισμό εκκλησίας, πολιτείας.

β) Αν μεταναστεύσω σε χώρα με επίσημη θρησκεία και διαφορετικής πίστης, θα επηρεάσει εμένα και την οικογένειά μου; Θετικά, αρνητικά, καθόλου; Θα πρέπει να δεχτώ τους νόμους του κράτους ή όχι;


Σημ. Ο διάλογος εκλιπαρεί -πάντα- πρώτα ν' ακούω και μετά να μιλάω, / αν απαξιώνω χάνω τα πάντα.
 
1)Το δημοψηφισμα ειναι μια δημοκρατικοτατη επιλογη ,θα ηταν δικαιη επιλυση αν το θεμα θεωρειται τοσο κρισιμο -και μακαρι να αφυπνιζομασταν κ να το ζητουσαμε πρωτιστα και για πολυ ουσιαστικοτερα προβληματα.

2)Οταν παω σε ενα ξενο κρατος,που λες φιλε Στρατη, διατηρω την πιστη μου στους κολπους της οικογενειας μου,αλλα σεβομαι απολυτα την κειμενη νομοθεσια και κοινως,κανω τουμπεκι.ΕΓΩ θα προσαρμοσω τη δημοσια παρουσια μου στη νομοθεσια του κρατους -δε θα προσαρμοσει το ξενο κρατος τη νομοθεσια του κ τα ηθη του σε εμενα.

3)Καθε λατρευτικη μου εκδηλωση/εκφραση δε θα καταπατα τους νομους του κρατους οπου βρισκομαι.Αν δε μου αρεσει η νομοθεσια,αλλαζω κρατος.

4)Ειδικοτερα στην Ελλαδα
εχουμε ανεξιθρησκεια με μοναδικο περιορισμο η θρησκεια να μην καταπατα τους νομους του κρατους ακα κ τα ανθρωπινα δικαιωματα.
οποιος δε θελει μπορει να παρει ΑΠΑΛΛΑΓΗ απο το μαθημα των θρησκευτικων.
Με ρητη υποχρεωση να σεβεται και να μην προσβαλλει/χλευαζει /καταπατα τα ιερα συμβολα,οπως καθε πολιτισμενος ανθρωπος κανει με τις θρησκειες των αλλων...

ΥΓ Ο δισκος ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ του Γιαννη Μαρκοπουλου με Μοσχολιου-Χαλκια...δεν ειναι συγκλονιστικος?!
 
Status
Κλειστό για αναρτήσεις.
Top