Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των Θρησκευτικών στο δημόσιο σχολείο;

Πρέπει να διδάσκεται το μάθημα των θρησκευτικών στο σχολείο;


  • Total voters
    17
Status
Κλειστό για αναρτήσεις.

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Δηλ. για να καταλάβω, Στράτη, ενώ πολλοί δεν είμαστε χριστιανοί, εσύ επιμένεις πως πρέπει να διδασκόμαστε υποχρεωτικά τον χριστιανισμό. Σωστά το καταλαβαίνω;
:χμ:
 
Ναι, σωστά.
Βασικό σαν μάθημα, όχι αξιολόγηση μαθητή σε πίστη ή πιστεύω.


Σημ. Παιδιά, να πούμε και κάτι άλλο, απλό.
Μία άποψη, (όπως για παράδειγμα η δική μου) είναι απρόσωπη, δεν χαρακτηρίζει πρόσωπα ή πράγματα· η ιδιαιτερότητα του βιβλίου έχει να κάνει με το θέμα του; Ας πούμε ναι.
Το “υποχρεωτικό” το τονίζουμε σαν εκπαιδευτικό μάθημα και μόνο, όπως όλα τα βασικά μαθήματα, για παράδειγμα: Μαθηματικά, Γλώσσα, Φυσική, Χημεία, Ιστορία κ.λπ.
Αν πρέπει να θεωρείται άχρηστο σαν γνώση ή σαν βασικό μάθημα, είναι σεβαστή άποψη που πρέπει να δούμε, αν πάλι, θεωρούμε πως είναι βιβλίο μίσους ή διαχωρισμού, πάλι πρέπει να το δούμε, σαν απλοί συζητητές, δεν μιλάμε σαν “σοφοί“.
Εκεί είναι η ουσία για μένα, εκεί είναι το σπουδαίο του θέματος.
 
Last edited:
@Στράτη,πολύ ενδιαφέροντα μου φαίνονται αυτά που καταθέτεις,έτσι πρέπει να ξεκινήσουμε σωστά

Εννοώ από την αρχή-Ποιος θα γράψει το βιβλίο; Το ζήτημα των αναθέσεων είναι κεφαλαιώδες,μέχρι τώρα η επιλογή των συγγραφέων καλύπτεται από κουτσομπολιά για βολέματα ημετέρων,υπάρχει μία διάχυτη καχυποψία για την αξία της τελικής κρίσης (η περίπτωση της Ρεπούση είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου).Η εικόνα πολλών βιβλίων προκαλεί συχνά απορίες για τα κριτήρια επιλογής. Μία ιδέα θα μπορούσε να είναι : ανεξάρτητη επιτροπή από εκπροσώπους κομμάτων (για λόγους ισορροπίας),εκπαιδευτικούς (όχι μόνο θεολόγους) και με προυπόθεση να υπάρχουν τουλάχιστον 3-4 υποψηφιότητες (όχι απευθείας αναθέσεις).Επίσης να προσεχθούν ορισμένα άλλα ζητήματα όπως ασυμβίβαστο συγγένειας υποψηφίων και μελών επιτροπής (μεγάλη πληγή).

Σε γενικές γραμμές κατέθεσα ορισμένες πρώτες σκέψεις,Να τις εμπλουτίσουμε!!!
 
Φαρε μιλαμε για διδασκαλια οχι για κατηχηση.Ειναι παραλογο να μην διδασκεσαι το θρησκευμα του εθνους σου στο σχολειο.Εμενα ποτε δεν με αναγκασανε να μαθω καποια προσευχη για να περασω την ταξη,πουε δεν μου ανοιξανε το κεφαλι για να μου βαλουν μεσα τον Χριστιανισμο,ποτε δεν με αναγκασανε να ειμαι παρον στην προσευχη κ.α τι στο καλο μονο το δικο μου σχολειο ηταν διαφορετικο;

Εγω να ρωτησω κατι;Με ποιο κριτηριο ενα παιδακι 10 χρονων δεν θελει τον Χριστιανισμο;Του το εχουν επιβαλει οι γονεις του;Του εξηγησανε δηλαδη τι ειναι Χριστιανισμος και αυτο απαντησε τι μαλακιες ειναι αυτες η απλα του περασανε την δικια τους γνωμη;
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Με εξοργίζει η σκέψη πως κάποιος θα επιβάλει σε εμένα και το παιδί μου διδασκαλία θρησκευτικού (ή ιδεολογικού) περιεχομένου.

Ούτως ή άλλως, φταίμε οι άθεοι που είμαστε στάνταρ ένα 20% ( 30%; )και παραμένουμε βαφτισμένοι να προσμετρούμαστε στα πλασματικά χριστιανικά ποσοστά του έθνους. Αυτό βέβαια θα αλλάξει. Κι οι Ολλανδοί κάποτε 100% χριστιανοί ήτανε κάποτε και σήμερα είναι 50% και το ποσοστό θα πέσει κι άλλο. Όμοια κι εδώ, μια μέρα το έθνος θα βγει από την πλάνη του πως είναι έθνος αποκλειστικά χριστιανών.

Πραγματικά αφήνω εδώ την συζήτηση. Αληθινά πιστεύω πως καλύτερα να το συζητήσετε μόνοι σας οι χριστιανοί το θέμα σε αυτήν την άχρηστη, κατά την ταπεινή μου γνώμη, συζήτηση. (Συγχώρεσέ με Στράτη, αλλά το πιστεύω. Όμως συνεχίστε εσείς.)
 
Αγαπητέ Φαροφύλακα,
έχεις δίκιο ακόμα και να εξοργίζεσαι. Αν μιλήσουμε σαν δύο καλοί φίλοι, θα έλεγα πάλι απλές μου σκέψεις.
Το προσωπικό μου δίλημμα είναι αν δέχομαι δημοκρατικές κοινωνίες, σε κάθε μου βήμα, / αν αύριο αποφασίσει η κοινωνία να είναι 100% άθεοι, θα ακολουθήσω σαν πολίτης, να σέβομαι όλες τις ελευθερίες.

Προσωπική πίστη; Ελάχιστες αμαρτίες δεν έχω δει, θα έλεγα άνετα πως είμαι η ντροπή κάθε πίστης. Δεν εκπροσωπώ τίποτα, αν μπορούσαμε να μας δούμε δίπλα-δίπλα θα άλλαζαν οι ρόλοι.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Μα γιατί πρέπει να είμαστε πάντα 100%; Δεν είναι η κινητήρια δύναμη της μισαλλοδοξίας κάτι τέτοιο; Δεν πρέπει κάθε άνθρωπος να έχει τον χώρο του για την ιδεολογία του και την θρησκευτική του τοποθέτηση, για τον εαυτό του και τα παιδιά του; ( μέχρι να πάρουν κι αυτά τον δρόμο τους; )

κακώς μένω και θέτω κι ερωτήματα εδώ.. δεν το ξανανοίγω αυτό το νήμα :ρ τελείωσε
 
Όχι, όχι αγαπητέ Φαροφύλακα, σε παρακαλώ.
Τιμή μου κάθε σου απάντηση, δεν έχω σκοπό τίποτα παραπάνω από το τίποτα.

Δεν μιλάω σαν κάποιος, μιλάω σαν Στράτης, λέω ναι στο μάθημα, λες όχι στο μάθημα, ίσως λέει κάποιος άλλος.
Δεν έχω σημαία μου καμία πίστη, μια γνώμη επάνω σε βιβλίο Θρησκευτικών λέω. / Προσωπικά έχω κάνει σημεία και τέρατα, δεν αξιώνω τίποτα.
 
Από τη στιγμή που το εκπαιδευτικό σύστημα προσανατολίζεται σε ηθελημένη συγκάλυψη του έργου τεράστιων για την επιστημονική πρόοδο μορφών όπως ο Νίκολα Τέσλα, οποιαδήποτε επιλογή γνωστικού αντικειμένου προς διδασκαλία εντάσσεται στη λογική της εκ του πονηρού επιλεκτικότητας. Συνεπώς, στις κατεστημένες συνθήκες, η οπτική για το τι πρέπει να διδαχτεί και τι όχι είναι εξ ορισμού στρεβλή και κατευθυνόμενη. Οι "φωστήρες" που αποφαίνονται για τη σκοπιμότητα της διδασκαλίας του ενός ή του άλλου ζητήματος προσπαθούν μόνο να χειραγωγήσουν. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.
 
Άρα να μην διδασκόμαστε τίποτα.

Τι δεν είναι κατευθυνόμενο; / μπορούμε να πούμε για όλα τα μαθήματα / έχω αμέτρητα παραδείγματα.
 
Στην εποχή μας, έχουμε τη δυνατότητα άντλησης πληροφοριών από πολλαπλές πηγές. Δε θα διαβάσω π.χ. Ιστορία των Θρησκειών μόνο απο τα σχολικά εγχειρίδια. Θα δω φυσικά πώς αντιμετωπίζουν το θέμα οι συγγραφείς της σχολικής φυλλάδας και στη συνέχεια θα αντιπαραβάλλω με την οπτική άλλων πηγών.
 
Ασφαλώς.
Αν δεν κάνω λάθος Λευτέρη, είσαι από καθηγητική κατεύθυνση, η όποια γνώμη σου έχει το πλεονέκτημα της θέσης αυτής. Είμαι όλος αφτιά.
 
Δε θα μπω στο καθ αυτό ζητούμενο της κουβέντας για περισσότερους από έναν λόγους.
Ο ένας είναι ότι γενικά υπάρχει σύγχυση σε ό, τι αφορά την ορολογία σ' αυτά τα θέματα και έχω άσχημη εμπειρία απο τέτοιου είδους συζητήσεις. Μόνο δια ζώσης λοιπόν :)
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Μόνο δια ζώσης λοιπόν :)
Αυτό λέει κι η δική μου εμπειρία, Λευτέρη, κι απορώ που την πάτησα και πιάστηκα, έστω λίγο, εδώ. Αυτές είναι συζητήσεις μόνο για κουβέντα από κοντά. Στα νήματα και τα γράμματα χαλάνε σχεδόν πάντα καρδιές (κι είναι κρίμα), ενώ από κοντά σχεδόν πάντα πάει τελείως ανώδυνα.
 
O Χριστιανισμός πρέπει να διδάσκεται, αλλά σε ίσο βαθμό με τα άλλα κύρια θρησκεύματα (Ισλάμ, Ιουδαϊσμός, Βουδισμός, Ινδουϊσμός, Κομφουκιανισμός) όπως και με τον αγνωστικισμό και την αθεϊα. Γενικά, τα θρησκευτικά πρέπει να παρέχουν γενική εικόνα των θρησκευμάτων, ώστε ο μαθητής να στραφεί σε αυτό που εκφράζει καλύτερα τις ψυχικές του ανησυχίες ή να αποφασίσει να είναι άθεος.
 
Αν υπήρχε υπολογιστική μηχανή αντικειμενικότητας, θα έβγαζε τη μόνη σωστή απάντηση, την άποψή σου αγαπητέ Ναπολέοντα.
Δεν μπορώ να διαφωνήσω.

(η δική μου επιλογή βάζει και 2ο κεφάλαιο, επίσημης θρησκείας, γνωρίζοντας βέβαια πως αυτό το κεφάλαιο είναι συγκεκριμένο, για μία θρησκεία)
 
Status
Κλειστό για αναρτήσεις.
Top