Τί είπε η Κική Δημουλά για τους μετανάστες στην Κυψέλη

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Η Κική Δημουλά είπε κάποια πράγματα για τους μετανάστες που από πολλούς θεωρούνται ρατσιστικά.

Μέρα, η Κυριακή των Βαΐων, τόπος το 21ο Δημοτικό Σχολείο της Κυψέλης.

Αναπαράγω το απομαγνητοφωνημένο κείμενο όπως το δίνουν τα Νέα.

Πρόκειται για ρατσισμό; πρόκειται για τον ειλικρινή φόβο που νιώθω ένας γέρος άνθρωπος σε ένα κάπως εχθρικό περιβάλλον; Νομίζω πως έχει ενδιαφέρον για τον όποιο σχολιασμό εδώ στην Λέσχη του Βιβλίου.


Κική Δημουλά:
«Καλησπέρα λοιπόν στους γείτονες τους αγαπητούς... Ε, όλοι γείτονες είστε, όλη η Αθήνα είναι μια γειτονιά… Τέλος πάντως εγώ ζω στην Κυψέλη 76 χρόνια και στον ίδιο δρόμο. Είναι κάπως μοιραία τα πράγματα,το δικό μου σπίτι ήταν λίγο πιο κάτω από το πατρικό οπότε ούτε ατμόσφαιρα ούτε δεσμά άλλαξα εύκολα.

Εζησα τα ωραία χρόνια της κυψέλης όσο μπορεί κανείς να δει το ωραίο όταν είναι παιδί που προέχει πάντα αυτή η νεότητα και φτιάχνει τα πράγματα πάντα όπως τα θέλει.

Η Κυψέλη ήταν παράδεισος, η οδός Πυθίας που έζησα ήταν ωραίες μονοκατοικίες με κήπους όλα τα σπίτια, γνώριμοι οι κάτοικοι πάρα πολύ, γραφική η Φωκίωνος Νέγρη όπου κατηφόριζα για το Γυμνάσιο το 6ο για την οδό Επτανήσου.

Τώρα έχουν φυτρώσει πάρα πολλά καφενεία εκεί ,τέλος πάντων έζησα εκεί αφού ήταν του πατέρα μου το σπίτι, μετά παντρεύτηκα το 1954, πήγα δυο γωνίες παρακάτω έζησα και εκεί για 15 χρόνια με μια συνεχή νοσταλγία καθώς άρχισαν να χαλάνε τα πράγματα στην περιοχή να φυτρώνουνε οι πολυκατοικίες οι άχαρες και να γκρεμίζονται εικόνες στην ουσία όχι σπίτια, εικόνες που είχαμε επί χρόνια ενστερνιστεί και άρχισα να γκρινιάζω και να λέω: "Θεέ μου θα φύγω από εδώ θα πάω κάπου αλλού".

Επεισα τον απρόθυμο Αθω Δημουλά και πήραμε ένα δάνειο και πήραμε ένα διαμέρισμα στην Αγία Παρασκευή όπου ζούσε και ο γιος μου εκεί παντρεμένος.

Αγοράσαμε λοιπόν με κόπο και ένα δάνειο ένα σπίτι στην Αγία Παρασκευή και σε έξι μήνες ξαναμετακόμισα στην οδό Πυθίας 26. Είχα μάλιστα καταφύγει σε έναν γιατρό στην γειτονιά, ορθοπεδικό-ποιητή, τον Δημητρη Παπαδίτσα - ήταν στην οδό Πατησίων - του λέω: "Κάτι μου συμβαίνει έχει πλακωθεί η καρδιά μου…"

Μου λέει: "Τα πεύκα σε πειράζουν», τέλος πάντων, με πολύ μεγάλη δυσαρέσκεια του Αθω Δημουλά μεταφέρθηκα πάλι στην οδό Πυθίας 26, ευφρόσυνα και ευδαίμων.

Εκείνος άπαξ και τον πήγα εκεί δεν είχε μεγάλη μανία, δεν άντεχε και τις μετακινήσεις δεν ήταν και της αντοχής άνθρωπος πάντα αλλά υπέκυψε αφού εγώ δεν ήμουν υποχωρητική κι έζησα αρκετά χρόνια ώσπου πριν εφτά χρόνια η κόρη μου αγόρασε ένα σπίτι, τρία σπίτια πιο κεί, από το πατρικό της Φαέθοντος δηλαδή, έμεινε εκεί οκτώ χρόνια, της ντάντεψα τα παιδιά της και αίφνης κατελήφθη κι αυτή από την μανία του προαστίου, έφυγε εντέλει και με πολύ λύπη το έζησα αυτό: συγχρόνως να εγκαταλείψω το συζυγικό μου σπίτι, διότι είχε πάρα πολλές σκάλες και όντως είχα μεγαλώσει πια αρκετά για να μην μπορώ να σαλτάρω.

Έτσι μεταφέρθηκα Φαέθοντος πάλι 26, γωνία Πυθίας. Επομένως η Πυθία δεν έφυγε από το οπτικό μου πεδίο και ζω τώρα εκεί όχι πάρα πολύ συμφιλιωμένη με την αλλαγή.

Τώρα όσοι αναρωτιούνται γιατί δεν ήθελα να φύγω…

Μα γιατί όλη μου η ζωή διεπράχθη σε αυτό το μέρος. Πουθενά αλλού. Ό,τι έζησα σημαντικό και δεν έζησα - και κακά και αρρώστιες και δυσάρεστα και εκπλήξεις - έγιναν σε αυτή την περίφημη Κυψέλη.

Θα πει κανείς, δεν έβλεπα τις παραμορφώσεις;

Ξέρετε, ο άνθρωπος έχει και μια φαντασία. Μπορούσε κανείς να γκρεμίζει τα εξαμβλώματα και να προκύπτουν από κάτω παλιές μορφές του τόπου. Νομίζω πως γεωγραφήθηκε αρκετά η αφοσίωσή μου στην Κυψέλη, αν έχετε κάτι άλλο ρωτήστε με...

Μην ξεχνάμε πως οι ξένοι που βρέθηκαν εδώ ήταν λόγω της φτώχειας των χωρών εκείνων. Ηλθαν να ζήσουν εδώ πέρα. Οι ξένοι (οι Αλβανοί τουλάχιστον) επιστρέφουν βέβαια στις πατρίδες τους. Το μόνο που κάνω για την Κυψέλη είναι να ζω ακόμη εκεί.

Θα πρέπει να το πούμε πάντως και αυτό, πρέπει να πω όμως ότι είναι και ένας συνεχής κίνδυνος, κινδυνεύουν οι ντόπιοι από κλοπές φοβερές ακόμη και στον δρόμο.

Σας λέω ένα πάρα πολύ συγκεκριμένο πράγμα: Πυθίας 42 ήταν το πατρικό μου όπου ζει σε ένα διαμέρισμα η αδελφή μου. Δύο φορές την πήγαν στο νοσοκομείο, δύο φορές την παραμόρφωσε ένας έξω από το σπίτι διότι δεν έβρισκε τα κλειδιά για να μπει μέσα…

Την πρώτη φορά και εκείνη και τον άνδρα της επί δύο ώρες τους έκλεισαν το στόμα, τους έκλεισαν στο μπάνιο και έκλεβαν το σπίτι ανενόχλητοι.

Περιορισμένα περιστατικά ναι αλλά ο φόβος είναι απεριόριστος. Δεν θέλω να πω ότι οι ξένοι της Κυψέλης είναι και ληστές.

Πάντως εάν πάει κανείς στην πλατεία της Κυψέλης, δεν έχει χώρο να πατήσει. Στα δε παγκάκια κάθονται άνθρωποι ξένοι - πολύ φυσικό βέβαια πώς να περάσουν την ώρα τους - και παίζουν κάτι δικά τους χαρτιά και με χαρτάκια γεμίζει ο τόπος.

Βεβαίως οι Κυψελιώτες έχουν εκτοπιστεί, αυτό είναι μια πραγματικότητα, βεβαίως τους αγάπαμε τους ξένους αφού φύγαν από εκεί για έλθουν και να ζήσουν να δουλέψουν αλλά κάπως πρέπει να μοιραστούν οι χώροι.

Παίζαμε πεντόβολα ώρες ολόκληρες στα σκαλάκια του σπιτιού. Ητανε μια άλλη κατάσταση, την νοσταλγώ πάρα πολύ και δεν ξέρω αν αυτός είναι ο λόγος που δεν ακολούθησα την κόρη μου στο προάστιο ή απλά ο φόβος να προσαρμοστώ στο καινούριο.

Εγώ συνήθισα με τους ξένους, να ξυπνώ και να τους βλέπω. Έχω συναντήσει πολλούς μαύρους με καρότσια του σούπερ μάρκετ… έχει όμως κι έναν μόδιστρο πακιστανό η γειτονιά μου που δεν τον φτάνει κανείς στο διόρθωμα, Φαέθοντος βρίσκεται… και ανδρικά και γυναικεία.

Είναι περιοχή μετάβασης η Κυψέλη, όλοι σχεδόν έχουν ζήσει εδώ. Φιλόξενη περιοχή.

Μετάβασης, διότι κρίθηκε αυτομάτως επειδή ήταν προσιτή, δεν μπορούσαμε να πάμε στο Κολωνάκι.
Μακάρι να μην υπήρχε αυτό το θέμα της πείνας, μακάρι οι φυλές του κόσμου να ήταν ανακατωμένες, εδώ πια είναι ένα πρόβλημα πώς συντηρούνται αυτοί οι άνθρωποι.

Ευχαριστήθηκα πολύ σήμερα που ήμουν με τους Κυψελιώτες, πάρα πολύ».​
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Και μερικές απαντήσεις που έδωσε σε ένα περιοδικό για την επίθεση εναντίον της.

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα, απανθίζω μερικά αποσπάσματα.


Δεν μπορώ εγώ να απολογηθώ για ό,τι συμβαίνει. Δεν είπα ότι βγήκα στην πόρτα μου και άκουσα ουρλιαχτά από μια γυναίκα που της είχαν αρπάξει τον σταυρό από τον λαιμό της. Είπα ότι η αδελφή μου ετών 70 και ο άντρας της ετών 75 δέχτηκαν επίθεση. Τους χτύπησε την πόρτα κάποιος, του άνοιξαν, μπήκαν δύο μέσα, τους φίμωσαν το στόμα, τους έκλεισαν στο μπάνιο και επί δυόμισυ ώρες ανενόχλητοι δεν άφησαν τίποτα. Ξάφρισαν όλο το σπίτι. Κατέθεσαν στην αστυνομία, ήρθαν οι αστυνομικοί και πήραν αποτυπώματα και φυσικά δεν έγινε τίποτα. Και τη δεύτερη φορά, ένας έξω από την πόρτα της αδελφής μου, επειδή δεν του έδωσε το κλειδί να μπει μέσα στο σπίτι της, την χτύπησε και πήγαμε στο νοσοκομείο.

Βέβαια, αυτό φυσικά. Τώρα βρήκαν την ευκαιρία. Να ήξεραν από μέσα τους πόσο είμαι με το μέρος των μεταναστών. Να το ήξεραν μόνο. Είναι τρομακτική η κατάσταση. Η υποκρισία του ανθρώπου είναι άλλο πράγμα. Άλλο είναι η επίδειξη συμπόνοιας για τους αδυνάτους με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για ό,τι πιο ψεύτικο υπάρχει.

Η κακοήθεια πρέπει να έχει τροφή αλλιώς πεθαίνει. Άμα τους τη δίνω εγώ αυτή την τροφή, τι να κάνω; Μάλλον κάνω άλλη μια ευεργεσία. Συγχύστηκα ειλικρινά. Δεν το περίμενα αυτό καθόλου. Έδωσα μια ουδέτερη εικόνα, είπα ότι παρά ταύτα αν ήμουν ρατσίστρια θα έφευγα από την Κυψέλη. Τα παιδιά μου έχουν πάει αλλού κι έχω σπίτι να μείνω εκεί που βρίσκονται. Κι όμως, εγώ κάθομαι μόνη, 82 χρονών σε αυτό το σπίτι.


Βέβαια, αυτό φυσικά. Τώρα βρήκαν την ευκαιρία. Να ήξεραν από μέσα τους πόσο είμαι με το μέρος των μεταναστών. Να το ήξεραν μόνο. Είναι τρομακτική η κατάσταση. Η υποκρισία του ανθρώπου είναι άλλο πράγμα. Άλλο είναι η επίδειξη συμπόνοιας για τους αδυνάτους με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για ό,τι πιο ψεύτικο υπάρχει.

Τη Χρυσή Αυγή θα ήθελα να τη σκοτώσω γιατί σκοτώνει αυτούς τους ανθρώπους. Ειλικρινά σας λέω με πιάνει ρίγος που τη βλέπω. Εκεί ναι, θα μπορούσα να τους πυροβολήσω που επιτίθενται σε φτωχούς κακομοίρηδες. Άκουσα για το επιλεκτικό συσσίτιο. Μου σηκώθηκε η τρίχα. Και λένε ότι είμαι εγώ ρατσίστρια;

και για τους πνευματικούς ανθρώπους:

Να συζητήσουμε αυτή τη γελοία παρανόηση και μεγαλοποίηση του όρου πνευματικός άνθρωπος; Τί είναι αυτός ο πνευματικός άνθρωπος που από έναν πάσχοντα ξέρει περισσότερα; Γιατί; Είναι έξυπνος; Έλυσε κανένα πρόβλημα της χώρας του ο πνευματικός άνθρωπος; Έχει καμία εξουσία; Ή μήπως γιατί βγαίνει κάθε τόσο σε μια εφημερίδα ή σε ένα κανάλι και αποφαίνεται; Δεν μπορώ να το δεχτώ. Αυτό είναι ο ρατσισμός, να θεωρούμε τους πνευματικούς ανθρώπους αξιότερους να εκφράζονται και να επηρεάζουν περισσότερο από ό,τι οι ίδιοι οι δεινοπαθούντες.

Δεν έχουν όμως καμία δύναμη οι πνευματικοί άνθρωποι και δεν πρέπει να τους ανεβάζετε σε βαθμό εξουσίας, ωσάν όλοι οι άλλοι άνθρωποι να είναι ηλίθιοι. Δεν είναι ηλίθιος κανένας. Όλοι ενστικτωδώς γνωρίζουν τι είναι το συμφέρον και τι το βλαβερό. Δεν είναι ανάγκη να έχουν σπουδάσει, δεν είναι ανάγκη να έχουν γράψει ποιήματα. Το ωραίο και το άσχημο, το δίκαιο και το άδικο, τα μυρίζεται κανένας, χωρίς να είναι καλλιτέχνης, ζωγράφος ή ποιητής. Αυτά είναι μια κρούστα εξευγενίσεως και αυτή η κρούστα δεν είναι τόσο στέρεη. Καμιά φορά αν σπάσει, χύνεται από μέσα και λερωμένο περιεχόμενο.
 
Ρεαλισμό διέκρινα και όχι ρατσισμό. Είναι μια πραγματικότητα αυτό που ζούνε οι κάτοικοι σε τέτοιες περιοχές. Η εγκληματικότητα υπάρχει, όπου υπάρχει και η εξαθλίωση. Υπάρχει σοβαρός λόγος όταν οι άνθρωποι φεύγουν από τον τόπο τους για να πάνε κάπου αλλού. Πόσο μάλλον όταν εκεί που πάνε, συναντούν από καχυποψία μέχρι απόπειρες δολοφονίας.

Δε μου αρέσει που λέει "να μοιραστούν οι χώροι" (και τα γκέττο, είναι μοιρασμένοι χώροι). Συμφωνώ όμως όταν λέει "μακάρι οι φυλές του κόσμου να ήταν ανακατωμένες". Όταν είσαι σε μία χώρα (ασχέτως καταγωγής) και δουλεύεις τίμια για να ζήσεις, τότε θεωρείσαι πολίτης αυτής της χώρας και έχεις τα ανάλογα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Όταν εγκληματείς, τιμωρείσαι. Από τη στιγμή όμως που υπάρχουν συνθήκες ικανές να στρέψουν έναν άνθρωπο στο έγκλημα, προκειμένου να τα βγάλει πέρα, τότε τα προαναφερθέντα σύνορα γίνονται θολά, δυσδιάκριτα. Το πρόβλημα είναι πιο βαθύ, εκεί που έχουν τις ρίζες τους οι έννοιες της ιδιοκτησίας και του κέρδους.

Λέει "δεν θέλω να πω ότι οι ξένοι της Κυψέλης είναι και ληστές". Σωστά. Και θα μπορούσε να συμπληρώσει "οι ληστές της Κυψέλης είναι και ξένοι". Όπως είναι και έλληνες. Το θέμα είναι ότι υπάρχουν ληστές. Δεν έχει νόημα να πεις "με λήστεψαν χτες, αλλά τουλάχιστον ήταν έλληνες...είχαν μια ποιότητα...αγαπάνε αυτό που κάνουν....".
 
Last edited:

Ίζι

Κυρά των Σκιών
Άρχισα να το διαβάζω φορτωμένη και προκατειλημμένη, όμως δεν βρήκα ρατσιστικό αυτά που είπε. Βασικά με κάλυψε ο Κουίκ με όσα έγραψε. Να θυμόμαστε ότι είναι και μια μεγάλη γυναίκα και, όσο να 'ναι, δεν έχει μάθει όσο εμείς στην πολιτική ορθότητα.
 

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Κι εγώ δεν βρίσκω τίποτα το ρατσιστικό.

Απλά λόγια σε σχέση με την καθημερινή ζωή.

Ρίχνοντας μια ματιά στον Ιστό είδα σχόλια γεμάτα εμπάθεια κατά της ποιήτριας. Τελικά, πολύ ποταπό πράγμα η εμπάθεια, ειδικά όταν συνοδεύεται από άποψη. Θα πρέπει να το προσέχουμε κι εμείς για τους εαυτούς μας.
 
Συμφωνώ απόλυτα με τον Κουικάρα. Αυτό που με ενοχλεί είναι πως την κατηγόρησαν άνθρωποι που τον Ιανουάριο την απόθεωναν για τη συνέντευξη της σε ξένη εφημερίδα. Επίσης η "δημοσιογράφος " Άννα Δαμιανίδη γιατί και με ποιο όφελος διαστρέβλωσε τις δηλώσεις της; Τέτοιοι ντεμεκ ανθρωπιστες- αριστεροί διαμορφώνουν την κοινή γνώμη, κρίμα.
 
Ρίχνοντας μια ματιά στον Ιστό είδα σχόλια γεμάτα εμπάθεια κατά της ποιήτριας
Μη βρίσκοντας κι εγώ τίποτα το ρατσιστικό και βλέποντας ότι έχει βουίξει πραγματικά το δίκτυο, αναρωτιέμαι αν πρόκειται πραγματικά για εμπάθεια. Και νομίζω ότι δεν είναι εμπάθεια, αλλά κάτι πολύ χειρότερο. Μου φαίνεται για απλή, καθαρή, γνήσια ηλιθιότητα. Όταν τα προβλήματα που μας περιτριγυρίζουν είναι άλλα και κάποιοι, ξέροντας ότι ανεβάζοντας ένα αρθράκι στο ίντερνετ που θα συζητηθεί ηδονίζονται, εγώ αυτό το συμπέρασμα βγάζω (αναφέρομαι συγκεκριμένα σε ένα άρθρο με τίτλο "δε μας χέζεις, ρε Κική". Βρήκε ο άνθρωπος συγκλονιστικό τίτλο και βγάζει το άχτι του...Τώρα ας μην την ψάχνουμε γιατί μπορεί να έχει άχτι τη Δημουλά. Γιατί απλούστατα δεν υπάρχει λόγος να την έχει).

Αλλά επειδή είμαι και απαίδευτη και ίσως δεν πρέπει να μιλάω, σταματάω εδώ. Τόσο πολύ τα έχω πάρει με τον καθένα που γράφει ό,τι ηλιθιότητα θέλει στο ίντερνετ.
 
Ρεαλισμό διέκρινα και όχι ρατσισμό. Είναι μια πραγματικότητα αυτό που ζούνε οι κάτοικοι σε τέτοιες περιοχές. Η εγκληματικότητα υπάρχει, όπου υπάρχει και η εξαθλίωση. Υπάρχει σοβαρός λόγος όταν οι άνθρωποι φεύγουν από τον τόπο τους για να πάνε κάπου αλλού. Πόσο μάλλον όταν εκεί που πάνε, συναντούν από καχυποψία μέχρι απόπειρες δολοφονίας.
Ναι, αλλά να μη ξεχνάμε ότι δε φταίνε αυτοί!
 
Σε όλα τα πράγματα υπάρχει η θεωρία και η πράξη. Η θεωρία λέει, άνθρωποι είναι, να μην είμαστε ρατσιστές, ταξικά αδέρφια, είμαστε προκατειλημμένοι και οι Έλληνες κλέβουν, δημοκρατία, ελευθερία, να ζούμε όλοι μαζί αγαπημένοι κ.λπ. κ.λπ.

Η πράξη λέει δεν μπορώ να βγω έξω από την πόρτα μου, πειράζουν τα παιδιά μου, κλέβουν, δεν σέβονται τίποτα, δολοφονούν για 100 ευρώ, δεν μπορώ ούτε να κυκλοφορήσω στον δρόμο.

Διαλέξτε την εκδοχή που σας ταιριάζει (ανάλογα με το που μένετε).
Μου αρεσουν πολυ οι τοποθετησεις του ΧΟΛΝΤΕΝ.Κι εδω συμφωνω απολυτα.

Μπορουμε να επικρινουμε για πολλα τη Δημουλα.Κυριως για την επαισχυντη διακηρυξη υπερ του Μνημονιου που υπογραφει με αλλους πνευματικους ανθρωπους κ Ακαδημαικους μεταξυ τους ο Διονυσης Σαββοπουλος.Οχι ομως για τη συγκεκριμενη δηλωση.Γιατι αποτυπωνει μια τραγικη αληθεια οσο κι αν δεν αρεσει σε μερικους να την ακουν.Οσο κι αν μερικοι επιδιδονται σε κυνηγι μαγισσων.Οποιος λεει αληθειες ΔΕΝ ειναι ρατσιστης!Ουτε οποιος ζητα το νομο να ισχυει για ολους!


Η αμετρη ΠΑΡΑΝΟΜΗ κ χωρις ελεγχους μεταναστευση εχει φτασει τη χωρα σε ενα οριακο σημειο.Μαθηματικα και κοινωνικα.
Προσθεστε κ τον παραγοντα οτι οσοι εισερχονται φερουν ενα πολυ συγκεκριμενο πολιτισμικο κ θρησκευτικο προφιλ το οποιο εξ ορισμου κ αφ εαυτου του δυσχεραινει τρομακτικα την ενταξη τους στον ελληνικο κ ευρυτερα δυτικοευρωπαικο κ πιο ελευθεριαζοντα ενιοτε τροπο ζωης και σκεψης.Προσθεστε οτι διαβιουν σε χωρες οπου η ανθρωπινη ζωη κ τα ανθρωπινα δικαιωματα ΔΕΝ εχουν την παραμικρη αξια
.Προσθεστε οτι προερχονται ενιοτε τρομαγμενοι/εξαγριωμενοι απο εμφυλιους κι εξαθλιωμενοι απο τη φτωχια και την καταπιεση.Προσθεστε οτι τους εκμεταλλευονται κυκλωματα που τους ριχνουν στο εγκλημα.

Προσθεστε τωρα εναν προοδευτικο χωρο που κωφευει στα προβληματα,κι ΕΝΟΧΟΠΟΙΕΙ καθε φωνη αντιδρασης στο νοσηρο αυτο φαινομενο (που ολες οι αλλες ευρωπαικες χωρες απεφυγαν τεχνηεντως με το ΔΟΥΒΛΙΝΟ 2.)Εναν προοδευτικο χωρο που ζητα να φυγει η "Εικονα" κ η προσευχη απο τη σχολικη ταξη αλλα απαιτει ισλαμικο τεμενος στην Αθηνα!

Εναν προοδευτικο χωρο που στο ονομα ενος ψευδεπιγραφου ανθρωπισμου φτανει στο ακρο να υπερασπιζεται ακομη κ αλλοδαπους εγκληματιες,αντι να τους απομονωσει ,ωστε να αναδειξει τους οντως ανθρωπους της αναγκης κ να συσπειρωσει το κοινο αισθημα γυρω απο τους νομιμα διαβιουντες κ οντως αιτουντες ασυλο!!!!!!Μα εφταναν σε ακραιο σημειο αλητειας να αμφισβητησουν ακομη κ την ενοχη του βιαστη της Μυρτως,αποσιωπησαν τις σφαγες των Κανταρη- Λαζανα η τα καλαζνικοφ του UCK λεγοντας αοριστα τα κανουν κ Ελληνες,η "ειναι πεινασμενοι"Οχι,παιδες!Δεν ειναι αυτο προοδευτικη λογικη!Σε σφαγες κ βιασμους δεν υπαρχει η δικαιολογια καμιας "πεινας"!!!!!!!!Κ ειναι επιλογη ΑΤΟΜΙΚΗ κ ευθυνη του συγκεκριμενου εγκληματουντα ,οχι της κοινωνιας κτλ...Και δυστυχως σημερα η εγκληματικοτητα των μεταναστων ειναι δυσαναλογη προς τον πληθυσμο τους κ αι σε εκταση και σε αγριοτητα.Μας αρεσει η οχι.Το λεει η στατιστικη.


Προσθεστε μια ακροδεξια τωρα που εκμεταλλευεται την αγανακτηση του πολιτη που νιωθει με την πλατη στον τοιχο,ενοχοποιημενος αδικα,ανυπερασπιστος.Τι εχετε?Ενα εκρηκτικο κοκτειλ διχασμου κι εξαθλιωσης ολων ,αλλα οταν ερθει το μπουμ ,δεν ξερουμε το ωστικο κυμα ποιους θα παρασυρει τελικα...

Κ να εχεις κ την κιτρινη Δαμιανιδου να αλλοιωνει τα λογια της ποιητριας για να επιτιθεται με μενος στο "ομοιωμα"της δηλωσης της,που αυτη κατασκευασε κατ εικονα δικη της κ ομοιωσην μαλλον...
 
Last edited:

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Μπορουμε να επικρινουμε για πολλα τη Δημουλα.Κυριως για την επαισχυντη διακηρυξη υπερ του Μνημονιου που υπογραφει με αλλους πνευματικους ανθρωπους κ Ακαδημαικους μεταξυ τους ο Διονυσης Σαββοπουλος.
ίσως ουτε καν γι' αυτήν καθώς δεν ζήσαμε την άλλα εκδοχή να δούμε αν θα ήτανε καλύτερη... παίζει σημαντικά να ήταν ακόμα χειρότερη.
 
Πολύ απλά, ο άνθρωπος πίσω από το πληκτρολόγιό του καραδοκεί να λοιδορήσει υψηλά πρόσωπα για να νιώσει καλύτερα με τον εαυτό του. "Κοίτα, αυτός είναι άνθρωπος του πνεύματος αλλά εγώ εντόπισα μαλακία, είμαι μάγκας!".

Κατά τα άλλα, το πιο ανησυχητικό είναι το φαινόμενο του υπεραντιρατσισμού, μέσα στο οποίο διάφοροι πλασάρονται ως ανθρωπιστές και προοδευτικοί, καταφεύγοντας σε τέτοιες γελοίες υπερβολές (το λιγότερο, για να μην πάμε στον ενδεχόμενο δόλο της διαστρέβλωσης κλπ) που το μόνο που καταφέρνουν τελικά είναι να ευνοούν τον πραγματικό ρατσισμό
 

@ΑΜΟΝΤΙΛΙΑΔΟ μου συμφωνω απολυτως με τον ευστοχο συλλογισμο σου...

@ ΦΑΡΟΦΥΛΑΚΑ,σχεδον το αποκλειω να ηταν πολυ χειροτερα-το ΜΝΗΜΟΝΙΟ μας ριχνει κατευθειαν στο γκρεμο χωρις ελπιδα σωτηριας.Ειναι μια μεθοδευμενη προσπαθεια καταστροφης της χωρας με αμεσο στοχο την καταλυση του κοινωνικου κρατους κ τα φτηνα εργατικα χερια προς βρωσιν του κεφαλαιου!

Κανενας σοβαρος οικονομολογος δεν μπορει να πιστεψε στιγμη οτι με τετοιο σχεδιο- λαιλαπα μπορει να ανακαμψει μια οικονομια,ουτε τους ενδιεφερε καμια εξυγιανση κι αποκατασταση."Κατεδαφιζομεθα"που ελεγε κ κεινο το μυθιστορημα της Σωτηριου νομιζω...Αν δεν παμε δηλαδη σε κανεναν εμφυλιο ετσι που πριμοδοτουν τους νεοναζι με ολη αυτη την ταχα αρνητικη προβολη κ θυματοποιηση τους κι ετσι που πανε σωνει και καλα να διχασουν αναγκαστικα το λαο σε ρατσιστες -αντιρατσιστες ,οπως εκαναν με το δημοσιος ιδιωτικος υπαλληλος κ διεσπασαν καθε εργατικη κινητοποιηση."Διαιρει κ βασιλευε" δεν ειναι η ασφαλης μεθοδος καθε εξουσιας??

Κ μην ξεχνας.Το τελος του εργου δεν το εχεις δει ακομη ,το ΜΝΗΜΟΝΙΟ ειναι σε εξελιξη και ηδη καταστρεφει χωρις σταματημο ανθρωπους,θεσμους -τα παντα!!Κουρελιασε τους νομους τη Δημοκρατια ποιος ξερει τι αλλο...

Δεν μπορω να εγγυηθω πως αρνηση του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ θα ηταν σωτηρια.Μπορω ομως να εγγυηθω την ολοκληρωτικη καταστροφη ΜΕΣΑ ΣΕ αυτο.Και αδιαφορω αν ερθουν "επενδυσεις" στη χωρα,"νεες θεσεις εργασιας" κ "τουρισμος" οταν ο λαος θα ειναι εξαθλιωμενος , χωρις κοινωνικα δικαιωματα,χωρις πολιτικες ελευθεριες ψευτοζωντας σαν πενητας...

Ανεξαρτητως αυτης της εκτιμησης,η διακηρυξη των Ακαδημαικων ηταν δουλοπρεπεστατη ,ανθρωπων ανηθικα εφησυχασμενων στο βολεμα τους και η σιωπη των πνευματικων προσωπικοτητων ,Ακαδημαικων, κλπ στο δραμα του κοσμακη ειναι εκκωφαντικη!
 
Last edited:

Φαροφύλακας

Απαρέμφατος Δροσουλίτης του πιο Μόρμυρου Φθόγγου
Προσωπικό λέσχης
Δεν μπορω να εγγυηθω πως αρνηση του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ θα ηταν σωτηρια.Μπορω ομως να εγγυηθω την ολοκληρωτικη καταστροφη ΜΕΣΑ ΣΕ αυτο.Και αδιαφορω αν ερθουν "επενδυσεις" στη χωρα,"νεες θεσεις εργασιας" κ "τουρισμος" οταν ο λαος θα ειναι εξαθλιωμενος , χωρις κοινωνικα δικαιωματα,χωρις πολιτικες ελευθεριες ψευτοζωντας σαν πενητας...
Μα δεν βλέπεις πως κι εσύ "εγγυάσαι" δίχως να ξέρεις πώς θα πήγαινε αλλιώς και ουσιαστικά δίχως να ξέρεις κάτι από οικονομία;

Δεν το λέω για να σε ρίξω, αλλά συνεχώς ακούω τέτοιες απόλυτες και φορτισμένες καταστροφολογίες αλλά η αλήθεια είναι πως πράγματι δεν είδαμε το τέλος του μνημονίου, και παίζει τελικά απλά η οικονομία να γυρίσει μια μέρα (όπως γίνεται συνήθως με την οικονομία, ιστορικά), ενώ δίχως αυτό δεν ξέρουμε πού θα ήμασταν. Σήμερα, ένα σωρό είναι άνεργοι, οι μισοί, όμως τουλάχιστον έχουμε δουλειά. Ποιος σε βεβαιώνει πως δίχως το μνημόνιο δεν θα είχαμε χρεοκοπήσει και δεν θα ήμασταν όλοι άνεργοι; Όσο για τους οικονομολόγους, οι μισοί λένε έτσι, οι μισοί λένε αλλιώς.

Αυτό που θέλω να πω, καταλαβαίνω την φόρτιση κατά του μνημονίου αλλά είναι ακριβώς αυτό: φόρτιση. (Μα δες και το γραπτό σου. Δεν εκπέμπει καμία νηφαλιότητα, αντικειμενικότητα ή και γνώση).

Εγώ απλά ομολογώ πως δεν γνωρίζω, δεν έχω αρκετά δεδομένα και μήτε τις γνώσεις να επεξεργαστώ σωστά αυτά που έχω ώστε να καταλήξω σε κάποιο ασφαλές συμπέρασμα. Από εκει και πέρα, πιστεύω πως τώρα είναι πολύ δύσκολα, πιστεύω πως παίζει να γυρίσει η οικονομία, και δεν βρίσκω απίθανο να ήμασταν ακόμα χειρότερα αν είχαμε διαλέξει έναν δρόμο έξω από το παιχνίδι του δυτικού καπιταλισμού.
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
Εμένα αυτό που δεν μου αρέσει, που το παρατήρησα για άλλη μια φορά σε συζητήσεις στο φβ, είναι ότι οι όποιοι δημοσιογράφοι, blogίστες κτλ, παίρνουν μία ατάκα αποκομμένη από το υπόλοιπο κείμενο, την πλασάρουν όπως θέλουν και είναι λίγοι από τους σχολιαστές που θα κοιτάξουν να δουν ολοκληρωμένη την εικόνα πριν διαμορφώσουν άποψη, θετική ή αρνητική.

Συμφωνώ με το αρχικό σχόλιο του Κουικάρα, κάποια από τα λόγια της εκφράζουν μια πραγματικότητα και καλό είναι να βλέπουμε την ρίζα του προβλήματος.
 
Last edited:
Και εγώ συμφωνώ με τον Κουικάρα. Υπάρχει πρόβλημα το οποίο προτιμούμε να αγνοούμε αντί να βρούμε λύσεις και αιτίες ρεαλιστικές.
 
Μα δεν βλέπεις πως κι εσύ "εγγυάσαι" δίχως να ξέρεις πώς θα πήγαινε αλλιώς και ουσιαστικά δίχως να ξέρεις κάτι από οικονομία;

Δεν το λέω για να σε ρίξω, αλλά συνεχώς ακούω τέτοιες απόλυτες και φορτισμένες καταστροφολογίες αλλά η αλήθεια είναι πως πράγματι δεν είδαμε το τέλος του μνημονίου, και παίζει τελικά απλά η οικονομία να γυρίσει μια μέρα (όπως γίνεται συνήθως με την οικονομία, ιστορικά), ενώ δίχως αυτό δεν ξέρουμε πού θα ήμασταν. Σήμερα, ένα σωρό είναι άνεργοι, οι μισοί, όμως τουλάχιστον έχουμε δουλειά. Ποιος σε βεβαιώνει πως δίχως το μνημόνιο δεν θα είχαμε χρεοκοπήσει και δεν θα ήμασταν όλοι άνεργοι; Όσο για τους οικονομολόγους, οι μισοί λένε έτσι, οι μισοί λένε αλλιώς.

Αυτό που θέλω να πω, καταλαβαίνω την φόρτιση κατά του μνημονίου αλλά είναι ακριβώς αυτό: φόρτιση. (Μα δες και το γραπτό σου. Δεν εκπέμπει καμία νηφαλιότητα, αντικειμενικότητα ή και γνώση).

Εγώ απλά ομολογώ πως δεν γνωρίζω, δεν έχω αρκετά δεδομένα και μήτε τις γνώσεις να επεξεργαστώ σωστά αυτά που έχω ώστε να καταλήξω σε κάποιο ασφαλές συμπέρασμα. Από εκει και πέρα, πιστεύω πως τώρα είναι πολύ δύσκολα, πιστεύω πως παίζει να γυρίσει η οικονομία, και δεν βρίσκω απίθανο να ήμασταν ακόμα χειρότερα αν είχαμε διαλέξει έναν δρόμο έξω από το παιχνίδι του δυτικού καπιταλισμού.
Διαφωνω ριζικα με τη θεση σου κ αν το κειμενο δεν εκπεμπει νηφαλιοτητα ειναι γιατι ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ μια κατασταση που ΞΕΡΩ που οδηγει.Στην καταστροφη της δικης μου της γενιας και δεν ξερω ποσων επομενων....Και ναι.Ειμαι βεβαιη.Δεν προκειται περι φορτισης οπως λιγο υποτιμητικα λες.Προκειται για εναν ολεθρο που τον ζω κ θα τν πληρωσω πολυ ακριβα...Μνημονιο =καταστροφη της χωρας.Μνημονιο =ΔΕΝ εχεις πλεον χωρα.Κ οταν αποδεσμευτεις απο αυτο θα ειναι γιατι δε θα εχει μεινει τιποτα δικαιο πλεον να ισοπεδωθει κ κανενας εθνικος πλουτος στην ελληνικη κυριοτητα.Τοτε "θα βγεις στις αγορες"

Πιθανον θα εισρευσουν αφθονες επενδυσεις ,σουπερ αναπτυξη αλλα η χωρα δε θα κερδιζει τιποτα γιατι ΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΥΛΗΘΕΙ στους ξενους-οργανισμοι,πλουτοπαραγωγικες πηγες ,αγαθα που ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να ειναι δημοσια.

Θα στηθουν επιχειρησεις με τον απλο λαο να δουλευει για εξευτελιστικα μεροκαματα.Με ανυπαρκτες πλεον κοινωνικες παροχες.Ερμαιο των διαθεσεων του εργοδοτη που θα καταπατα καθε ωραριο,που θα του περικοπτει το μισθο γιατι αν δε δεχτει θα βρεθει στο δρομο χωρις αποζημιωση,αν ειναι τυχερος κ δεν πεσει τουφεκιδι τυπου Μανωλαδας.(Μη μου μιλας για ελλειψη γνωσης.Ολοι ξερουμε τι τοπιο επικρατει στα εργασιακα,τι απολυσεις μεθοδευονται και σο δημοσιο ,οπου οι υπαλληλοι θα γινουν ερμαια παλι κομματικων,κ θα μετακινουνται σα νομαδες.Ολοι ξερουμε περιστατικα επιχειρησεων που κηρυττουν επιτηδες πτωχευση πετανε υπαλληλους απληρωτους στο δρομο κ επανιδρυονται με αλλη επωνυμια-ακουσα προσφατα εγινε με διεθνους εμβελειας συσκευαστηριο στην Κορινθο.)

Πλεον εχουν καταλυθει ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ Κ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-το κατανοεις αυτο??Πληρωνεις "προστιμο",επειδη δεν εφαγες τα λεφτα σου στα ζαρια αλλα τα εξοικονομησες για να εχεις ενα κεραμιδι να βαλεις το κεφαλι σου.
Ποινικοποιηση ιδιοκτησιας.Πλεον θελουν τα παιδια σου σε ενα σχολειο για ελιτ που θα οδευσει προς ιδιωτικοποιηση,δε δινουν πορους ΟΥΤΕ γαζες στα νοσοκομεια οπου για να μπεις θα δινεις κ 25ευρω ,αλλιως "τραβα,πεθανε!"κ αυτο ΔΕΝ ειναι ρητορικη.Κ εχεις κ την ατιμωρησια οσων πλουσιων /πολιτικων σου εφαγαν το χρημα.Τα εθνικα θεματα τα αφηνω-πονεμενη ιστορια.Οπως κ την πληγη της εγκληματικοτητας.Οπως κ τη φασιστικη καταστολη καθε εντιμης φιλειρηνικης διαδηλωσης κ τη φιμωση.

Οποτε ποια νηφαλιοτητα μου λες>??Κ ποια γνωση οικονομιας?Δε βλεπω την καταστροφη?Χρειαζομαι πτυχιο για να τη δω??Το μονο χειροτερο ειναι ο πολεμος ,ευχομαι να μη ζησουμε τετοια δοκιμασια.Οχι,οσο ο λαος κοιμαται κι εχει "υπομονη"κ συγκαταβαση αυτη ειναι η καταστροφη του.
 
Last edited:
Εμένα πάλι δεν μ' άρεσε η ομιλία της Δημουλά. Δεν την βρήκα ρατσιστική, αλλά ξενοφοβική την βρήκα σίγουρα και θεωρώ ότι ρίχνει λάδι στην φωτιά μια εποχή που η κατάσταση έχει ξεφύγει. Μου έδωσε την αίσθηση ότι μια γριά πολίτης της Κυψέλης βγαίνει κ λέει τον μίζερο φόβο που της δημιουργεί η περιοχή της, η οποία άλλοτε ω ήταν τόσο όμορφη, αλλά δεν μπορώ να το δω απλώς ως μια περιγραφή της πραγματικότητας (πχ στο σημείο με την πλατεία που δεν χωράει να πατήσεις και τους χώρους που πρέπει να μοιραστούν, όχι δεν μπορώ να το δω απλώς ως μια περιγραφή, μου φαίνεται ότι δηλώνει πολλά και να σημειώσω ότι δεν είχα ιδέα για το σάλο που είχε προκληθεί όταν διάβασα την ομιλία της), γιατί το θέμα που θίγει αποτελεί θέμα ενός μεγαλύτερου προβλήματος, του οποίου η εγκληματικότητα των αλλοδαπών είναι απλώς ένα μέρος και δεν μπορώ να το δω ούτε ως απλώς μια ομιλία μιας φοβισμένης γιαγιούλας, γιατί η Κική Δημουλά δεν φαίνεται να είναι μια κυρία που δεν γνωρίζει από "πολιτική ορθότητα" κ.λπ, μιας και μια χαρά ξέρει να λέει την πολιτική της άποψη (π.χ. Μνηνόνιο).
Επίσης εδώ πιστεύω ότι βρίσκεται το δεύτερο φάουλ της κατά τη γνώμη μου, όταν λέει
Να συζητήσουμε αυτή τη γελοία παρανόηση και μεγαλοποίηση του όρου πνευματικός άνθρωπος; Τί είναι αυτός ο πνευματικός άνθρωπος που από έναν πάσχοντα ξέρει περισσότερα; Γιατί; Είναι έξυπνος; Έλυσε κανένα πρόβλημα της χώρας του ο πνευματικός άνθρωπος; Έχει καμία εξουσία; Ή μήπως γιατί βγαίνει κάθε τόσο σε μια εφημερίδα ή σε ένα κανάλι και αποφαίνεται; Δεν μπορώ να το δεχτώ. Αυτό είναι ο ρατσισμός, να θεωρούμε τους πνευματικούς ανθρώπους αξιότερους να εκφράζονται και να επηρεάζουν περισσότερο από ό,τι οι ίδιοι οι δεινοπαθούντες.
αλλά κατά τ' άλλα ξέρει να θεωρείται διανοούμενη που υπογράφει υπέρ του μνημονίου και να μιλάει σε ομιλίες. Δηλαδή ως τι πήγε να μιλήσει; Ως απλή δημότης και όχι ως ποιήτρια που η γνώμη της μετράει και θα προκαλέσει αντιδράσεις, όπως έχει συμβεί και άλλες φορές με την ίδια, όταν πχ βγαίνουν φήμες ότι είναι υποψήφια με ΝΔ; :ωιμέ:

Για εμένα το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι ο κόσμος (κι αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο διαδίκτυο, το twitter, τα blogs κ.τλ) χωρίζεται σε στρατόπεδα. Είναι τα στρατόπεδα των αναρχικοτέτοιων, που χωρίς ίχνος κοινής λογικής, κράζουν ανελέητα, οι οποίοι όμως δεν είναι άτομα απλώς "εμπαθή" και "ηλίθια" που βγαίνουν κ γράφουν την άποψή τους, είναι άτομα που ένα ιδεολογικό υπόβαθρο τους λέει πως δεν πρέπει με τίποτα να δεχτούν τίποτα που να φέρνει σε ρατσισμό. Ο υπεραντιρατσισμός που αναφέρει ο Αμοντιλιάδο είναι γεγονός, αλλά κατά τη γνώμη μου δεν είναι αυτός καθαυτός το πρόβλημα και η ένδειξη σύγχυσης. Πάει παρέα με τους φιλελεύθερους με τα μετριοπαθή τους κείμενα που απλώς εναντιώνονται στους ακραίους "αριστερούς" και τους ακραίους "χρυσαυγίτες" και που πάνω κάτω λένε ότι όλα θα ήταν μια χαρά αν αυτά τα δύο άκρα δεν υπήρχαν και πάει παρέα και με τον παροξυσμό του φασισμού, που πλέον έχει γίνει αδιανόητος και τα θύματα του οποίου είναι πολύ περισσότερα πλέον από αυτά των αλλοδαπών στην Κυψέλη ή οπουδήποτε αλλού και δεν θεωρώ καν πως χρειάζεται να φέρω παραδείγματα.

Τέλοσπάντων, σχετικά με την ομιλία της Δημουλά, απλώς δεν μου άρεσε, γιατί θεωρώ ότι φοβίζει και αυτό δεν χρειάζεται. Όλοι ξέρουμε πώς έχει η κατάσταση και αν δεν ξέρουμε δεν έχουμε παρά να πάμε μια βόλτα στο κέντρο της Αθήνας για να μάθουμε, έτσι ώστε να μη μας φαίνεται παράλογο αυτό που λέει η Δημουλά, αλλά και να μην νομίζουμε πως αν πατήσουμε το πόδι μας στο Μεταξουργείο θα πεθάνουμε (και ξέρω αρκετούς κατοίκους των βορείων προαστίων με αυτό τον ΠΑΡΑΛΟΓΟ φόβο).
 
κανείς κατεργάρης στο παγκάκι του

"Από μια θηλυκή γάτα, σε 5 χρόνια μπορεί να προέλθουν πάνω από 20.000 γατάκια, ενώ σε 7 χρόνια αυτός ο αριθμός μπορεί να ξεπεράσει τις 150.000".
Αυτή την πρόοδο θυμήθηκα με όλα αυτά που διάβασα δύο μέρες τώρα στο διαδίκτυο. Από ένα λογύδριο, ξεκίνησε ένα κύμα (τσουνάμι μάλλον) άρθρων, σχολίων και αναπαραγωγών δίχως τέλος. Δίχως κανένα μέτρο και κανένα σκοπό. Και νομίζω ότι είναι το τρομακτικότερο αυτής της ιστορίας (και δεν είναι η πρώτη φορά). Ως προς το περιεχόμενο της "διαμάχης", συμφωνώ με τους περισσότερους εδώ: όπως είπατε, είναι μάλλον ρεαλισμός παρά ρατσισμός κι όσο τον φιμώνουμε δίνουμε έδαφος στη Χρισεί Αβγύ.
Ως προς τον τρόπο, απογοητεύομαι και θυμώνω: όλοι περιμένουν στη γωνία να βγάλουν το άχτι τους. Κανείς δε συζητά, δεν προσπαθεί να καταλάβει τη θέση του άλλου. Δεν είναι διάλογος αυτός, είναι βραχυκύκλωμα μονολόγων. Και δείχνει πως είμαστε μία ανώριμη κοινωνία εγωκεντρικών ατόμων με συσσωρευμένα απωθημένα που πρέπει οπωσδήποτε κι όπως-όπως να εκτονώνονται. Κατά προτίμηση εις βάρος κάποιου "αναγνωρισμένης αξίας".
Διάβασα σχόλιο που πρότεινε στη Δημουλά, αφού δεν βρίσκει παγκάκι, να βιαστεί για φέρετρο! Δείτε και τα δύο παραδείγματα της Χρυσηίδας ενδεικτικά.
"δε μας χέζεις, ρε Κική
"
Αλλά επειδή είμαι και απαίδευτη και ίσως δεν πρέπει να μιλάω, σταματάω εδώ. Τόσο πολύ τα έχω πάρει με τον καθένα που γράφει ό,τι ηλιθιότητα θέλει στο ίντερνετ.
Ενοχλούν μόνο εμένα; Νομίζω η απόσυρση ή η σιωπή δεν είναι λύση. Ο μόνος τρόπος άμυνας που έχω σκεφτεί, από εδώ κι εμπρός είναι η αναφορά. Έτσι, για την τιμή των όπλων. Ίσως αν το κάνουμε αρκετοί, να... Μπα, δεν αλλάζουν τόσο εύκολα αυτά!

(ευτυχώς αυτό το νήμα αποτέλεσε μια εξαιρετική εξαίρεση στη συζήτηση :μπράβο: )
 
Top