Δεν ξερω τι εχεις υποψη σου, αλλα αυτες οι πρωιμες μορφες εχουν δημοσιευτει, μονο που ειναι καπως δυσκολα στην αναγνωση γιατι δε δημοσιευτηκαν ως ιστορια, αλλα ως ημιτελη κειμενα με σχολιασμους κλπ.
Οταν λεω οτι πολλες πληροφοριες εχουν χαθει δεν αναφερομαι στο οτι "κοπηκαν" για να δημοσιευτουν στο Σιλμαριλλιον, αλλα στο οτι ο Τολκιν εκανε πολλες αναθεωρησεις στις ιδεες του. Στα πρωιμα αυτα εργα υπαρχουν πολλες διαφορετικες ιδεες οι οποιες μερικες φορες ηταν περιπλοκες (πχ. οι Βαλαρ ειχαν παιδια, οι φυλες και οι γλωσσες ηταν περισσοτερες) τις οποιες αργοτερα εγκατελειψε ο Τολκιν, αφου μεγαλωνοντας ετεινε σε διαφορετικες ιδεες.
Για παραδειγμα το 1930 ειχε γραψει το κοσμολογικο κειμενο Ambarkanta το οποιο ηταν λεπτομερης περιγραφη και αναλυση του κοσμου του, που λεγοταν Ilu, με την αναλυση των στρωματων της γης, του αερα, τη φυση τους κλπ, με σκοπο να μιμηθει αντιστοιχα φιλοσοφικα εργα της αρχαιοτητας η του μεσαιωνα!
Γραφοντας ομως καινουργιες εκδοχες της μυθολογιας, συνεχισε να απλοποιει, να αλλαζει, ή να εγκαταλειπει καποιες ιδεες. Ο κοσμος που τοτε λεγοταν Ilu, το 1950 πλεον εγινε ο πλανητης Arda μεσα στο συμπαν Ea. Το Ambarkanta, οσο ομορφο και ιδιοφυες κειμενο κι αν ειναι, περιγραφει ιδεες που πλεον δεν εχουν ανταποκριη στον κοσμο Arda του Σιλμαριλλιον. Φυσικα και εχει δημοσιευτει, και καποιος μπορει να το διαβασει και να το εκτιμησει ως κειμενο, αλλα δυστυχως δεν μπορει να το διαβασει ως "παραρτημα" του Σιλμαριλλιον για να επεκτεινει της γνωσεις του πανω στη Μεση-γη, γιατι η κοσμολογια ειναι διαφορετικη. Και δυστυχως ο Τολκιν δεν εγραψε ποτε κατι αντιστοιχο με το Ambarkanta που να ειναι συμβατο με το υστερο Σιλμαριλλιον. Η κοσμολογια που αντλειται απο το Σιλμαριλλιον ειναι πιο ασαφης και λιγοτερο ευφανταστη.
Αυτο ισχυει και με αλλους τομεις της μυθολογιας ταν, αφου εχει γραψει σελιδες επι σελιδων πανω σε ενα θεμα για το χαβαλε του, κατοπιν, 10 ή 20 χρονια μετα αποφασζει οτι το ταδε πραγμα δεν υπαρχει, μηδενιζοντας ετσι ο,τι σχετικο ειχε γραψει προηγουμενως.
(Στράτη, μην αγχώνεσαι
)