Ο Ωριγένης πίστευε στην προϋπαρξη των ψυχών,σε μια μορφή μετεμψύχωση,στην αποκατάσταση των πάντων κλπ.Στην πραγματικότητα δεν καταδικάστηκε ο ίδιος ο Ωριγένης,καθώς για να θεωρηθεί κάποιος αιρετικός πρέπει να του υποδειχθεί το λάθος του από την Εκκλησία(με βάση τις Γραφές,την Παράδοση κλπ)και να αρνηθεί αυτός τις υποδείξεις.Καταδικάστηκε ο Ωριγενισμός επί της ουσίας,δηλαδή κάποιοι που πήραν τις λαθεμένες,κατά την Εκκλησία,διδασκαλίες του,τις ανέπτυξαν και συνέχισαν να τις διδάσκουν.Γι'αυτό και τα γραπτά του Ωριγένη περιλαμβάνονται στα έργα των εκκλησιαστικών συγγραφέων,όχι όμως των Πατέρων.Υπάρχει πάντως,τα τελευταία χρόνια,ένα μεγάλο κομμάτι θεολόγων κλπ που μελετούν πιο ενδελεχώς τον Ωριγένη.
Δεν είναι για όποιο θέμα.Μόνο για θέματα ακτίστου ισχύει.Δηλαδή για το "πως" της Αγίας Τριάδος.Όχι για το "τι" ή το "ποιος".Αυτά ερευνώνται.Το πως απλά δεν πρόκειται να το καταλάβουμε.Μόνο σε αυτό το θέμα ισχύει.Και ποιος είπε ότι αν παρ'όλα αυτά το ερευνήσεις το θέμα θα πας στο πυρ το εξώτερον;Κι εγώ αναρωτιέμαι και όλοι φαντάζομαι.Απλά υπάρχει ο κίνδυνος της πλάνης.Και του χάσιμου χρόνου.Το "πυρ το εξώτερον" δεν είναι μια τιμωρία που επιβάλλει ο Θεός.Είναι μια τιμωρία που το επιβάλλουμε εμείς στον εαυτό μας.Απλά την αγάπη του Θεού όσοι σωθούν την αντιλαμβάνονται ως θαλπωρή ενώ όσοι παραμείνουν στα πάθη τους την αντιλαμβάνονται σαν φωτιά που τους καίει και δεν την αντέχουν.Τα πάντα μπορείς να ερευνήσεις.Αν αναστήθηκε ο Χριστός,αν ήταν πράγματι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος,τα πάντα.Γεύσασθε και ίδετε,είπε ο Χριστός.Δοκιμάστε για να μάθετε.