Παρατηρώ πολλές φορές στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ειδικά στο φεις) πως υπάρχουν αρκετοί Έλληνες συγγραφείς, που όταν διαβάσουν μια άσχημη κριτική για το βιβλίο τους νιώθουν την ανάγκη να εκφράσουν το παράπονο τους στους ακολούθους / διαδικτυακούς φίλους τους, ώστε να λάβουν κάποια παρηγοριά ή ένα φιλικό "ταπ-ταπ" στην πλάτη.
Μετά αρχίζει η γκρίνια, πως ο στόχος δεν ήταν το βιβλίο αλλά ο ίδιος / η ίδια η συγγραφέας, πως υπάρχει κακία, πως δεν υπάρχει σεβασμός κλπ κλπ.
Από την μια καταλαβαίνω πως είναι να είσαι συγγραφέας (δημιουργός εν γένει) και να διαβάζεις κακές κριτικές για το δημιούργημα σου ή να τσιμπάς άσους / μονάστερα στο Goodreads, από την άλλη όμως δεν μπορώ να καταλάβω ποιο το νόημα να κλαψουρίζεις διαδικτυακά σε ανθρώπους εντελώς άγνωστους που απλά θα σε παρηγορήσουν αλλά ουσιαστικά δε θα αλλάξουν την ποιότητα του έργου ή θα αυξήσουν δραματικά τις πωλήσεις.
Την τακτική αυτή την ξεκίνησαν ο Κορτώ και η Δημουλίδου και την αντέγραψαν ουκ ολίγοι.
Καταρχάς όταν αμφισβητείς την αντίληψη του αναγνωστικού κοινού, μάλλον πέφτεις σε αντιφάσεις και παράδοξα, μιας και εκ προοιμίου γνώριζες σαν δημιουργός σε τι αναγνώστες απευθύνεσαι. Οπότε αυτοακυρώνεσαι. Κατά δεύτερο, ο καθένας έχει δικαίωμα να γράψει την άποψη του για το οτιδήποτε, οπότε δεν μπορεί να υπάρξει περιορισμός. Ούτε στο gr, ούτε στο φεις, ούτε στο insta και πάει λέγοντας.
Εννοείται βεβαίως, πως όταν οι παραπάνω πλατφόρμες χρησιμεύουν ως μέσω προβολής και ανάδειξης ενός έργου είναι καλές και άγιες. Όταν πχ στο Gr μετριότητες σκοράρουν παραπάνω από βιβλία του Ντοστογέφσκι γιατί μέλη ομάδων αλληλοστηρίζονται και μοιράζουν απλόχερα πεντάρια, δεν υπάρχει πρόβλημα "γιατί διότι"!!
Τέλος, όταν αποφασίζεις σαν συγγραφέας να υπερεκτεθείς στα ΜΚΔ τότε θα πρέπει να αναμένεις και αντιδράσεις. Το ένα φέρνει το άλλο οπότε δε θα έπρεπε να ενδιαφέρουν οι ad hominem επιθέσεις ή έστω να περνάν στα ψιλά.
Εσείς τι λέτε;;
Μετά αρχίζει η γκρίνια, πως ο στόχος δεν ήταν το βιβλίο αλλά ο ίδιος / η ίδια η συγγραφέας, πως υπάρχει κακία, πως δεν υπάρχει σεβασμός κλπ κλπ.
Από την μια καταλαβαίνω πως είναι να είσαι συγγραφέας (δημιουργός εν γένει) και να διαβάζεις κακές κριτικές για το δημιούργημα σου ή να τσιμπάς άσους / μονάστερα στο Goodreads, από την άλλη όμως δεν μπορώ να καταλάβω ποιο το νόημα να κλαψουρίζεις διαδικτυακά σε ανθρώπους εντελώς άγνωστους που απλά θα σε παρηγορήσουν αλλά ουσιαστικά δε θα αλλάξουν την ποιότητα του έργου ή θα αυξήσουν δραματικά τις πωλήσεις.
Την τακτική αυτή την ξεκίνησαν ο Κορτώ και η Δημουλίδου και την αντέγραψαν ουκ ολίγοι.
Καταρχάς όταν αμφισβητείς την αντίληψη του αναγνωστικού κοινού, μάλλον πέφτεις σε αντιφάσεις και παράδοξα, μιας και εκ προοιμίου γνώριζες σαν δημιουργός σε τι αναγνώστες απευθύνεσαι. Οπότε αυτοακυρώνεσαι. Κατά δεύτερο, ο καθένας έχει δικαίωμα να γράψει την άποψη του για το οτιδήποτε, οπότε δεν μπορεί να υπάρξει περιορισμός. Ούτε στο gr, ούτε στο φεις, ούτε στο insta και πάει λέγοντας.
Εννοείται βεβαίως, πως όταν οι παραπάνω πλατφόρμες χρησιμεύουν ως μέσω προβολής και ανάδειξης ενός έργου είναι καλές και άγιες. Όταν πχ στο Gr μετριότητες σκοράρουν παραπάνω από βιβλία του Ντοστογέφσκι γιατί μέλη ομάδων αλληλοστηρίζονται και μοιράζουν απλόχερα πεντάρια, δεν υπάρχει πρόβλημα "γιατί διότι"!!
Τέλος, όταν αποφασίζεις σαν συγγραφέας να υπερεκτεθείς στα ΜΚΔ τότε θα πρέπει να αναμένεις και αντιδράσεις. Το ένα φέρνει το άλλο οπότε δε θα έπρεπε να ενδιαφέρουν οι ad hominem επιθέσεις ή έστω να περνάν στα ψιλά.
Εσείς τι λέτε;;