φίλε τεύκρε, άν η αντιπαράθεση είναι γόνιμη, τότε τα εισαγωγικά περιττεύουν πράγματι. Δές : πράγματι, κανένας δέν είχε διαβάσει το ολοκληρωμένο έργο πρίν την έκδοσή του, κι εγώ, οπως ήδη έγραψα, δέν το έχω διαβάσει ολόκληρο, κι ούτε θα το διαβάσω (θεωρώ πως, ό,τι ήταν να αποκομίσω απ' αυτό, το έχω αποκομίσει). Πάντως, να είσαι βέβαιος ότι αποσπάσματα του έργου στις δεκαετίες '70, 80 (που μπορώ να ξέρω, για να μήν πώ πιό πρίν) είχαν και έχουν όλοι οι μορφωμένοι κάτοικοι των αστικών κέντρων (χειρόγραφα και δακτυλογραφημένα αντίτυπα διακινούνταν συνεχώς).
θα συμφωνήσω με το φίλο νίκολας, ίσως με λίγη περισσότερη δικαιοσύνη για τη μαλίτσια και για το γκουζγκούνη (δυό μορφές ''κάλτ'' της εποχής τους) : στους δεύτερους αποδόθηκε η πρέπουσα απο το χρόνο αποτίμηση της επίδρασης που είχαν στην εποχή τουςκαι που αφορούσε περισσότερο στην ελευθερία της απεικόνισης της γενετήσιας πράξης, παρά στην ηθική της τοποθέτηση. Στην πρώτη περίπτωση όμως, τα κείμενα του Μ.Α. στις δεκαετίες του σχετικού ζόφου ήσαν ρηξικέλευθα, διότι χτυπούσαν κατεστημένες κοινωνικές αξίες, και μάλιστα τόσο της δεξιάς (το φαινομενικό πουριτανισμό), όσο και της αριστεράς (ανθρώπινα δικαιώματα και ελευθερίες των οποίων αυτή ήταν θεωρητικά υπέρμαχος, αλλ' ήδη καταστρατηγούνταν).
και πάλι όμως, όπως ήδη σημείωσα, καταλαβαίνω τις ενστάσεις σου, που πηγάζουν απο μιά θεμελιώδη αδικία που βλέπουμε όλοι και παντού, ιδιαίτερα στον εικαστικό χώρο : στο ότι ένα έργο ζυγίζεται όχι εν πολλοίς και με το φορτίο αυτού που το δημιούργησε και εκείνων, στους οποίους το απηύθυνε.