Hans Ulrich Rudel - Stuka Pilot (Πιλότος των STUKAS)

Autobiography of World War Two Luftwaffe pilot Hans Ulrich Rudel, the most highly decorated German serviceman of WW2, and the only one to be awarded the Third Reich’s most prestigious medal which was specially created for Rudel by Hitler himself, the Knight’s Cross of the Iron Cross with Golden Oak Leaves, Swords and Diamonds.Shot down over 24 times, Hans Rudel is credited with destroying over 500 tanks, 2,000 ground targets, the Russian battleship Marat, two cruisers and a destroyer, and was so successful against Russian forces that Joseph Stalin put up a 100,000 rouble ransom on his head. His flying record of over 2,500 combat missions remains unmatched by any pilot since.Until his death in 1982 Hans Rudel remained a loyal supporter of Adolf Hitler, and National Socialism. Hans Rudel remained a complex character, but arguably one of WW2’s most heroic figures. This is a new edition of this classic war epic which includes new maps, photographs, and footnotes, with an introduction by British air ace Group Captain Douglas Bader.
Kobo ebook

Black House Publishing Ltd
Lanceringsdatum: 2 januari 2019
Uitgever: Black House Publishing LtdI
SBN: 9781912759729
Taal: Engels
Downloadopties: EPUB 2 (Adobe DRM)

Ο Hans-Ulrich Rudel, ο διασημότερος πιλότος του Β’ Π.Π., πραγματοποίησε κατά την διάρκεια της δράσης του 2530 αεροπορικές αποστολές (παγκόσμιο ρεκόρ) κυρίως στο ρωσικό μέτωπο. Κατέστρεψε επιτυχώς πάνω από 2000 στόχους συμπεριλαμβανομένων 519 αρμάτων, 13 αεροσκαφών, ενός θωρηκτού πλοίου, 4 θωρακισμένων τραίνων, 800 οχημάτων, πυροβόλων όπλων, αποθηκών κλπ. Επέζησε 32 πτώσεων του αεροπλάνου του, τραυματίστηκε 5 φορές και μια φορά, μετά από κατάρριψη του, περπάτησε 40 χλμ. Ανυπόδητος πίσω από τις εχθρικές γραμμές.
Κέρδισε όλες τις διακρίσεις που είχαν θεσπιστεί για πράξεις ανδρείας και χρειάσθηκε να σχεδιασθεί για αυτόν και μόνο ένα νέο μετάλλιο.
Υπήρξε ο μόνος Γερμανός που παρασημοφορήθηκε με την ανώτατη διάκριση: τον Σταυρό των Ιπποτών του Σιδηρού Σταυρού με χρυσά Φύλλα Δρυός μετά Ξίφων και Αδαμάντων. Απώλεσε κατά την διάρκεια του πολέμου το ένα του πόδι.
Παρά την αναπηρία του, μετά τον πόλεμο, έκανε ορειβασία και σχεδίασε εξοπλισμό αναρρίχησης για άτομα με ειδικές ανάγκες, βοήθησε ακόμη στον σχεδιασμό αεροσκαφών και οι ιδέες του βοήθησαν στην ανάπτυξη του αεροσκάφους Α-10 warthog.

Να σημειωθεί και η εξής λεπτομέρεια: ότι ο προαναφερόμενος δεν εκρίθη κατάλληλος για να λάβει μέρος στην μάχη της Κρήτης.
Στο παρόν βιβλίο ο ίδιος ο Rudel, εξιστορεί με συγκλονιστικές λεπτομέρειες όλη την δράση του κατά την διάρκεια του πολέμου.
Ελληνική έκδοση

Μια κλασσική αυτοβιογραφία κυρίως ιστορικής αξίας.
Ο εν λόγω ήταν ο περισσότερο παρασημοφορημένος πιλότος της Luftwaffe και φανατικός Ναζί, κάτι που γίνεται ορατό στο βιβλίο αυτό.
Ο φανατισμός του κάνει όλα τα επιτεύγματα του κάπως ύποπτα εφόσον βόλευε το καθεστώς να υπάρχει ένας Übermensch τόσο πιστός στα ιδεώδη τους.
Το ότι μεταπολεμικά συνεργάστηκε αγαστά με ΗΠΑ (ως φανατικός αντικομμουνιστής) συνάδει ακόμη περισσότερο στην μυθοπλασία των επιτευγμάτων του.
Βέβαια ήταν εξαιρετικός πιλότος, ήταν γενναίος και ιδιαίτερα τυχερός.
Επίσης "έγραψε" το σύγχρονο βιβλίο για τις Combat Air Support και είχε δράση και στην μεταπολεμική εφεύρεση ορειβατικών ειδών για ανάπηρους.

Το βιβλίο-αυτοβιογραφία του είναι κάτω του μετρίου επειδή έχει τεράστιες διαφορές στην ποιότητα και περιεχόμενο.
Πολύ μεγάλο μέρος παίρνει η - ιδιαίτερα κακή - επεξήγηση της στρατηγικής κατάστασης (οι αδύναμοι σύμμαχοι μας φταίνε που χάσαμε και οι ανίκανοι στρατηγοί το ζουμί των επιχειρημάτων του) και το "πλυντήριο" για την εισβολή σε ΕΣΣΔ.
Το δε καθάρισμα για τον Χίτλερ δυστυχώς θυμίζει την παρωδία/meme "hitler did nothing wrong".
Έχει όμως και καλά μέρη που περιγράφει δράσεις και καταστάσεις από την καριέρα του.

Συμπερασματικά, είναι μια πολύ σημαντική αυτοβιογραφία για την αεροπορική ιστορία του Β'ΠΠ, αλλά πρέπει να διαβαστεί με πολύ ξεκάθαρη κατανόηση του ποιος το γράφει και τι ήταν.
Ειδάλλως πολύ λάθος συμπεράσματα θα βγουν.
 
Top